Bonne Étoile

Lukijan toivomuksesta meikkipostaus ja jonkun valtakunnan tutoriaali Diorin Bonne Étoile-paletilla. Tein ensiksi toiseen silmään meikin, jollainen on mulle ominta arkeen juuri tuon paletin väreillä, ja toiseen meikin paletin kaikilla väreillä. Mä en ole ammattimeikkaaja, ja mun tekniikat saattaa poiketa niistä juuri sinun omaksumistasi, mutta jokainen tyylillään.
Silmänaluset on tummemmat kuin seinät Muumien Mörön makuuhuoneessa, koska aamun pikkutunneilla pelattiin Chicagossa Flyersia vastaan (Emeryn vajaa paluu...) Kulmakarvaihokin kärsi eilisillan nyppimisestä, mun tweezermanit eivät enää ole mitenkään terävät. Meikkipohjanhan olisin voinut tehdä, mun iho on hirveässä kunnossa tällä hetkellä, mutta enpäs osannut taaskaan ajatella loppuun asti.
Pahoittelen myös postauksen toteutusta, mä en ole vieläkään saanut tietokonettani huollosta, joten kuvien muokkaus muulla kuin Flickrin focus-reunasumentimella on mahdotonta. Sävyerot, tärinä, sumeus ja kaikki muukin jännittävä kuvissa johtuu puhtaasti siitä, että luonnonvalo vaihteli suuresti auringonlaskun ollessa meikkaushetkellä käynnissä. Ja kun laatuluokkakin on puhelin...


Pöydällä kaikki, mitä käytin meikeissä:
- Dior 5 Couleurs 384 Bonne Étoile-luomiväripaletti
- Dior 5 Couleurs 004 Mystic Smokys-minipaletti
- Dior Crayon Khôl 090 Noir-rajauskynä
- Diorshow Iconic Waterproof-ripsiväri
- Kynäsivellin, kulmasivellin, litteä sivellin ja isompi häivytyssivellin

Swatchasin käteen Bonne Étoilen sävyt: vasemman yläkulman lämmin ruskeanvihreä, oikean yläkulman hopeankimalteleva samppanjansävy, oikean alakulman himmeän satiininen vaaleanvihreä, vasemman alakulman metallinen petrooli, ja keskustan lämmin ruskea.


Levitin vaaleanvihreää koko liikkuvalle luomelle, ja samppanjasävyä silmän sisänurkkaan. Kynäsiveltimellä ja keskustan ruskealla hahmottelin kaatuneen V:n eli niinsanotun V-varjostuksen silmän ulkonurkkaan ja levitin samaa väriä kulmasiveltimellä rajaukseksi alaluomen ulkonurkkaan.
Häivytin V-varjostuksen pyörivillä siveltimenliikkeillä. Lisäsin valkoista kulmaluulle sekä häivyttämään luomivärien rajaa. Mä tykkään käyttää enemmän mattaisia sävyjä korostusväreinä, jonka takia tuo syrjähyppy toiseen palettiin. Laitoin kerroksen ripsiväriä ja valmis.


Toiseen meikkiin käytin Bonne Étoilen jokaista sävyä. Levitin sisänurkkaan vaaleanvihreätä, keskelle samppanjaa ja ulkonurkkaan petroolinsinistä. Luomivakoon kapea varjostus kulmasiveltimellä ja ruskeanvihreällä, jonka yläpuolelle ja alaluomelle hieman lämmintä ruskeaa.
Häivytin sävyt toisiinsa, ensin liikkuvan luomen, sitten varjostukset. Lisäsin jälleen valkoista korostamaan kulmaluuta, ja rajasin yläluomen ohuelti aivan ripsien tyvestä. Taivutin ripset ja lisäsin pari kerrosta ripsiväriä. Hajamielisyyksissäni lähdin käymään ruokakaupassa eriparisilmineni, ihme kyllä kukaan ei tuntunut katsovan kummallisesti. Ehkä ne hämmästelivät hiljaa mielessään.

62 kommenttia

  1. Ei ole mitään järkeä ostaa kallista kosmetiikkaa kun sitä ei näköjään osaa käyttää...

    VastaaPoista
  2. Meikkauksen kuuluisi korostaa parhaimpia puolia.. Miksi ihmeessä siis teit silmä meikin, silmäsi ovat rumat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Henkilökohtaisesti, mä tykkään naamassani just eniten silmistäni.

      Poista
    2. Mitä helvettiä?! Kuka oikeesti kehtaa kommentoida noin törkeesti? ;o Ja anonyymina totta kai. Ei jeesus. Ja Iidallahan on kauniit silmät.

