Hei vaan hetkeksi!

Joskus sanoin, että jatkan bloggaamista niin kauan kuin se on kivaa. Moni blogia lukevani varmaan huomasikin linjauksen tiukentumisen ehkä puolisentoista vuotta sitten. Vuoden 2017 uudenvuodenlupaus oli haukkukommenttien julkaisemattajättäminen. Ja tämän seurauksena varmaan kaikki vuosien 2017-2018 postaukset ovat ilman kommentteja. Aloin miettiä, että ketä blogini palvelee? Ei yhtään kannustavaa viestiä, ei kysymystä, ei edes lukukuittauksia. Vain nälvimistä nenän ja huulien koosta ja arvomaailmavammoista. Aloin kirjoittaa yhä harvemmin ja harvemmin, enimmäkseen raskaista aiheista, kunnes tämän vuoden helmikuussa suljin blogini lopullisesti myös rekisteröityneiden lukijoiden osalta. Enää bloggaaminen ei tuntunut kivalta. Pistin pillit pussiin vähin äänin. Koin silti, että olen velvollinen kirjoittamaan viimeiset sanat. 

Blogin kuoliaaksihiivuttaminen ei lopettanut valheellisten juorujen keksimistä ja levittelyä. Aloitettuani yliopiston, molemmat tuutorini saivat sähköpostiviestiä, kuinka valehtelen blogissani opiskelevani kyseistä alaa. Toisen oppiaineen tuutori puolestaan oli ilmeisesti tehnyt facebookpäivityksenkin tästä mun valeopiskelusta. En ole ikinä maininnut blogissa mitä opiskelen, snäpissäkin esiintyi aikoinaan vain sivuaineopintomateriaalia. Ikään kuin mun opiskeluni yliopistossa olisi joku absoluuttinen mahdottomuus.

Ihminen on utelias luonne. En pysty ignooraamaan kaikkea paskaa mitä minusta levitellään. Vaikka tiedän, ettei musta puhuta mitään hyvää esimerkiksi Jodelissa tai mammapalstalla, en osaa olla käymättä katsomassa. Siitä tuleekin taas paha mieli. Jodelin yleistyminen oli iso naula tämän blogin arkkuun. Siinä missä mammapalsta on aina ollut typerää läyhäämistä öööhhöhö kattokaa miten ruma, millä rahalla toi käy missään ulkomailla kun narkkaa kaupungin vuokrayksiössä koivukylässä, miten kukaan voi olla noin tyhmä että värjää kauniit tummat hiuksensa kananpojankeltaiseksi, tuskin edes äiti itkee kun chicago kuolee,

Jodelin keskustelu on toisenlaista, siellä puhuu ihmiset, jotka tietävät minut. Esimerkiksi eräs tuutoroitavani lukiossa kertoi, kuinka mä olin todella friikki kun pyysin koko tuutorluokkani Facebook-kaveriksi - eikö joskus vuonna 2009 ollut ihan yleinen tapa pyytää ystävien lisäksi tuttuja Facebook-kaveriksi? Tuutorkurssilla kanssani ollut henkilö puolestaan kommentoi, ettei edes muistanut minun olevan samalla kurssilla ja ihmetteli mun kykyjäni toimia tuutorina, olinhan niin epätasapainoinen. Joku samaista lukiota käynyt puolestaan kommentoi mun olevan tyrkky, kammottava rasisti, homofoobikko ja koulukiusaaja. Ai niin ja mulla oli oudot jutut ja vaatteet. Mä toivoisin, että nämä kyseiset ihmiset ottaisivat muhun henkilökohtaisesti yhteyttä. Pyydän mielelläni anteeksi jos vain saisin tietää ketä olen kohdellut väärin.

Viime viikkoina juttu on niinsanotusti mennyt villiksi. Tapahtuipa eräs syrjintään liittyvä somekohu. Jonkun tahon mielestä oli vitsikästä perustaa instagramiin nollaprofiili nimellä chicagoiida ja linkata profiiliin minun henkilökohtaisessa käytössäni oleva kissaprinsessa-tilini. Tällä chicagoiida-tilillä sitten haukuttiin niitä, jotka puolustelivat uhria syrjineen yrityksen instagramtilillä. Ja kuinka ollakkaan, moni haukuttu osasi laskea 1+1, ja säntäsi kostohaukkumaan minun kissaprinsessa-profiiliini.

En tiedä tarkkaan kuinka montaa henkilöä mun nimissäni on haukuttu. Olen pyytänyt kaikilta anteeksi, jotka ovat olleet tavalla tai toisella yhteydessä henkilökohtaiseen profiiliini. Osalta jopa sain, enemmistö ei vastannut mitään. Yksi ilmoitti perustaneensa jonkun Chicagoiidan kiusaamat-tukiryhmän Facebookiin, on ihmisiä jotka eivät halua uskoa mun syyttömyyteen. Se heille sallittakoon, vaikka tekisi mieli pikkaisen ravistella ja kehoittaa sytyttämään valot.

Pelottavinta tässä tapauksessa on keskellä pyörremyrskyä saamani yksityisviesti, jossa luki jotakin tyyliin "huomaatko, kuinka naurettavan helppoa on tuhota sun elämä?" Viestin lähettänyt tili oli muotoa mun etunimisukunimi. Mun sukunimen ei todellakaan pitäisi olla missään yleisessä tiedossa. Tämä tekijätaho sen tietää.

Mä en voi olla ihmettelemättä ihmisten mediakritiikin puutetta. Mä en tunne tapauksen osapuolista ketään, en uhria, enkä syrjintään syyllistynyttä jehovantodistajaa. En ole itse jehovantodistaja, en nykyinen enkä entinen. Ja ihan kuin mä perustaisin omalla nettihaukkumanimelläni yhtään mitään lisäprofiilia instagramiin, ja laittaisin siihen suoran linkin omaan profiiliini... Juoruttiin, että olisin käynyt hajottamassa yhdessä muiden huligaanijehovien kanssa tämän syrjityn naisen kodin. Lisäksi tällä chicagoiida-tilillä oli ilmeisesti haukuttu joitakin suomalaisia julkkiksia ja yritetty entisestään saada vihaa mun niskaan. Väitetään, että olen tehnyt instastooreja missä herjaan somesta tuttuja ihmisiä. En ole eläessäni julkaissut yhtään instastooria, en mistään aiheesta.

Asian tiimoilta on tehty nyt rikosilmoitus. Ensimmäinen, joka on suostuttu ottamaan vastaan. Aiemmin on neuvottu piilottamaan blogi, olemaan provosoimatta, kasvattamaan paksumpi nahka ja uikutettu todisteiden riittämättömyydestä. Mä olen ollut liian nössö, kun olen antanut tämän jatkua liian kauan ja uskonut asiantuntijoita ettei tollaselle voi tehdä mitään. Älä välitä onhan toi kurjaa, resurssit öyh öyh. Välitän, välitän todella paljon. Nyt mulle riitti.

Todisteita, niitä on liian vähän. Olen uskomattoman vihainen kaikille, jotka anonyymisti sosiaalisessa mediassa ovat kiillotelleet omaa sädekehäänsä väittämällä lähettäneensä screenshotteja mulle. Netissä on kuulemma kiertänyt valheellisia photoshopattuja rikosilmoituksia mun tekemästäni raiskauksesta ja saamastani lähestymiskiellosta. Tämä ei todellakaan ole mitään pikkukiusaa vaan kiistaton kunnianloukkaus! Joku pääsee sitten jeesustelemaan keskustelupalstoilla kuinka Iidalle lähetetty kuvat, toivottavasti tekee rikosilmoituksen. Totta helvetissä olisin tehnyt, jos ikinä olisin mitään screenshotteja noin selkeistä rikoksista saanut. Olen tainnut saada yksityishenkilöltä näiden vuosien varrella tasan yhden screenshotin, joka ei riittänyt yksinään tutkintaan. Tätä rikosilmoitukseen johtanutta tapaustakin varten uhottiin eri keskustelupalstoilla kymmenistä screenshoteista, jotka luvattiin toimittaa mulle - miksi ette toimittaneet?

