Volver!


Adam Barnes - Procession

Long time no ABC! Mulla on mahtunut tähän 17 päivän blogitaukoon niin elämäni kamalin viikko, typerän suuri summa menetettyä rahaa kuin pitkästä aikaa erittäin hyvät 24 tuntia. Aikaiseksi olen saanut kaikkea muuta kuin tähdellisiä asioita, joskin niitä olen hankkinut...


...Sain nimittäin vihdoinkin ostettua itselleni luomiväriviisikon Diorin vuoden 2013 syyskokoelmasta. Kun näin joskus kesällä ekat kuvat mallistosta, mietin, voiko enempää mun näköistä meikkikokoelmaa tehdäkään? Tähtiä - minä tykkään, metallivärejä - minä tykkään. Silti pihtasin puoli vuotta ennen kuin ostin kokoelmasta mitään. Harkitsin pitkään luomiväripalettejen väliltä, mutta päädyin lopulta sinivihreäsävyiseen Bonne Étoileen - violetin Constellationin lähes vastaavat sävyt multa löytyy jo muista viisikoista. Olisin halunnut myös viininpunaisen huulipunan (sävy 986 Bonne Aventure), mutta se näytti mun naamassani ihan kamalalta, joten jätin ostamatta.

Tiistaina katselimme Johannan kanssa vuosikymmenen mahtavinta komedianäytöstä, eli KalPa-Jokerit-ottelua. Lähtökohdat olivat suorastaan huikeat Aleksi Rantala-nimistä pellepallea, sentterinelikkoa, pakkipari Niemi-Lindelliä ja kolmoskentän laituriksi muodostunutta puolustaja-Dehneriä myöten. Syötiin pitsaa ja juotiin kaljaa, muuten tota neljän maalin urpoilua ei olisi pystynyt katsomaan. Ei se mitään, jääkiekko on vain jääkiekkoa.

Perjantaina mä tein jotain, mitä mun olisi pitänyt tehdä jo monta kuukautta sitten, eli käydä kampaajalla. Kaverit, (erityisesti Johanna), ovat avoimesti mutta oikeutetusti inhonneet mun hiuksia pitkän aikaa, joten mulla on tavallaan velvollisuus yrittää olla ystävieni silmissä viehättävän näköinen. Mua värjättiin kolmella värillä, leikattiin uusi malli, ja sain testata pelottavia kampaamolaitteita, kuten tuota kuvan muinaisfuturistishenkistä töhötintä. Lisäksi kahvia ja sympatiaa. Mä tykkäsin todella paljon lopputuloksesta (josta on mahdoton ottaa omakätisesti toimivaa kuvaa), mutta kaverini sanoin, hukkakäynti tuli - hän ei ainakaan huomaa mitään eroa. Kiitti!


Lennu tarjosi mulle viikonloppumajoituksen Vantaalla, ja oli tuonut mulle tuliaisia käydessään kääntymässä Mallorcalla. Mä addiktoiduin tohon purkkaan aikoinani Itävallassa, ja pyydän aina ihmisiä ostamaan mulle paljon tota, jos matka natsaa sopivaan maahan. Joku kolmen euron markettiviini taas puolestaan on aina pakollinen tuonti espanjalaisesta paikasta, tällä kertaa tilannetajuisesti punakeltaisena. Perjantai-illan ifk-tappion jälkeen ei ois ihan hirveästi huvittanut nousta vähän liian aikaisin lauantaiaamuna Poriin menevään bussiin. Olo oli hutera, ei huvittanut syödä tai juoda, uskoa omiin joutui kaivamaan lähes Kiinasta enkä edes jaksanut näyttää ihmiseltä ennen Humppilaa. Onneksi kuitenkin lähdin.