      Poista
  3. Häivutyksen idea EI ole sotkea kaikkia värejä tasaiseksi massaksi. Samaan lopputulokseen olisit päässyt yhdellä luomivärillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voisitko puolestasi tehdä minulle tutoriaalin kuinka saa vastaavan meikin vain yhdellä luomivärillä? Helpottaisi ainakin mun arkea suuresti :)

      Poista
  4. Mitäs mieltä olet ollut Rauman ylpeys Antti Raannasta Chicagon maalilla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rehellisesti, mulle Raannaton Chicago oli rakkaampi tai ainakin kiinnostavampi - Oon nähnyt tällä kaudella vain kolme (en edes tiedä enkä jaksa katsoa montako se on pelannut - alle 10 todennäköisesti) Raaaannan peliä. Mulle suomalaisuus ei ole mikään must have, eikä kerran Kanada-maljan Poriin tuonut maalivahti hetkauta mun rakkautta tohon seuraan suuntaan tai toiseen. Kuten ei myöskään eräs Michael Kostka vaikka onkin raivostuttava imbesilli.

      Kolmen ottelun otannan perusteella ainakin Raaannan sivuttaisliike on kehittynyt huikeasti - eilisessä Dallas-pelissä katsoin leipäläpi ammollaan millä nopeudella se tikkasi siellä tolppien välissä. Välillä sortuu ihmeelliseen ylipelaamiseen ja joogaguruvenymisiin - liigassa Raaaaanta oli suorastaan raivostuttavan eleetön. Jos vaan saisi mailapelin toimimaan, mun mielestä siinä on aina (niin kauan, mitä olen miehen pelejä nähnyt) ollut jotain häikkää. Tai sitten mailapelityyli on niin omaleimainen että maallikko ei ymmärrä, minä en ole maalivahtivalmentaja. Mutta Raaaaaaaaaannan tyyli sopii hyvin änäriin, ykkösveskarin paikka NHL-joukkueessa parin kauden päästä ei todellakaan ole mikään utopistinen heitto.

      Mä toivonkin Raaaannalle onnistumisia ja läpilyöntiä. Crawford ei ole vielä ihan herännyt tähän kauteen (=ei yhtä maaginen mitä keväällä), ja kunhan Crow palaa saikulta, toivon että torjuntavastuuta jaetaan rohkeasti myös nimenomaan Raaannalle että saadaan Crowin pimentäjä-moodi taas h-hetkillä esiin. Habibulinin työskentely tällä kaudella on mun nähden ollut ihan hirveää. Mielummin Raaaaaanta kakkosena minun Chicagossani kuin Habibbibbuli.

      Poista
    2. 21 ylimääräistä A kirjainta tässä vastauksessa.. Luuletko olevasi hauska?

      Poista
    3. HabibibbuliXD se on kuule ihan vaan Khabibulin.

      Poista

    4. Ano 23:14 Tiedän olevani. Herra Typon aista on revitty huumoria siitä lähtien kun herra venytettyine nimineen mun tietoisuuteen mätkähti.

      Ano 23:22 Habibbibbuli ei ehkä ole ihan oikein, mutta Habibuliniksi saa sanoa. Mä translitteroin venäläiset nimet aina suoraan suomeksi, ja esimerkiksi Capsien numero 8 on mulle aina Ovetskin teeässällä eikä ceehoolla.

      Poista
    5. Silti aivan helvetin lapsellista ja noloa. Oot vitun säälittävä räkänokka ja sun pitäis pyytää tota pelleilyäs anteeks mut tuskin narrihoro siihen pystyy vai mitä.

      Poista
    6. Oho jopas sinä mielesi pahoitit? Mä en jaksa uskoa että tällainen harmiton vääntely (ajattele, olisin voinut tehdä siitä vaikka ärrävikaisen rannan...) voisi harmittaa jotakuta noinkin paljon. Jos mr. Raantaa tämä juuri mun näppäimistöltä suollettuna loukkaa, kirjoittakoon hän poskeensa Toronto-peliin jotain nasevaa, kuten "nuole lekaa Iida", niin lupaan tehdä maailman mahtavimman anteeksipyyntötsydeemin.

      Poista
  5. Onpas ruma ja suttuinen meikki. Ehkä kannattaisi jatkossa jättää diorit aikuisille ja ostella vaan niitä maybelinejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuinka aikuinen on tarpeeksi aikuinen Dioriin? Mä en ole maybellineja ostellut yli viiteen vuoteen, selektiivinen kosmetiikka on se mun juttu.