Mä olen tällä hetkellä täysin rikki. Olen ollut jo pitkään. Olen pärjännyt kaikki nämä vuodet ilman ammattiapua, mutta ehkä hiljalleen alkaisi olla sen aika. Kulissit eivät enää pysy kasassa. En uskalla liikkua yksin juuri minnekään. Olen lihonut järkyttävästi reilussa vuodessa. En nuku, mutten pääse ylös sängystäkään. Koulu ei suju - ei siksi, että se olisi liian haastavaa, vaan siksi, etten uskalla mennä. Pelkään tuntemattomien reaktiota, pelkään tutustua uusiin ihmisiin. Pelkään että jokainen vastaantulija vihaa mua valmiiksi. Pelkään tuttujen reaktioita, ehkä he ovat muuttaneet mielipiteensä musta negatiiviseen suuntaan. Arvon kiusaajat, olette ehkä voittaneet tämän erän. Muttette lopullisesti.

Kuten kerroin, bloggaaminen ei ole enää minusta hauskaa. Blogimaailma on itsessäänkin muuttunut liiaksi, eikä vastaa arvojani. Mutta kuten jo puolitoista vuotta sitten blogimaailmaa kritisoivassa postauksessani totesin, nettijuorut käyvät liian lennokkaiksi, jos en ole itse hillitsemässä niitä. Siksi haluaisin jotenkin pitää tämän totuuden tapahtumien kulusta esillä. Ehkä piilotan jonkin ajan kuluttua kaiken, ehkä muut postaukset tätä lukuunottamatta. Nähtäväksi jää. Joka tapauksessa, tämä on suurella todennäköisyydellä viimeiseni.

Acta est fabula, plaudite!

153 kommenttia

  1. Kannattaako nyt tällä asialla enää kerjätä huomiota?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa. Mä haluan vihdoin viimein itselleni oikeutta.

      Poista
  2. Mikä motiivi sulla on yhtäkkiä taas alkaa huoraamaan huomiota juuri kun kaikki on kuvitelleet päässeensä susta eroon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. "Kaikki"? "Päässeensä eroon"? Mitä sinua haittaa yksi blogi tuhansien blogien massassa? Mä olen aina tykännyt kirjoittamisesta ja blogin pitämisestä, ja nyt kirjoittamisen lopettaessani haluan selittää ettei syy ole pelkästään minussa.

      Poista
  3. Veikkaan ettei tämä yritys riitä sun maineen pelastamiseksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ikävä kyllä siltä näyttää. Mutta kaikkea kannattaa yrittää.

      Poista
  4. Mistä ihmeestä tämä vainoaminen on oikein saanut alkunsa? Olen vuosien ajan törmännyt keskustelupalstoilla sinua koskeviin avauksiin, joista tulee mieleen, että avauksen tekijän mielenterveydessä ei ole oikein kehumista. Tiedätkö itse, keitä vainoajat ovat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä. Mä oletan, että on lukuisia nettitrolleja, jotka ovat vaan nähneet mussa helpon uhrin. Sitten on pienempi määrä mut ihan oikeasti siviilissäkin tietäviä, joilla on syynsä haluta pahaa. Tietävät paljon faktoja minusta joita ei blogin kautta voi mitenkään saada selville.

      Poista
  5. Itse en bloggaa tai seuraa blogeja, ole instassa tai kommentoi faceryhmissä juuri mihinkään keskusteluun. Mutta seuraan kyllä jonkun verran noita viimeeksi mainittuja. Ja pakko sanoa että usko ihmisyyteen on tässä parin viime vuoden aikana lähes kokonaan kadonnut. En tosiaan käsitä miten joku kehtaa/viitsii/pystyy kirjoittamaan mitä sylki suuhun tuo tietämättä kuin yksipuolisen kertomuksen tms jostain asiasta. Kuka ikinä onkaan tuossa tapauksessa se esitetty "paha" saa niin paljon kuraa ja kaikkea paskaa niskaansa ettei ole tosi. Nimimerkin takaa on helppo huudella. En tiedä mitä kaikkea olet joutunut kestämään (kuten jo mainitsin, en blogeja lue) mutta olen oikeiasti pahoillani puolestasi. Toivottavasti saat purettua jollain tapaa kaiken ja jatkettua elemässäsi eteenpäin. Uskon kyllä ettei tuo prosessi tule olemaan helppo tai nopea, mutta tsemppiä siihen joka tapauksessa!
    Sinä olet vahva, sinä olet tärkeä, sinä olet arvokas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samat uskonmenettämiset on täälläkin koettu. Jatkan tätä yksinäistä sotaa tuulimyllyjä vastaan siksi, koska mulla ei ole enää mitään menetettävää.

      Poista
  6. Oikeasti, kenenkään ei pitäisi joutua kestämään tuollaista. Olen sinua vanhempi ja osa nettimaailmasta on minulle hyvin vierasta, mutta minäkin olen tietoinen siitä kuka sinä olet. Valitettavasti siksi, että kiusaaminen on niin laajaa.

    Minä suosittelen ammattiapua jo siksikin, että saisit ajatukset mitä kiusaaminen herättää, sanottua jollekin johon voit varmasti luottaa. Voisiko olla mahdollista pyytää oikeudellista apua ajamaan tätä asiaa eteenpäin? Ei tuollainen saisi olla mahdollista. Ei tuollaiseen voida vain sanoa, että tämä on netti, koita kestää.

    Halaus täältä entisestä kotikaupungistasi. Jos joskus kohtaan sinut jossain, tai pääsen itsekin opiskelemaan sinne missä olet, lupaan olla se tuntematon joka hymyili sinulle mutta ei todellakaan pahalla <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei pitäisi, todellakaan. Silti en varmastikaan ole ainoa, joka joutuu osaksi tämmöistä. En edes Suomen mittakaavassa.

      Poista
  7. Vähän vähemmällä värikynällä tällä postauksella olisikin saattanut olla pointtinsa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Surullisinta on se, ettei värikynää edes tarvita.

      Poista
  8. Ihan hullua, millaisen ajojahdin kohteeksi olet joutunut! Tsemppiä jatkoon, toivottavasti sinulla on kuitenkin läheisiä, joilta saat tukea <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luojan kiitos, on. Ilman heitä olisin luovuttanut jo ajat sitten.

      Poista
  9. Senkö takia tässä postauksessa ei ole kuvia kun olet lihonut tunnistamattomaksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Osittain siksikin. Myös siksi, ettei mulla ole itsestäni mitään kivoja ennenjulkaisemattomia kuvia missään tallessa.

      Poista
  10. Hyi helvetti, kylläpä meni taas usko ihmiskuntaan... Entisenä pitkän linjan kiusattuna en voi muuta kuin toivottaa ihan älyttömästi tsemppiä. Toivottavasti elämäsi pääsee vielä normalisoitumaan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä näyttää pahasti siltä ettei se normalisoidu ikinä. Vaikka tekemäni rikosilmoitus johtaisikin tuomioon, en usko että tämä rauhoittuu. Mun pitäisi saada massat puolelleni mutta ilmeisestikin enemmistön mielipide musta on valitettavan negatiivinen.

      Poista
  11. Voimia sinulle todella paljon ja toivottavasti saat jotain oikeutta asioiden suhteen. Ihmisistä on tullut jotenkin aivan sairaita netti-ajan myötä. Tuntuu että joka toisessa asuu pieni( tai suurempi) kiusaaja. Pahoinvointiahan sekin ilmentää että täytyy toisen elämää yrittää tuhota. Ei omaansa tyytyväinen sellaista koe tarpeelliseksi, eikä todellakaan saa kiksejä sellaisesta. Tämä ei toki lohduta, ja olet kokenut poikkeuksellisen törkeää kiusausta, mutta ne kiusaajasi ovat sairaita ja säälittäviä reppanoita. Olet niiden yläpuolella ja toivon ettet tosiaan luovuta. Sinulla on todellakin oikeus elää rauhassa, opiskella jne. Itseäni kiusattiin sekä ala-että yläaste, koska olin ns. 10n-oppilas ja sekös vitutti heikompilahjaisia. Lukiosta eteenpäin olen saanut opiskella rauhassa paikkakuntaa vaihtamalla, mutta nuo kokemukset kasvattivat niin paksun kuoren että en päästä ihmisiä lähelle ja valitsen tarkkaan keneen kannattaa tutustua lähemmin. Toisaalta hyvä puoli on se, etten välitä enää vittujakaan vieraiden mielipiteistä. Aidosti. Ja se on kyllä vapauttava tunne. Sellaiset ihmiset jotka tuomitsevat sinut tuntematta ja juorujen perusteella ovat yksinkertaisesti niin tyhmiä ettei niistä kannattaisi välittää. Ymmärrän että sinun tapauksessa se on vaikeaa, koska on menty aivan liian pitkälle. Toivon kuitenkin sinulle jaksamista ja uskallusta elää elämääsi niin kuin itse haluat. Kusipäistä välittämättä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eihän sitä pitäisi välittää tietenkään, mutta siinä vaiheessa kun mun läheisiä aletaan ahdistelemaan anonyymien toimesta, en voi olla puuttumatta asiaan.

