Anatomical Collages

En tiedä onko anatomiasta kiinnostunut suorastaan perverssi ilmaisu, mutta sellainen mä olen. Vanha lääkiksen pääsykoekirja Galenos on ollut useamman vuoden mun suosikkeja (erityisesti sydänjutut) ja vanhat opetustaulut anatomiasta ovat varsin ihania.

Opetustauluihin pohjautuvat monet Travis Bedelin kollaaseista. Näin Bedelin taidetta vilaukselta vuosi-pari sitten, mutta vasta törmättyäni taannoin taideblogi Colossalin vanhaan artikkeliin minulle selvisi kollaasitaiteilijan henkilöllisyys.

Täyttämällä ehkä joidenkin mielestä karmivat anatomiataulut kukkasilla, perhosilla ja pikkulinnuilla tehdään täysin luonnollisesta vielä asiasta astetta luonnollisempaa. Tuon kaktuskallon tai kukkaiskeuhkot huolisin kotiini koska tahansa. Taiteilija on toteuttanut kollaasinsa perinteisellä leikkaa-liimaa-tekniikalla. Näistä voisi olla inspiraatiota tylsille vapaapäiville. Mikäli kaivan jostakin sisäisen taiteilijani esiin...

4 kommenttia

  1. Miksi sua kiusataan niin kovasti? Yhdellä keskustelupalstalla väitettiin, että aiemmin julkaisemasi kuva Holopaisesta ei ole tekemäsi koska se on julkaistu myös Holopaisen fanisivulla FB:ssa. Kun sivulle tuli merkintä että kuva on blogistasi niin ketju meni poistoon...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vauvapistefillä näin karkeasti yleistettynä oletetaan, että kaikki, mitä mä teen, on jotenkin väärin ja rikollista. Antaa niiden oletella, mä en halua tuhlata voimavarojani turhanpäiväiseen todisteluun. Sama kun puhuisi seinille. Jota toki teen melko usein.

      Ohhoh, mun blogi oli oikein creditoitu kuvan yhteyteen Facebookissa :D Bongasin sen itse eilen alle vartti julkaisun jälkeen, ja jo silloin hypetin tutuille että katokatokato. Ihan näppärä näpäytys sille mammalle, jonka oletuksena on että kaikki tässä blogissa on laitonta ja kamalaa.

      Poista
  2. Amazing art. I want to see it in the museums one day.

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.