Vapaa-aamupala

Yleensä mä herään vuorokauden ensimmäisellä kolmanneksella, mutta joskus on vain palkitsevaa venyttää aamua ja nukkua pitkään. Vapaapäivät ovat ihan kuin tehtyjä laiskottelulle. Silloin zen-aamujen pahin vihollinen, kiire, suorastaan loistaa poissaolollaan.

Olen jo pitkään yrittänyt opetella syömään aamiaista, mutta niin se vain unohtuu tavallisina päivinä. Se on kuulkaas ihan hirveän työlästä laskea jogurttia kuppiin ja lusikoida ääntä kohti! Puhumattakaan leivän tekemisestä. Tuon ajan kun voi kuluttaa esimerkiksi kihartamalla kiireessä puolet hiuksistaan, huomaten että aika loppui jo minuutti sitten. Sitten juostaan julkista kulkuneuvoa kiinni samalla tukkaa epämääräiselle nutturalle sitoen. Silloin miettii, että aamun hetket voisi kuluttaa viisaamminkin.

Ja silloin, kun vietetään juuri tällaista zen-aamua, aamupalakin tuntuu oleelliselta. Vaikka ei olisi rankkaa päivää jaksettavana, eikä tekisi mitään maatamullistavaa seitsemän sortin brunssia, on vain kiva syödä. Laittaa leivän päälle juuri sitä mistä pitää (avokadoa, rucolaa ja limepippuria!), laittaa kulhoon puolet jogurttia ja puolet mysliä. Ja tee, sen pitää olla lämmintä!

8 kommenttia

  1. Nam :) oisko muuten postaus uudesta kodista mahdollinen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yksityiskohtia saatan julkaista, mutta koko kodin kattavaa postausta tuskin. Koti on kuitenkin niin henkilökohtainen paikka.

      Poista
  2. Voisitko tehdä postauksen luottomeikkituotteistasi, mikä kaikilla muilla jo lukemillani bloggaajilla onkin nähty.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin tehdä joku päivä! Kamera on vain edelleen Lahden asunnolla, toivottavasti ehdin sen jonain päivänä hakemaan.

      Poista
  3. Mitä mieltä että lempipelaajasi on useiden lähteiden mukaan pistänyt vähän paukuttamaan pitkin Chicagoa, hajottanut koko joukkueen ja tulee pian heitetyksi ulos?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedäkkö, mä heräsin tänä aamuna omaan itkuuni ja kesti hetken ennen kuin tajusin, että Teuvoa ja Sharpia ei ole myyty mihinkään.

      Minä jos kuka tiedän, että netissä kirjoitellut ja juoruillut asiat harvoin ovat totta. Uskon noi paskapuheet vasta sitten, kun joku noista "useista lähteistä" osoittautuu luotettavaksi.

      Poista
  4. Mä eksyin sun blogiin kun kävin mielenkiinnosta katsomassa AV-palstan mammojen juttuja, että mistä tänään puhutaan.
    Luin sun kommenttibokseja, ja voi luoja, mistä tämä kaikki on lähtöisin??

    Kukaan ei ansaitse tämmöistä kohtelua kuin sinä, olisiko blogin sulkeminen ja uusi alku mitään?
    Oon pahoillani anonyymien idioottien vuoksi, toivottavasti nämäkin vielä joskus aikuistuvat.

    Terkkuja Lahesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en halua sulkea blogia. Vaikka monen mielestä tää blogi on maailman surkein, mä itse kerjään tällä sitä kohtelua mitä saan, olen turha bloggaaja yms. on tämä blogi mun mielekkäin ja oikeastaan ainoa harrastukseni. Mä en halua luopua itselleni tärkeistä asioista.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.