      Poista
  12. Hei,
    vihaksi pistää lukea miten sairaita ihmiset voivat olla! Blogin perusteella olet aina vaikuttanut tosi mukavalta ja fiksulta tytöltä jolla on sanottavaa – sellaiselta jonka kaveri olisin mielelläni. Tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on jännä miten erilaisen kuvan musta voikin saada blogin perusteella. Sinusta olen mukava ja fiksu. Toisen mielestä vajaamielinen ja huomionkipeä. Kolmannen mielestä itsekeskeinen tyhjäpää. Kaikki lukevat samat tekstit, mutta joillakin saattaa olla poikkeuksellisen vahvat vihalasit päässä. Pätee moneen muuhunkin nettikeskusteluun.

      Kiitokset tsempeistä!

      Poista
  13. Tiedätkö mitä. Sinä ihan itse lietsot näitä kohuja ympärilläsi tuputtamalla itseäsi jatkuvasti esille joka puolella. Pysy hiljaa niin kiusanteko loppuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeilin hiljaa pysymistä, ei auttanut. Tämänkin tapauksen suhteen pysyin liian pitkään hiljaa. Jos olisin heti puolustautunut, tuskin mitään näin pahaa olisi ehtinyt tapahtua.

      Minä en tuputa itseäni. Linkkasin postauksen omaan facebookiini omien kavereideni luettavaksi, mutta ensimmäisen kommentin ollessa sinun kommenttisi kaltainen, poistin koko julkaisun. Instagram-tililleni oli linkattu tämä postaus, nyt koko tili on poistettu. Mammapalstalle yritin _kerran_ linkittää tämän postauksen sellaiseen ketjuun, missä leviteltiin törkeitä valheita. Sekään ei onnistunut, palsta on estänyt blogini linkkaamisen.

      Poista
    2. En kerta kaikkiaan voi ymmärtää miksi joku tulee SINUN blogiisi sanomaan että voitko pysyä piilossa? Haluaisin tietää mikä tekee tän kommentin (ja muutaman muun vastaavan) kirjoittajasta niin yli-ihmisen että voi kritisoida kenenkään esillä olemista; varsinkaan jos se tapahtuu henkilön omassa blogissa?! Millainen ääliö eksyy tähän blogiin ja kritisoi toisen omaan blogiin kirjoittamista?! :D kenellä on niin paljon ylimääräistä aikaa elämässä?
      Omat sanani on että tekisi mieli sylkeä näiden kaikkien ihmisten päälle jotka tollaista tekee. Ihan kamalaa. <3 toivon että jaksat nämä kaikki vihat ja joku päivä havahdut että valtaosa on tajunnut, pahoillaan ja katuu olevansa kiusaajia.

      Poista
  14. Tapauksen kulusta jotakin tietävänä tämä juttu ei taida mennä ihan niin kuin tässä väität.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on sitten vihalasit päässä tai vääriä faktoja. Miten asia mielestäsi on mennyt?

      Poista
  15. Ihan oikeesti, kuinka monta vuotta jaksat vielä huorata huomiota näillä mielikuvitusjutuillasi? Usko jo ettei ketään kiinnosta!

    VastaaPoista
  16. Miksen ole löytänyt tätä blogia aiemmin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen pieni bloggaaja, mutten ole tuputtanut itseäni ikinä missään pienten blogien fb-ryhmissä tai linkkaa blogisi-postauksissa, ja mun mainostamisen on hoitanut lähinnä mammapalstan ja ylilaudan trollit. Jos et käy niillä, tuskin oletkaan voinut löytää :D

      Poista
  17. Odotan edelleen anteeksipyyntöäsi.

    T: törkeästi haukuttu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olitko yhteydessä mun omaan profiiliini? Jätitkö kommenttia mun kuviin tai lähetitkö yksityisviestiä? Mikäli et, silloin en ole pyytänyt sinulta anteeksi, koska en ole voinut tietää sinun joutumisestasi uhriksi.

      Poista
  18. Vittu mitä uhriutumista. Nauran, nyt vitun tyrkky saat kärsiä. Et vaikuta kivalta ihmiseltä. Tosin se ei oikeuta kiusaamaan, mutta ehkä sun tapa vetää nokkaan ilmeisen pienistäkin on sitten usuttanut härnäämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luuletko itse vaikuttavasi kivalta ihmiseltä?

      Poista
    2. Mun mielestä mulla ei ole tapana "vetää nokkaan" mitenkään pienistä asioista. Mielenkiinnosta, millaiselta vaikuttaa mielestäsi kiva ihminen? Millaiset tavat oikeuttavat "härnäämään"?

      Poista
  19. Turha pelastusyritys tämä postaus. Kuten varmasti diagnostiikasta huomaatkin niin ketään ei kiinnosta. Ei ole näkynyt kenenkään toisen bloggaajan puolustelevan sinua, ei medioissa mitään, luulit saavasi sympatiaa ja tukea mutta eipäs mitään tapahtunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oleta saavani toisilta bloggaajilta sympatiaa. Olen kritisoinut blogimaailmaa ja kaupallista bloggaamista niin paljon tämän blogini aikana, että olisi tekopyhää jos joku heistä olisi puolustellut. En ole myöskään jättänyt yhteenkään mediaan juttuvinkkiä aiheen tiimoilta. Uskoisin sen tuovan enemmän haittaa kuin hyötyä.

      Poista
  20. Minkä helvetin takia et vastaa kommentteihin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just nyt ei oo voimavaroja. Odotin ehkä kokonaisuudessaan vähän myötätuntoisempaa vastaanottoa.

      Poista
    2. Miksi sitten ylipäätään yritit aloittaa mitään somekohua jos tiedät ettei pää kestä? Pitäisi pystyä ottamaan vastaa tekojensa seuraukset ja muutenkin vastuu omista sanomisistaan.

      Poista
    3. No yhyy kun ei tullut just sellasia kommentteja mitä oisit halunnut. Ikävää ettei prinsessaa voi miellyttää.

      Poista
    4. Pidin itseäni vahvempana. En olisi uskonut tämän postauksen ja sitä seuranneen kommentoinnin aiheuttavan näin suurta romahtamista itsessäni.

      Poista
  21. Syyttelet tässä postauksessasi nyt toisia ihmisiä ilman minkäännäköisiä todisteita. Kannattaisi varmaan jättää kaikki viittaukset toisiin ihmisiin pois jos niitä ei pysty mitenkään todistamaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaisiko jättää muiden neuvominen vähemmälle ja keskittyä omiin tekemisiin. Poliisi tutkii todisteet, ei oikeutta täällä blogissa käydä.
      t. vuosikausia käsittämätöntä Iidaan kohdistunutta solvausta nettipalstoilla sivusta seurannut

      Poista
    2. Miksi tosissaan yrität sysätä tapahtunutta muiden syyksi? Sellaisten jotka eivät edes asiaan liity... Vaikeaa olla sun puolella tässä tapauksessa vaikka periaatteessa niin pitäisi.

      Poista
    3. En ole maininnut ketään nimeltä. Mun mielestäni tapahtumakulun ymmärtää paremmin, kun tuon esille sen, että tämä ei ole pelkkää anonyymikommentointia netissä, vaan minun elämääni yritetään ihan konkreettisesti vaikeuttaa ja hankaloittaa.

