Baabelin riippuvat puutarhat

Asukuvia, pitkästä aikaa! Mun syksy on jälleen kerran musta, kultainen ja viininpunainen. Noiden viininpunaisten housujen lahkeille pitäisi kyllä tehdä kipeästi jotakin, toi ryttyynnostelu kun näyttää tosi homssuiselta. Mutta minkäs teet kun olet persjalkainen, 28-tuumaisia housuja ei löydy mistään.

Babylonin riippuvat puutarhat ovat aina olleet suosikkini antiikin seitsemästä ihmeestä. Musta olisi ihanaa asua tuollaisessa talossa, jonka julkisivu on köynnöskasvien peittämä! Aamukahvit voisi juoda avonaisen ikkunan ääressä, jotta murattikin pääsisi kylään. Toinen baabelilaissuosikkini on muuten Ishtarin portti, meinasin purskahtaa iloitkuun kun näin sen rekonstruktion berliiniläisessä Pergamon-museossa. Olen ikuisesti katkera Alexandrian majakalle, joka syrjäytti 500-luvulla sinitiilisen kaupungin portin antiikin ihmeet-listalta.

Kengät ovat Prahasta yli viiden vuoden takaa, ja jääneet todella vähäiselle käytölle. Olen vierastanut jotenkin noita kultaisia niittejä ja väliinputoajakorkoa. Ja mokkaa materiaalina, mä kohtelen mun kenkiä kuin kukkia kämmenellä mutta olen onnistunut tuhoamaan ties kuinka monet mokkakengät. Kuin todisteena tästä oikean jalan kengässä on erehdyttävästi lialta näyttävä auringonlaikku kolmannessa kuvassa, kiitos universumi! Meinasin jo kauan sitten pistää noi kiertoon, mutta sinne ne jäivät kaapin pohjalle. Tänä syksynä nuo näyttivät kuitenkin yllättävän pirteiltä, joten annetaan niille vielä mahdollisuus.

Croppibleiseri jakaa mielipiteitä, mä itse tykkään. Sillä saa huijattua vähän lisää pituusvaikutelmaa. Syyskuun aurinko on sen verran armoton, että välillä tulee takki päällä Tuo kauniisti kirjailtu intianpuuvillapaita jäi kesällä harmittavan vähälle käytölle. Meneehän se vielä näin syksylläkin, mutta viileä vaalea pitkähihainen on omiaan tappohelteellä. Ensi vuonna taas uudestaan, tuo vaate on onneksi ajaton.

12 kommenttia

  1. Mun mielestä tuo bleiseri todellakin tuo lisää pituusvaikutelmaa, vau! :) Ja fellow persjalkaisena tunnen tuskasi... Jos nettitilaaminen ei kauhistuta, niin brittilafkat myyvät usein 28-tuumaisia farkkuja. Esim. Dorothy Perkinsiltä löytyy kokonainen petite-mallisto meille pätkiksille ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Briteistä tosissaan saisi, just Dorothy Perkinsiltä ja Topshopilta mistä ennen tilasin about kaikki farkut. Niissä vaan on usein ihan liikaa polyesteria tai viskoosia ja kestävät käytössä maksimissaan vuoden :( Mä tykkään tosi paljon Tiger of Swedenin farkuista, en tajua miksei niitä voisi tehdä myös kakskasina. On niitä töppöjalkoja Ruotsissakin :D

      Poista
  2. Hirveän teennäinen toi eka kuva. Luuletko olevas joku Paris Hilton?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa se on sataprosenttisesti tilannekuva, ja mun mielestäni vielä hauska sitäpaitsi.
      Tunteeko nykynuoriso vielä jonkun Paris Hiltonin? :O

      Poista
  3. Kivalta näyttää! :) Sama pitkälahjeongelma paisunut omissa koivissa semmoisiin mittoihin, etten oikein enää viihdy sopivan lahjepituuden housuissa. Aina pitäisi olla vähän ekstraa, se onneksi hoituu helpolla kun jalassa samat sentit mitä muiden käsivarsissa. Ja sitten normijalkaisten sopivat lahkeet kiinnittää huomiota mukalyhyydellään :D
    -VagiLurppis

    VastaaPoista
  4. Eiköhän ole ihan oma syy ettei susta tykätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tietenkään ole. Itse syytän yhteiskuntaa! Hallituksen vika tämäkin.

      Poista
  5. Miksei sulta tule useammin asupostauksia? Olisi ihan mielenkiintoista nähdä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Väinö inhoaa kuvata mua koko sydämestään :D Mä olen myös tosi laiska raahaamaan kameraa mukana, ja musta olisi teennäistä pukea joku asu vartavasten blogipostausta varten. Mun kotivaatteet on luokkaa iso neule ja sukkahousut, eikä ne kiinnosta ketään :DD

      Poista
    2. :D No selvä sitten, pitää kuvata vaikka huomenna vapaapäivävaatteet

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.