Remppa kuulemma jatkuu vielä

Ja niin kaksi viikkoa vaihtui kuukaudeksi. Minä ja Svante ollaan edelleen isän helmoissa. On hieman outoa palata lapsuudenkotiinsa näin kolmikymppisenä. Olo tuntuu jollain tavalla epäonnistuneelta, vaativalta ja laiskalta. Mikäs sen helpompaa kuin kasvattaa juuriaan sohvaan kiinni.

Keittiö valmistui eräänlaisella viiveellä. Tällä hetkellä se on täynnä tavaraa vaan kuka ne purkaisi? Makuuhuone ei ole valmis, joten makuuhuoneen tavaroita ei voi palauttaa paikoilleen. Vaatehuoneessa on kuulemma nyt tilaa, mutta sinne pitäisi siirtää tavaroita makuuhuoneesta. 

Olen huono pyytämään apua, toisaalta yhtä huono neuvomaan. Puoliso haluaisi auttaa, mutta pelkää epäonnistumista. En jaksa neuvoa, ei tarvitse auttaa, teen itse kaiken. Toinen pakenee urheiluharrastuksen pariin, toinen marttyyroi päänsä sisällä kun joutuu tekemään kaiken yksin.

Makuuhuoneen lattia on muovin peitossa. Jännittyneenä odotan miten kissa suhtautuu uuteen lattiamateriaaliin. Ja kauan kestän keskeneräisyyttä, ei se maali seinälle itsestäänkään eksy. Kotiinpaluu kuitenkin houkuttaisi. Nopeammin asiat valmistuvat kun olen paikan päällä.

Porcupine Tree soi. Svante raahasi kivipiiransa ikkunalaudalle, haaveissaan ilmeisesti aamiainen järvinäköalalla. Isä lässyttää karvaiselle lapsenlapselleen kuin viimeistä päivää. Me pärjätään kyllä täälläkin.

2 kommenttia

  1. Mun mielestä ihmiset jotka säntäävät vanhempiensa nurkkiin tilapäisasuntoa tarvittaessaan ovat vähän outoja. Vanhemmat ovat sen kasvatustyön jo tehneet eivätkä ole enää mitenkään velvollisia auttamaan lapsiaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset

    1. No oman outoteni olen myöntänytkin monta kertaa :D Mutta joo, ymmärrän pointin. En mä sentään ollut muuttokuorman kanssa pimpottamassa ovikelloa että yllätys, vaan asia oli sovittu etukäteen. En pidä vanhempiani velvollisena auttamaan, mutta olen iloinen siitä, että he tarjoutuvat auttamaan.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.