      Poista
  22. Nämä sun selittelyt ontuu nyt aika rankasti. On totta kyllä että sun instagramissa on ikäviä kommentteja (miksi et poista niitä?) mutta kuinka osaat yhdistää just nämä kommentit niihin henkilöihin joita chicagoiida tili haukkunut? Luulisi että jos nuo väitteesi olisivat totta, sinulle kommentoisi muutkin kuin nollan seuraajan feikkiprofiilit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen blokannut kaikki "av-mammojen yhteistilit" sun muut jotka spämmivät mulle järjestelmällisesti. Tällöin kyseisten henkilöiden kommentit ilmeisesti näkyivät kaikille muille paitsi mulle? Yksityishenkilöt poistivat itse kommenttejaan heidän saatua selville etten se ole ollut minä, joka heille on ilkeillyt.

      Nyt mun instagramtili on jostakin syystä blokattu. Tosin, mikäli se ikinä palautetaan, aion jatkossakin toteuttaa sitä linjaa että negaa saa kommentoida, mikäli kyseessä ei ole yksityisasioihin tai läheisiini liittyvää kommentointia. Minä en nolaa siinä itseäni, kommentoija nolaa.

      Poista
  23. Pidät aika tyhmänä ihmisiä jotka eivät mukamas näkisi juonen läpi. Olet itse keksinyt tämän kaiken saadaksesi sääliä ja sympatiaa ja nyt spämmit Iltalehden juttuvinkkiosiota päästäksesi sitä kautta julkisuuteen. EVS sulle onkin jo pakit antanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En :D En ikinä haluaisi mennä televisioon puhumaan blogistani. Mulla on puhevika enkä rakasta omaa ääntäni mitenkään, julkinen esiintyminen ei ole luontevaa.

      Tunnen toimittajia, ja mikäli haluaisin tälle jutulle sellaista julkisuutta, olisin jo yhteyttä ottanut. Enkä minkään juttuvinkkiosioiden kautta.

      Poista
  24. Järkyttävää, kuinka inhottavasti ihmiset voivat käyttäytyä. Voimia todella, todella paljon. *halaus*

    VastaaPoista
  25. Surettaa mitä olet joutunut kokemaan, tuollainen kiusaamisen kohteeksi joutuminen on kamalaa. Miten tässä jotkut kommentoivat vielä kehtaavat haukkua, että haet tälläkin huomiota? Hiljaako pitäisi olla, eikö itseään saisi puolustaa? Ärsyttää puolestasi. Onneksi olet tehnyt rikosilmoituksen. Vaikka se ei auttaisi, niin asenne on oikea. Kiusaamista vastaan saa ja pitää hakea oikeutta, jos sellaisen uhriksi joutuu.

    Ajattelevatko ihmiset, miten he vaikuttavat toiseen käytöksellään? Vai onko tarkoituskin saada toinen murtumaan ja pelkäämään jokaista vastaantulijaa? Millainen ihminen haaveilee toisen mielen tuhoamisesta? On ihmisiä jotka haluavat sinulle vain hyvää, mutta kiusaamisen takia olet varmaan tullut epäluuloiseksi ihmisiä kohtaan. Toivottavasti saat elämässä parempia kokemuksia ja jotenkin saisit voitettua nämä vaikeudet.

    Kaikkea hyvää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kun mikään mitä mä teen ei ole oikein. Mua haukutaan netissä ja olen kun en tietäisikään, oon massojen mielestä tyhmä kun annan sanoa mitä tahansa. Mä puolustaudun, massojen mielestä uhriudun.

      Mä pelkään jo nyt jokaista vastaantulijaa. En uskalla mennä edes lähikauppaan yksin. En uskalla osallistua tapahtumiin, joissa on uusia ihmisiä. He kun saattavat lähtökohtaisesti inhota minua. Jokainen uusi ihminen on potentiaalinen vihaaja. Ja en voi kuitenkaan loppuelämääni välttää uusiin ihmisiin tutustumista.

      Poista
  26. Mitä sä edes yritit saavuttaa tällä postauksella? Menikö niin kuin piti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mennyt. Mun tavoitteena oli kertoa omin sanoin niin kuin on käynyt, ja ihmiset saisivat vähän objektiivisemman näkökulman. Etteivät ihmiset uskoisi sokeasti huhuja. Vaan tästä postauksesta tullut lähinnä paskaa niskaan.

      Mä luulin että tämän postauksen löytäisi esim. ne ihmiset, jotka lukevat jotain keksittyä roskaa netistä ja päättävät ottaa tarkemmin selvää, kuka tuo kammottava chicagoiida on. Mutta googlettamalla mun blogia ei jostain syystä löydy. Tiedän, että on paljon ihmisiä, jotka valmiiksi inhoavat mua. Mutta ne ihmiset, joilla ei ole mitään aavistusta siitä millainen ihminen mä olen, eivät löydä näitä mun sanojani puolustuksekseni mistään. Kun googlettaa "chicagoiida" tulee vain vauvapalstakeskustelua ja International Interior Design Associationin Chicagon osasto. "Chicago 187" puolestaan antaa jälleen lisää vauvapalstakeskustelua, pohjois-chicagolaisen koulupiirin ja lennot Fargosta Chicagoon hintaan 187 euroa.

      Myös mammapalstalta tämä mun puolustuspostaukseni on bannattu. Tänään siellä oli ketju, jossa levitettiin väärää tietoa ja linkkasin tämän postaukseni ja kehoituksen lukea ennen kuin syyttää turhaan. Viesti ei mennyt läpi ja sain saman tien bannit. En ollut uskoa tätä, ja pyysin kaveriani linkkaamaan postaukseni palstalle - hän ei saanut banneja, mutta viesti ei ikinä mennyt läpi. Mun mielestä on todella inhottavaa ja epäreilua se, että kyseisellä palstalla mua saa haukkua ilmeisestikin mielin määrin, mutta mun puolustamisesta on tehty mahdotonta.

      Poista
    2. Ei saatana mitä paskaa jauhat taas. Google ei estä random suomiblogia. Olet vaan niin epäsuosittu, ettei blogi ole hakutuloksissa korkealla. Naurettavaa uhriutumista sulta. Enkä usko noihin palstan estoihinkaan. Olet vaan spämmännyt tätä paskapostausta niin paljon että päättivät laittaa sulle ip-eston.

      Poista
    3. Todella järkyttävää luettavaa. Uskon kuitenkin, että järkevät ihmiset tajuavat, että olet joutunut kiusatuksi. Minä en ainakaan ole hetkeäkään epäillyt juttuja sinusta tosiksi. Olet aina vaikuttanut kivalta tytöltä, joka kirjoittaa hyvin, ja jolla on mielenkiintoisia ajatuksia.

      Olet joutunut sairaiden ihmisten järjestelmällisen kiusauksen kohteeksi. Olisiko sinulla voimavaroja saattaa tätä tapausta julkiseksi... antaisit kasvot tälle aivan järjettömälle vainolle. Ymmärrän, jos et jaksa.

      Kannattaa muistaa, että nämä asiat unohtuvat pian. Aina tulee uutta öyhötettävää. Yritä päästä tolpillesi ja jatkaa opiskelua. Matkusta ja nauti elämästä ja unohda noi paskat ihmiset. Olet kiva ja kaunis. Haleja <3

      Poista
    4. Kyllä ne bännit ovat ihan todelliset. Mulla on blogissani esimerkiksi sellaisia otsikoita, kuten "kissansyntymäpäiväjäiset", joita ei löydy netissä missään muodossa. Mun hatsapuriresepti on ollut korkealla hakutuloksissa. Edes blogin url:ää googlettamalla ei tätä blogia löydy.

      Poista
    5. Tapauksen julkisemmaksi tekeminen velvottaisi omalla nimelläni julkisuuteen tulemista. En halua tuottaa perheelleni ja suvulleni häpeää, jos juttu kiihtyisikin aina vain pahemmaksi.

      Ongelma on siinä, että nämä asiat eivät unohdu pian. Mulla on ollut tämä blogi yli viisi vuotta, ja meininki on ollut samaa alusta asti. Ja se vaikuttaa merkittävästi elämänlaatuun. En halua tietää millainen ihmisraunio olen viiden vuoden päästä.