      Poista
    2. Olen varmaan ikuinen teini kun tykkään että eräs Maybellinen mascara on maailman paras. Ja ikää on kuitenkin 30+ :D
      Vauvan mammat taas vauhdissa...

      Poista
  6. Kuka on sun mielestäs maailman komein jääkiekkoilija? Ja huom saat valita vain yhden.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ha! Aivan liian helppo kysymys. Patrick Sharp, ylivoimaisesti.

      Poista
    2. Oisin odottanu et oisit sanonu Crosby...

      Poista
    3. kiva meikki! :) toivottavasti ei oo ihan aikuisikäsiä vielä noi jotkut kommentoijat.

      Poista
    4. Hyi. Crosby ei oo mun juttu, enkä ymmärrä miksi kukaan ottaisi tämän http://www.thestar.com/content/dam/thestar/sports/hockey/2013/01/25/sidney_crosbys_hold_on_nhls_throne_tenuous_at_best_anymore_feschuk/sidney_crosby.jpg.size.xxlarge.letterbox.jpg kun saatavilla olisi tällainenkin
      http://media.tumblr.com/tumblr_le3pmkC4rZ1qb57ta.jpg
      Ellei sitten kärsi Sauli Niinistö-fetissistä, yhdennäköisyys on ihan liian ilmeinen.

      Poista
  7. Oletko miettinyt rikosilmoituksen tekoa herjaavista kommenteista ? Nämä ovat ihan järkyttäviä :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saamani kommentit eivät täytä minkään rikoksen tuntomerkkejä.

      Poista
  8. MIKSI tehdä tollanen silmämeikki jota kuuluisi katsoa kauempaa jos ei viitsi tehdä koko meikkiä? Iho on todellakin huono ja yrittää peittää sitä rajamalla kuvat ihan läheltä joka ei anna oikeaa kuvaa meikistä. Mua häiritsi myös kun silmät olivat eri asennoissa ja kuvat rajattu eri kohdista. Huono postaus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tein lukijan pyynnöstä, ja valoisaa aikaa on tällä hetkellä niin vähän, että en olisi ehtinyt tehdä koko meikkipohjaa. Varsinkin kun käytän meikkipohjaa niin harvoin. Rajaaminen tosissaan tökkii, mä en osaa pitää päätäni identtisessä asennossa kerta toisensa jälkeen ja koska jokainen kuva pitää avata erikseen yksitellen, en myöskään muista millintarkasti mistä kohtaa ne rajaukset menivät siinä edellisessä kuvassa.

      Poista
  9. Kuka noi meikit on ostanut?

    VastaaPoista
  10. Hieno meikki! Ja Dior on ihan paras luomiväri. Itsellä ainakaan mitään mieltä ostaa Maybellineä kun se ei pysy yhtään ja Dior pysyy. Oon käyttänyt Dioria jo 20 vuotta, eli just niin kauan kun oon meikannut. Joo, oon vanhus joka eksy tännr vauvapalstalta :) Kiva blogi sulla.

    VastaaPoista
  11. Huonoiten toteutettu meikkipostaus IKINÄ!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos taiteilet mulle tästä jonkun blog award-palkinnon, lupaan laittaa sen ylpeänä sivupalkkiin.

      Poista
  12. Onpas taalla ilkeita anonyymeja! Tuo viimeinen kuva on upea, your eyes 'pop', Ja tsemppia, olet ihan super noiden kommenttien kanssa noille 'anonyymeille'. Terveiset Lontoosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaunis ja terveisiä Lontooseen, olen tulossa sinne pian :)

      Poista
  13. Olet yhtä ruma meikillä tai ilman.

    VastaaPoista
  14. No jo on lapsellisia kommentteja täällä. Kauniit silmät!

    VastaaPoista
  15. Nätti meikki mun mielestä :) ja kauniit värit sekä silmät.

    VastaaPoista
  16. Mainostus haisee kilometrien päähän...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, Dior lähettää jokaiselle tusinabloggarille kassikaupalla lahjuksia :)

      Poista
  17. Voi luoja miten idioottimaisia kommentteja oot saanu. Ei oo noilla kaikki kotona, kun pitää täällä anonyyminä purkautua. Aika sairasta suoraan sanottuna. Sopii hyvin sulle tuo meikki! :) Diorin luomivärit on kyllä jees, pysyy ainakin itellä parhaiten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokaiselle iskee joskus suorastaan pakottava tarve purkautua :) ja Dior on rakkaus <3

      Poista
  18. Emt, mut älä viiltele itseäsi, tai toivottavasti oot vaan raapaissut johonkin kätes. Anyways, oot nätti ja varmasti moni mies on aivan myyty, kun tykkäät vielä lätkästäkin! :) Keep smiling!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, en viiltele. Jos haluaa olla tekemisissä kissojen kanssa, siitä joutuu toisinaan myös maksamaan.