      Poista
  27. Tää on ihan kauheeta! Nämäkin kommentit tässä postauksessa ;( ulkopuoliselle vaikuttaa kuin yksi ja sama olisi kirjoittanut kaikki mutta pakkohan niitä on sitten olla useampia. Harmi kun en asu siellä päin, muuten pyytäisin sua kahville. Toivottavasti tuo paska joskus loppuu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bloggaajan on helppo seurata esimerkiksi ip-osoitteella, kuinka laajaa kommentointi on. Kaikista järkyttävintä on huomata ihmisten kirjoittavan sulle ensin nimimerkillä, sitten anonyymisti jotain ilkeää. Kyllä tämä joskus loppuu, tavalla tai toisella.

      Poista
  28. Tuli huono olo tästä postauksesta, suorastaan kyyneleet silmiin. En voi uskoa, kuinka huono olo sulla on kaikesta tästä. Postaus tuli vastaan mutta en tunne sua, enkä ole koskaan lukenutkaan blogiasi. Aivan pöyristyttävää mitä olet joutunut kokemaan. Voisin ehkä ymmärtää, jos olisit paatunut rikollinen niin ihmiset kokisivat oikeudekseen päästä haukkumaan sinua mutta ei siinäkään tapauksessa oikeuden ottaminen omiin käsiin ole hyväksyttävää. Mutta mikään ei oikeuta tollaseen käytökseen ja kohteluun, jota olet saanut osaksesi. Jotenkin vielä täysin uskomatonta, kuinka ilmeisen laajasta porukasta on kyse, jotka kiusaavat. Ikään kuin olisi jokin yhteinen ajanviete päästä kiusaamaan. Tuntematta tapausta niin voisin kuitenkin kuvitella, että taustalla on muutama "päähenkilö", joilla on selkeästi jonkinlainen pakkomielle susta. Aloittavat ja ylläpitävät kiusaamiskulttuuria ja tähän on helppo saada manipuloitua muita mukaan. Täytyy olla todella epätasapainoinen tyyppi, jos alkaa vielä lähettelemään yliopiston tuutoreillekin viestiä. Täysin käsittämätöntä. Ja tämä yksi tuutori, joka myös julkaisi susta jonkin fb- viestin. Eikö yliopistoon voi ilmoittaa epäasiallisesta kohtelusta ja häirinnästä? Eihän tällainen tuutorikaan voi olla millään muotoa pätevä. Tutorinhan tehtävänä on nimenomaan olla opiskelijoiden tukena ja apuna, ei toisinpäin.

    Todella ihmeellistä, jos tämän kaltaisesta toiminnasta ei joudu vastuuseen. Kyseessähän ei ole mikään pikkukiusaaminen, vaan selkeästi vainoaminen ja pitkäkestoinen henkinen väkivalta. Ja eikö toisena henkilönä esiintyminen ole jo identiteettivarkaus. Todella ihmettelen, jos tällaiset tyypit eivät joudu vastuuseen. Vähän väliä esim. IS:ssa on nostettu bloggaajien postauksia. Luulisi, että tämä sunkin kiinnostaisi, kuinka Suomessa on täysin ok yrittää tuhota toisen elämä mutta poliisi voi vain nostaa kädet ilmaan ja vedota resurssien puutteeseen. Toivottavasti saat vietyä asian eteenpäin ja asia otettaisiin todesta.

    Paljon Voimia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mä uskon itsekin että suurin osa kiusaajista on tullut jostain mammapalstan kautta ja purkaa pahaa oloaan, koska ovat huomanneet että musta saa sanoa mitä tahansa.

      Kiitokset kannustavista sanoistasi!

      Poista
  29. Miten yksikään ihminen voi olla noin kuvottavan huomionkipeä? Ihan syystä sun mainostaminen on estetty ja jaksat ulvoa ja itkeä oikeusmurhasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä se syy mielestäsi on? Musta on yksinkertaisesti epäreilua, että sillä yhdellä keskustelupalstalla saa puhua musta mitä sylki suuhun tuo ja manipuloida massat uskomaan mun olevani joku mielenvikainen megakiusaaja. Kirjoitin tämän postauksen, koska syytetyllä on oikeus puolustautua. On väärin, että kyseinen palsta estää minua puolustautumasta.

      Poista
  30. Tuntuu tosi kurjalta, mitä kaikkea oot joutunut kestämään :( Kun luen noita kommentteja, en älyä, miten aikuiset ihmiset voi näin käyttäytyä. Ihan sairasta. Tulee mieleen, että kaiken takana olisi pari häiriintynyttä ihmistä. Ihmisiä, joilla ei ole omassa elämässä asiat hyvin. Toivottavasti rikosilmoitus ottaa tuulta alleen.

    Toivottavasti sulle jää myös hyviä muistoja blogista. Meitä "kivojakin" lukijoita oli! :) Ajattelin usein, että sulla on kiva tyyli sekä kirjoitustapa ja ihanan vahva asenne. Olisi pitänyt vaan useammin kommentoida. :) Kaikkea hyvää sulle Iida! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on paljonkin hyviä muistoja blogista. Bloggaaminen oli vuosia mun lempiharrastukseni. Ilman sitä elämä tuntuu aika tyhjältä, en ole löytänyt mitään mielekästä tekemistä tilalle.

      Poista
  31. Mikä ihmisiä vaivaa! Toivon todella, että nämä häiriintyneet ihmiset saadaan vastuuseen. olen tosi häpeissäni ihmiskunnan puolesta kun näen tällaista . Sitten mietitään, miksi lapset kiusaavat toisiaan. Voimia, muista että olet arvokas ja ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset tsempeistä, voimia tässä tarvitaan ♡

      Poista
  32. Ainakaan minulta et saa yhtään sympatiaa. Uhoamisesi aihe vapaalla on naurettavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä uhoamiseksi ei lasketa sitä ainutta kertaa tapauksen tiimoilta, kun linkkasin tämän postauksen ketjuun, jossa levitettiin valheita minusta. En tiedä edes, lukiko sitä kommenttiani kukaan, päätyikö se ikinä julkaistavaksi.

      Poista
  33. Saisit varmaan enemmän sympatiaa ellet olisi noin ärsyttävän näsäviisas ja piilovittuileva. Nyt ammut vaan itseäs jalkaan näillä piipityksillä.

    VastaaPoista
  34. Muistan, kun kirjoitin vuosia sitten blogiisi, etten ymmärrä miten jaksat noita kiusaamiskommentteja. Vielä silloin jaksoit reippaasti vain ottaa huumorilla. Mutta ei ihminen voi loputtomiin jaksaa, en siis ihmettele päätöstäsi lainkaan. Olen aina nauttinut kirjoituksistasi. Toivottavasti jaksat aina muistaa, että nuo kiusaajat ovat viallisia, et sinä. Kaikkea hyvää sinulle! Ainiin, pakko vielä mainita sekin, että olen aina hulluna kissa- ja jääkiekkoihmisenä kokenut samankaltaisuutta kanssasi. Jatka samaan malliin ja koita jaksaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, kukaan ei jaksa loputtomiin. Mun vuosikausia piilossa jatkunut ja peitelty paha olo on johtunut todennäköisesti tästä kiusaamisesta, ja nyt on valutettu se viimeinen tippa viinilasiin. Kiitokset tsempeistä, mä jatkan edelleen samanlaisena hulluna kissa- ja jääkiekkoihmisenä. Muitakin kiinnostuksen kohteita on vuosien varrella tullut lisää, mutta niistä ei oikein ilman blogia tai instagramia kukaan voi pysyä kartalla.

      Poista
  35. Lopeta Jodeliin spämmääminen. Ketään ei kiinnosta sun traaginen elämä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ole kirjoittanut jodeliin mitään tämän tapauksen tiimoilta.

      Poista
  36. Typerä veto sulta myöntää että mielenterveys rakoilee etkä enää jaksa. Näin kiusaajat saavat vain lisää vettä myllyyn. Olet pärjännyt niin hienosti tähän asti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkäpä. Mä en kuitenkaan enää pysty esittämään että eipä tässä mitään.

      Poista
  37. Olen jo vuosia sitten törmännyt av:lla johonkin sun haukkumisketjuun. Myöhemmin niitä on ollut useampia. Satunnaisesti kävin lukemassa blogia, enkä ikinä tajunnut mistä se inho johtui. Av:lla olin vilkkaimpina aikoina muiden kirjoittajien mielestä milloin sinä ja milloin sun fani, kun puolustin ja ihmettelin. Mikä sinällään on sairasta, kai nyt ulkopuolinenkin voi tuntea empatiaa tuollaista todistaessaan. Ajattelin kuitenkin, että tuo kuvottava kiusaaminen rajoittuu lähinnä av:lle, jossa yksi tai kaksi hullua jaksaa viesti ja aihe toisena perään ilkeillä. Näköjään näin ei todellakaan ole. Tuo kokemasi on sairasta vainoamista. Toivon todella, että tuo loppuu. Ja uskonkin niin.

    Av:n ketjusta tänne nytkin tulin. Siellä oli toki sama(t) hullu(t) kuin aiemminkin, mutta moni muistaa ketjuja susta ja tietää, miten sairasta menoa palstalla on ollut jo vuosikausia, ja ne (me!) uskotaan sinua ja ollaan sun puolella.

    Paljon tsemppiä Iida. Muista, että meitä sun puolustajia on, vaikka useimmat meistä taitaa olla tällaisia taustahaamuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joinakin aikoina tuo palstalla puolustaminen ärsytti mua. Puolustelijat hyökkäsivät todella rajusti verbaalisesti haukkujien kimppuun, ja minä sain siitä blogini välityksellä kaiken paskan niskaan. Mä en voinut vain kylmänviileästi jättää keskustelupalstoja seuraamatta, mulle tuotiin kaikki se öyhötys suoraan blogiin. Enää en jaksa välittää. Puolusteltiin mua tai ei, massoilla on kuitenkin se negatiivinen ja ikävä käsitys musta. Enkä osaa tehdä mitään sen korjaamiseksi.

      Poista
  38. Kuules nyt, bloggaava tissihirviö. Kannattaako olla esillä, julkaista kommentteja ja provosoida anonyymeja? Sinä ja moni muu saa tällä vain pahan mielen. Juttu unohtuisi varmasti jos et nostaisi sitä jatkuvasti esille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei unohdu, se on koettu kantapään kautta. Mun on pakko jollain tavoin yrittää oikoa virheellisiä käsityksiä.

      Poista
  39. En ole ennen lukenut blogiasi tai keskusteluja sinusta, joita näkynyt av:edellä. Nyt avasin vahingossa sen keskustelun, jossa tästä sinun kiusaamisestasi puhutaan.
    Sekä siellä keskustelussa (mammapalsta), että näissä blogin kommentoinneissä sinua haukkuvat kommentit ovat aivan sekopäisen oloisia. Kiihkeää haukkumista ja kiroilua. Ei kenelläkään ole voimakkaita tunteita vierasta ihmistä kohtaan, ilman että hieman tuulee vintillä.
    Tämä ei varmaan auta, kun näin rankasta , ja onnistuneesta, vainoamisesta kyse, mutta minulle nuo haukkuvat näyttäytyvät sekopäitä, ei se ketä he muokkaavat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, senkin takia mä olen pääsääntöisesti pitänyt melko avointa linjaa someissani. Julkaisen negaa, haukkuja itse tekee itsestään pellen siinä.

      Poista
    2. Mun mielestä se linja ainakin toimii. Noi kommentit on niin järkyttävän ala-arvoisia ja jankkaavat samaa samaa aina vaan.

      Tulee myös vaikutelma että sama ihminen tosi monen takana; esiintyy toistuvia samankaltaisia kielellisiä piirteitä. Sanatasolla vaikkapa tää että sun kirjoituksiin viitataan "ulinana" tai "piipityksenä" jne.

      Poista
  40. Aivan sanoinkuvaamattoman kamalaa. Päivänselvää, että kiusaajasi ovat mieleltään todella todella sairaita. Mutta sä olet lahjakas ja fiksu nainen, tulet elämässäsi pääsemään pidemmälle kuin yksikään kiusaajistasi. Pyydä psykologista apua ja tukea laitoksesi amanuessilta tms. opintojen kanssa. Voimia ja halauksia Iida.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mä toivon. Olen joutunut jälleen kerran keskeyttämään opinnot tän roskan takia jota yritän käydä läpi. Jälleen yksi periodi turhaa hukkaanheitettyä työtä. Olisi kiva päästäkin elämässä eteenpäin, mutta aina jostain tulee aina mielikuvitusrikkaampaa kiusaamista, joka lamauttaa hetkellisesti kaiken toimintakyvyn. Ehkä vielä joku päivä aurinko paistaa.

      Poista
  41. En usko että olet edes tehnyt rikosilmoitusta. Yrität vaan kerjätä huomiota, uhrin asemassa on kiva olla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun elämäni ja tekemiseni ei riipu kenenkään uskosta.

      Poista
  42. Vituttaa tollaset huomionhakuset ämmät jotka yrittää niin kovasti olla erilaisia.

    VastaaPoista
  43. Älä anna periksi! :'( En ymmärrä mikä tää sairas myllytys on ja miksei se lopu. Voisinpa auttaa jotenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun kukaan ei oikein tiedä, kuinka voisi auttaa. Tää olisi mulle paljon helpompaa, jos tietäisin itse. Arvostan kuitenkin tarjoustasi ♡

      Poista
  44. Ihan järkyttävää, mitä sulle on tapahtunut ja mitä olet joutunut kokemaan. Toivotan sulle voimia ja kaikkea hyvää. Sitä en voi ymmärtää, miten bloggaaja voi herättää niin hirveää raivoa vaikkei ihmistä edes henk.koht. tunneta. Jotain tosi sairasta näiden ihmisten mielessä on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä on vaikea sanoa. Voi olla, että tuntevatkin. Voi olla, että oon keino purkaa ahdistusta ja aggressioita, ihan kuin joku viinapullo tai nyrkkeilysäkki. Tuntuu kuitenkin, ettei mulla ole heidän silmissään ihmisarvoa.

      Poista
  45. Kurjaa, ettet ole saanut rauhaa kiusaajiltasi vieläkään.. itse uskon sinua ja on käsittämätöntä miten paljon paskaa olet saanut niskaasi vuosien ajan. Surullista, miten julmia jotkut ihmiset voivat olla toista kohtaan.. Jaksamista sulle, toivottavasti vyyhti lähtee purkautumaan ja pääsisit joskus elämään normaalia nuoren naisen elämää ilman hullua vainoamista ja mustamaalausta. Muista, että kyseeessä on joku sairas, yliaktiivinen porukka joka on ottanut tehtäväkseen kiusata sua. Valtaosa meistä "normaaleista" tervettä järkeä käyttävistä ihmisistä ei varmasti ajattele sinusta mitään pahaa ja toivoo sulle pelkästään hyvää. Harmi vaan, että olemme varmaan usein myös näitä hiljaisimpia käyttäjiä netissä sillä itse en ainakaan koe tarpeelliseksi huudella ja lietsoa ihmisiä keskustelupalstoilla. Silti olen täällä nyt ja toivotan sulle tsemppiä, iida!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmiset ovat valitettavan sokeita uskomaan mitä tahansa absurdia he sattuvat netistä lukemaan. Varsinkin kun tämä postaus tavoittaa ihmiset huonosti, suurelle massalle saattaa muodostua totuudeksi just se skenaario minkä lukevat instagramkommentista tai mammapalstalta. Mulla on vielä vähemmän puolustelevia ihmisiä, mikäli en millään tavoin tuo ilmi omaa versiotani tapahtuneesta. Sen takia tässä ei auta pysyä hiljaa.

      Poista
  46. Niin, sinä itsekö luulet olevasi täysin viaton osapuoli ja pelkkä uhri tässä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä. Mun mielestä mikään ei oikeuta mustamaalaamaan toisen henkilön nimissä suurta määrää täysin vieraita ja viattomia ihmisiä.