      Poista
  19. "Onpas ruma ja suttuinen meikki. Ehkä kannattaisi jatkossa jättää.." mitäääääh :D Hitto mimmosta settiä sä saat täällä osaksesi.:( Ihmettelen miten jaksat edelleen pitää blogia, kun alituisesti joku urpo jaksaa jankuttaa jotain tyhmää.:o

    Ihan nätti lopputulos, en mä ainakaan näe mitään vikaa ja lopputulos ei vaikuta musta ainakaan suttuiselta.:) Tietenkin luonnossa tuo näyttäisi toisenlaiselta, mutta ymmärrän rajoitukset (kamera, valo), mutta ilman niitäkin uskoisin tuloksen olleen ok! Diorit kelpaisivat mullekin, ja noi sävyt sopivat sun silmien kanssa ihan yks yhteen.:)

    - yks vaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ihan pienestä lannistu ja kestän vaikka ja minkälaista palautetta :) Mulle bloggaaminen on henkilökohtaisesti niin kivaa ja tärkeää, että en aio lopettaa yleisön pyynnöistä huolimatta. Päin vastoin, jatkan blogin pitämistä ihan silkkaa ilkeyttäni kun se tuntuu olevan monelle niin punainen vaate. Elämässä on vakavempiakin asioita kuin jonkun turhakkeen blogi, ehkä kiukkuanot oppivat sen jonain päivänä.

      Poista
  20. Ymmärrätkö, että sinä itse kerjäät paskaa niskaan anonyymeiltä provosoimalla, piilovittuilemalla ja olemalla koppava. Kannattaisi vaan olla nöyrä ja ottaa vastaan se kritiikki ja miettiä mitä itse voisit tehdä paremmin. Näin säästyisit jatkuvalta mielipahalta, nyt vain heität bensaa anonyymien liekkeihin ja he ovat sinua vahvemmalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän täysin, ei haittaa.

      Poista
    2. musta ketään ei pidä nöyristellä. varsinkaan kun kyse ei ole kritiikistä vaan suoranaisesta haukkumisesta ja kiusaamisesta.

      Poista
  21. Minun mielestä sinulla on kauniit silmät. On kiva huomata, että silmien meikkaus kiinnostaa. Parasta onkin käyttää laadukkaita tuotteita. Ehkä sivelin käsi on raskas ja keveämmän otteen löytämiseksi etsi opas videoita netista ja harjoittele. Onhan sulla sellanen viuhkamainen sivellinen apuna?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon siinä mielessä hyvin huono meikkaaja, etten suostu ottamaan muiden neuvoja vastaan enkä tästä syystä seuraa toisten tutoriaaleja. Haluan oppia asiat nimenomaan kantapään kautta, enkä kopioimalla toisia. Viuhkasivellin löytyy kyllä, mutta en tykkää siitä :D

      Poista
  22. http://youtu.be/u-15eOUvqvc

    VastaaPoista
  23. Mitä toivoit joululahjaks? Voitko tehä niistä postauksen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En toivo kuin tallentavaa dvd-soitinta ja sampanjapulloa, joista tiedän, että kumpaakaan en saa.

      Poista
  24. Ihana toi Diorin luomivärisetti! Näyttää tosi siistiltä sun silmissä ja ripsari sai silmät vielä tulemaan hienosti esiin! Nätti ja kaunis olet! Kiva blogi!

    VastaaPoista
  25. OMG!!!!! IHAN HIRVEÄ MEIKKI!!!!! ÄLÄ HYVÄ TYTTÖ TEE TÄLLAISIA POSTAUKSIA VAAN JÄTÄ NE KOKENEEMMILLE!!! Myötähäpeä on mitä suurin! Rajaukset puuttuvat silmistä ja ripsien tyvessä näkyy oma väri. Ja tuo häivitys....SIIS VOI LUOJA NUO VÄRIT ON IHAN PÄIN HELVETTIÄ!! Muutenkin tosi noloa ja säälittävää kommentoida itse omaan blogiin tuollaisia tsemppi- ja kannustuskommentteja. Näkyy kilometrien päähän, mitkä olit itse kirjoittanut. Valopää olet, muttet tajua että nuo älynväläyksesi paistaa läpi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa nähdä että mun vanhatkin postaukset keräävät edelleen kiinnostusta :) Mun ei onneksi tarvitse kommentoida itselleni, jätän sen muiden tehtäväksi.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.