      Poista
  47. Kannattaa vähän miettiä että provosoiko muita vai ei. Jaksoin lukea sun viimeiset viisi tekstiä, pelkkää toisten haukkumista välillä erittäin tunnistettavastikin, ja syyllistämistä. Itse olet tietenkin mielestäsi täysin viaton?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä on oleellista antaa myös esimerkkejä. En omasta mielestäni hauku toisia, saati kirjoita tunnistettavasti.

      Poista
  48. Miksi sun pitää liioitella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En liioittele. Kirjoitan toki toisinaan kärjistäen.

      Poista
  49. Milloin ymmärrät poistua julkisuudesta? Ketään ei kiinnosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tämä juuri. Ihan aikuisten oikeasti Iida, ketään ei kiinnosta. Sun instassasi tai blogissasi ei ole mitään pointtia, miksi ihmisten pitäisi kiinnostua sinusta? Olet ihan tavallinen random kuten me kaikki.

      Poista
  50. Kannattaisko välillä miettiä näihin kommentteihin vastaamistakin jos haluaa saada ihmiset puolelleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen sitä miettinyt. Joukossa on vaan sen verran painavaa ja vaikeaa tekstiä, että mun pitää miettiä sanomisia. Ettei tule sitten lisää väärinymmärryksiä.

      Poista
  51. Kirjoitat, ettei sukunimesi pitäisi olla julkisesti tiedossa. Ikävä kyllä on. Av:lla on metsästetty sinut lukiosi sivuilta ylioppilaaksi päässeiden listalta sekä joltain yliopiston ainejärjestön tms. sivulta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää on valitettavaa. Mä kielsin nimeni julkaisun lehdissä aikoinaan. Samoin mua ei löydy myöskään Helsingin yliopiston mainari-haulla. Mammapalstalla on kuitenkin paljon valheellista minuun liittyvää tietoa, joten jaksan uskoa ja toivoa että siellä ei ole tiedossa minun oikeaa sukunimeä.

      Mä veikkaan ettei se kuitenkaan ole massojen tiedossa, eikä tämän suuremman sekamelskan takana ole mikään perus palstamamma. Sellaisiin henkilökohtaisuuksiin on menty ja on oltu yhteydessä sellaisiin läheisiin, mitä kukaan voisi pelkästään someja stalkkaamalla saada selville.

      Poista
  52. Miten sut löytää instagramista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toistaiseksi ei mitenkään, valitettavasti. Mun käytössä ollut kissaprinsessa-tili on nyt jostain syystä ilmeisesti bannattu, en ainakaan pääse sinne kirjautumaan.

      Poista
  53. Haluaisin olla sun puolella, mutten pysty. Persoonasi on sen verran epämiellyttävä. Nälvit suoraan monia somettajia täysin tunnistettavasti. Olet saanut paljon kannustavia kommentteja tähänkin postaukseen, mutta olet suorastaan tyly heille. Kannattaisiko muuttaa asennetta jos haluaa että "massat" tukisivat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä. Esimerkiksi SaraSieppi avautunut hyvin ja asiallisesti tänään kokemastaan nettikiusaamisesta. Hänelle annan sympatiani, sinulle en tippaakaan. Olet näsäviisas ja nokitteleva. Sulla on ärsyttävä tarve päästä sanomaan ”viimeinen sana.” Kasva aikuiseksi ja ala itse käyttäytymään niin kuin toivoisit itseäsi kohtaan käyttäydyttävän. Nykykäytökselläsi voi sanoa vaan ”sitä saa mitä tilaa.”

      Poista
  54. Sä olet säälittävä. Varmasti ihan syystäkin kiusattu.

    VastaaPoista
  55. Kannattaisko katsoa peiliin? Olet tyly jokaiselle kannustavalle kommentoijalle. Vittuilet kollegoillesi. Olet ansainnut paskan mitä saat niskaasi.

    VastaaPoista
  56. Itse olet kiusannut muita ja vielä poikkeuksellisen sairaalla tavalla.

    VastaaPoista
  57. Ihan tavallisestihan sinun instagram toimii. Sua vaan ei seuraa kukaan eikä paskasisällöstäsi tykätä. Miksi kerjäät huomiota valehtelemalla?

    VastaaPoista
  58. Sä se jaksat valehdella suun täydeltä. Asuinalue, koulupaikka ainakin, sut on saatu monta kertaa kiinni valheista. Miten kehtaat valehdella tuollaisista asioista?

    VastaaPoista
  59. Mikä pakkomielle sulla on mollata muita bloggaajia? Vaikutat todella lapselliselta, kateelliselta ja katkeralta ihmiseltä.

    VastaaPoista
  60. Valehtelu on rumaa. Näin ei vain voi käydä mitä tässä postauksessa väität. Miksi kerjäät ehdoin tahdoin huomiota valehtelemalla?

    VastaaPoista
  61. Hei Iida. Uskomatonta että ihmiset käyttäytyvät tällä tavalla. Tiedä kuitenkin että esim jos tulisit mua vastaan kadulla tai koulussa en tunnistaisi sinua, enkä tiedä sukunimeäsi. Kiusaajat ilmeisesti ovat samat jotka ovat perässäsi, eli valtaosa ei varmaan vihaa sua vaikka itselle saattaa tuntua siltä. Käyt läpi painajaista, ja toivon että jatkat kirjoittamista jos siitä tykkäät. Avaa uusi blogi anonyymina esim. Tsemppiä sinulle <3

    VastaaPoista
  62. Ei instagram poista kuvia jos ne ovat sääntöjen vastaisia. Ettet vain yritä kalastella sääliä ja huomiota piilottamalla itse surkeat kuvasi?

    VastaaPoista
  63. Mikä muu kuin huomionhakuinen persoonallisuushäiriö voi olla syynä kun kaiken tän jälkeen sun on pakko väkisin tyrkyttää itseäsi blogin ja julkisen ig:n muodossa? Sun hashtagit on aina niin noloja.

    VastaaPoista
  64. Itsekö olet täysin viaton? Aivan uskomatonta selittelyä. En usko noita sun väitteitäsi. Olet itse mokannut ja haukkunut muita, nyt yrität puolustella kun ihmiset kommentoivat kriittisesti.

    VastaaPoista
  65. Eipä tähän blogiin kannata kommentoida, sillä edes asiallista kivaa kommentointia et julkaise. Ilmeisesti vain hehkuttava pepunnuolenta pääsee läpi.

    VastaaPoista
  66. Satuin tänne puolivahingossa, mutta joskus olen satunnaisesti kai blogiasi lukenut. Haluan toivottaa sulle tsemppiä ja parempaa vuotta 2019!

    VastaaPoista
  67. Miks oot noin ärsyttävä?

    VastaaPoista
  68. Mikä sua vaivaa? Miten kukaan voi olla noin katkera, ilkeä ja negatiivinen?

    VastaaPoista
  69. Nyt kyllä valehtelet niin että korvat heiluu. Syydät todella vakavia valheita täällä, jotka on erittäin yksinkertaisesti todistettavissa valheiksi. Muista, et ole anonyymi. Sinuun törmää julkisilla paikoilla. Sinut tuntevat ihmiset osaavat puhua. Järjetöntä valehdella asioista omalla naamallaan.

    VastaaPoista
  70. Epäilyttää tuo sinun "tyhjennetty" Instagramtili. Tagatuissa kuvissa näkyy vielä kuvia, jopa useita vuosia vanhoja. Jos Instagram olisi jostain syystä poistanut kuvasi, nuo tagatut kuvat olisivat myös hävinneet. Miksi Instagram edes olisi poistanut vain nuo kuvat, ei koko tiliäsi? Ettet vain olisi monien julkkisten tapaan piilottanut kuviasi huomiota ja "uutta alkua" hakiessasi?

    VastaaPoista
  71. Sun kannattaa muistaa että et ole anonyymi. Sut tunnistaa helposti esim. julkisilla paikoilla. Ja sut tuntevat ihmiset huomaa heti kaikki valheet mitä täällä kirjoittavat ja myös puhuvat niistä eteenpäin. Kannattaa miettiä ihan omia käytöstapoja. Ja kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ja julkaisee omissa nimissä, omilla kuvilla. Ja noilla muutamilla netistä kopioiduilla kuvilla.

    VastaaPoista
  72. Ihmettelen näitä tekstejä mitä syydät täysin tunnistettavalla omalla kuvallasi. Sinun henkilöllisyys on helposti selvitettävissä ja sinut tuntevat ihmiset myös puhuvat sinusta ja paljastavat kaikki valheesi. Ulkonäkösi on sen verran erottuva että sinut havaitsee kyllä julkisilla paikoilla. Minä pystyn jättämään sinulle kommentin anonyymisti, sinä et ole millään tapaa anonyymi. Kannattaisi varmaan alkaa miettiä mitä satuja sepittää julkisesti blogissa.

    VastaaPoista
  73. Ilmeisesti olet täysin kyvytön ottamaan kritiikkiä vastaan, kun et julkaise asiallista kritiikkiä sisältävää hyvinperusteltua kommenttia. Ilmeisesti vain kehuminen sallittu? Olet säälittävä.

    VastaaPoista
  74. Oot niin tekopyhä paska että oksettaa. Valitat siitä että sua kiusataan. Kuitenkin olet jättänyt joskus useille bloggaajille "ei pahal mut..." kommentteja jotka täyttävät täysin kaikki kiusaamisen tuntomerkit.

    VastaaPoista
  75. Miten jaksat vuosi vuodelta janota huomiota ja lietsoa valheita ja paskapuhetta? Vaikka sua olisi joskus kiusattukin, luulisi jo 25-vuotiaan aikuisen päässeen niistä yli ja menevän elämässä eteenpäin. Sun uikutus ei ole mitään muuta kuin säälittävää.

    VastaaPoista
  76. Olisikohan syytä katsoa peiliin????

    VastaaPoista
  77. Julkisuus ei ehkä ole oikea paikka sulle jos jaksat jatkuvasti pahoittaa mielesi anonyymikommenteista.

    VastaaPoista
  78. Mielestäni olet monta kertaa myös itse syyllistynyt kiusaamiseen. Jos katsoo pelkästään tätä ala-arvoista tyyliä miten vastaat kommentteihin, niin...

    VastaaPoista
  79. Mua jäi vaivaamaan tuo mainitsemasi litania, "tyrkky, kammottava rasisti, homofoobikko ja koulukiusaaja" - oletko? Nuo ovat tässä päivässä syystäkin karsastettuja piirteitä. Minua ihmetyttää kuinka kukaan nuori nainen kehtaa mainostaa itseään homofoobisena rasistina. Ellei sitten ole persu.

    VastaaPoista
  80. Pakko kommentoida tätä kautta sun instastoori angstia (tässä postauksessa sanot ettet edes päivitä instastooreja - ok???? :D:D)

    Sulla on todella negatiivinen ja hyökkäävä asenne kaikkia niitä kohtaan jotka sulle jotakin kommentoivat. Tuossakin moni on kysynyt ihan ystävälliseen sävyyn miksi risottoon pitää käyttää vispilää, sinä käyt kurkkuun kiinni ja nöyryytät kommentoneita julkaisemalla screenshotit viesteistä. Mikset voinut vastata ystävällisesti vaan väkisin nolaat ihmisiä? Kuin kruununa tuo päällimmäiseksi liimattu kommentti anonyymilta (varmaan sinun oma feikkiprofiilisi millä tykkäät omista kuvistasi, tuo mustakivii esimerkiksi - noloa!!!) jossa oikein ilkeästi haukut itseäsi sossurottahuoraksi ja yrität saada massat pitämään sinua jonain uhrina. Yhyy kun oletkin niin kiusattu paska! Tiedätkö, asenteenmuutos olisi paikallaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

    VastaaPoista
  81. Mä kyseenalaistan vahvasti tuon sun jatkuvan itkun koulukiusaamisesta täällä blogissa. Tuntuu, että tollanen elämässään epäonnistunut yrittää selittää omaa epäonnistumistaan koulukiusaamisella. Tuntuu myös siltä, että sulla on erilainen kuva oikeasta koulukiusaamisesta. Ja elämästä muutenkin.

    VastaaPoista
  82. Siis aivan järkyttävää luettavaa tämän postauksen kommentit. Multa oikeesti alkaa mennä usko ihmiskuntaan. Millä tavalla omassa blogissaan postauksen kirjoittaminen on huomionhakua? Miten ihmiset voi olla näin julmia? Jos sä haluaisit huomiota, niin eiköhän tästä olis tullut jo iso juttu johonkin iltapäivälehteen. Oikeesti, millä tavalla nykyajan nuoria kasvatetaan? Koska onhan näiden haukkujien oltava nuoria, en jotenkin voi uskoa että kukaan täysi-ikäinen (ja täysijärkinen) kirjoittaisi tällasia kauheuksia.

    Ihan oikeesti, ymmärrän että tässä tilanteessa tekisi mieli vaan olla omassa rauhassa, mutta miksi ihmeessä sulla ei olisi muka oikeutta vaikka pitää julkista ig-tiliä kuten muilla? En vaan ymmärrä, miten olet edes voinut joutua kaikkien silmätikuksi näin, tuntemattomien ihmisten?! Mitä joku saa tuntemattoman ihmisen haukkumisesta? En vaan tajua. Ihan sairaita nää ihmiset nykyään. Joskus toivoisin ettei Internetiä olis olemassakaan kun siitä selvästi on enemmän harmia kun hyötyä.

    Oikeesti, tsemppiä jos koskaan näät tän kommentin ja unohda noi sairaat ihmiset joilla ei selvästi oo omaa elämää, kun pitää käyttää aikaa tuntemattoman ihmisen haukkumiseen. Toivottavasti poliisit sais edes jotain tehtyä ja nää ihmiset joutuis vastuuseen tekemisistään!

    VastaaPoista
  83. Miten voitkin olla noin kuvottavan huomionkipeä? Oletko jäänyt jotain vaille lapsena? Mikä todellinen tarve sinun on saastuttaa instagramia rivoilla nakukuvillasi?

    VastaaPoista
  84. Miksi sun ja kahden fanisi mielestä on kateutta arvostella toista? Eikö ihmisten ulkonäöstä voi keskustella ja sanoa rehellisesti mielipiteitä ihan kuin mistä tahansa muusta asiasta. On tekopyhää toitottaa että kaikki on kauniita ja ei saa sanoa sitä ja tätä. 99% ihmisistä ei katso sun kuvia silleen että vittu miten hot muija. Jotkut yrittävät epätoivoisesti olla hyviä ihmisiä ja kehua ja kannustaa. Se ei poista sitä tosiasiaa että olet ruma ja lihava.

    VastaaPoista
  85. Ällöttää ja ärsyttää että sun kaltainen tyyppi kehtaa pitää blogia. Tyyppi joka esiintyy kaikella tavalla niin epäedukseen. Likaiset hiukset, huono iho, sopimattomat vaatteet, käyttäytyy kuin vähäjärkinen. Hehkuttaa sitä kuinka ihanaa on olla täysin paskassa kunnossa ja kohdella itseään kaltoin. Syödä itsensä hengiltä. Olet täysin turha ja tarpeeton ihminen, katoa tästä maailmasta

    VastaaPoista
  86. Sulla on kyllä uskomaton taito kääntää kaikki aina jonkun muun syyksi.

    VastaaPoista
  87. Sun selittelyt ei ole kauhean uskottavia. Uhriudut ja valehtelet, niinkuin teit jo yläasteella. Luuletko ettei ole ilmiselvää että olet tekaissut tämän kaiken omasta päästäsi saadaksesi sääliä ja huomiota?

    VastaaPoista
  88. Valehtelua, liioittelua ja uhriutumista tämäkin postaus täynnä. Mutta senhän sinä osaat, vai mitä?

    VastaaPoista
  89. Tuntuu että muija vaan nauttii huomiosta :D Yli vuosi kulunut tän postauksen kirjoittamisesta ja blogi edelleen auki, insta julkinen, keskustelupalstoilla törmää edelleen. Miksi teet noin ellet haluaisi huomiota?

    VastaaPoista
  90. Et sitten vissiin omassa käytöksesäs näe mitään vikaa?

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.