Maailman huonointa läpänheittoa, kymmeniä uusia lempinimiä, serkku, jota näkee ehkä kerran vuodessa, hallissa pääsi melkein kosketuksiin oman joukkueensa kanssa (en taaskaan osannut ottaa yhtään kuvaa hallista tai itse pelistä, sori), ääni tuli huudettua lähes kokonaan pois, ja pääasiana se voitto. En käsitä, miten porilaisia pidetään liigan mulkuimpina ihmisinä (se titteli kuuluu edelleen yksinoikeudella Raumalle!), mulle kerrottiin pelkästään kehuja meidän yhden bussin faniryhmästä, uteliaita kysymyksiä KHL-fiiliksistä, mihin päivän peli tulee ratkeamaan, mielipiteitä kummankin joukkueen nuorista lupauksista ja niin edelleen. Paikallisten kanssa puhuminen on mun mielestä vierasmatkailun suola, ja pyrin harrastamaan sitä paljon. Porissa oltiinkin ihailtavan sosiaalisia. Mä en ole tainnut ikinä kotiutua vierasmatkoilta voitto sylissä, ja ottelun viimeisen 40 sekunnin tunteiden vuoristorata ja ottelun jälkeiset joukkueen kiittämiset taisivatkin olla mulle se viikonlopun tähtihetki. Positiivista myös se, että osattiin vihdoinkin hakea Petteri Lindbohm pois lainalta takaisin kotiin.

Oli lievästi sanottuna kuumottavaa katsella The Day after Tomorrowia kun ulkona riehui myrsky, jonka nimi on varmaankin Oskari. Mä en pelkää ukkosta tai myrskyävää merta tipan tippaa (päin vastoin!), mutta kova tuuli kuivalla maalla on mulle kauhun paikka. Tärisen tuulen ravistellessa laseja ja vinkuessa parvekkeennurkissa, ja pysyn mahdollisimman kaukana ikkunoista (jos vaikka ikkuna menisi rikki, jo lasinsirutkin tekevät pipiä.) Eilen vietin siis rentouttavaa elokuvatuokiota lattialla (pöydän alla) makoillen.

25 kommenttia

  1. Kyllä sun tukasta varmaan kuvan ois saanu mutta sillon oisit joutunut näyttämään rumaa naamaas mitä selkeästi yritit vältellä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totuuden siementä tossakin, en meinaa jaksanut meikata naamaani :D mut on tää oikeesti hankala kuvattava, inasen liian pitkä et näkyis etukameralla kokonaan.

      Poista
  2. Sulla on kyllä sen muotoiset huulet että mikään tumma puna ei edes sopisi. Kapea ylöhuuli ja valtava alahuuli. Miten muka sulla edes on rahaa dioriin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakaan toi kyseinen puna ei sopinut, multa tosissaan katoaa ylähuuli hymyillessä. Dioriin on varmaan kenellä tahansa varaa kunhan vain malttaa priorisoida :)

      Poista
  3. Sori vaan mut en mäkään huomaa mitään eroa sun hiuksis :D kauheet! Aion jatkossakin inhota hiuksias, ehkä annat mun ens kerralla värjätä ne ;D ku et selkeesti osaa tehä mitään oikein ilman mua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anteeks :( mietin kyllä et oisin vähintään kysynyt sun mielipidettä ellen jopa ois pyytänyt mukaan mutta tuli niin lyhyellä varotusajalla koko aika et et ois kuitenkaan varmaan ees vastannu puhelimeen :D Tuli tosi paha mieli sun puolesta ku hypetin sulle puhelimessaki sillon perjantaina et vihdoinki jotain sun toivomaas on tapahtunu ja sit lopputulos oliki susta ihan karsee :( katotaan ens vuoden puolella jos sä sit pääsisit tarkemmin sanelemaan :)

      Poista
    2. Hyi helvetti kun sulla on tyly kaveri

      Poista
    3. Johannan kommentteja pitää aina lukea sellainen erityinen tutka päällä ettei rasahda karille :)

      Poista
    4. muute hyvä mut mä en kyl ollu kommentoinu tota :D:D:D hoh hoh.. ekaa kertaa tulin nyt pitkäst aikaa parii viikkoo kattelee ooks laittanu jotai uutta tänne. :o

      ja must mul on kyl omalaatune kirjotustyyli et luulis erottavan et oonkse mä vai e. :D

      Poista
  4. Mistä sä aina löydät noin ihania biisejä blogis?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kuuntelen tosi paljon vähän tuntemattomampaa musiikkia ja toi biisi kuvasti eilispäivää hyvin.

      Poista
  5. Vittu sä oot white trash muija ja vitun ruma sellanen

    VastaaPoista
  6. Syötkö sä mitään muuta kuin pizzaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syön, paljonkin muuta. Esimerkiksi äsken söin greippiä

      Poista
  7. Mikset ota kuvia itestäs ulkona?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska mulla ei ole muita laitteita kuin puhelin, tai edes kuvaajaa :D

      Poista
  8. Oon niin järkyttynyt saamistasi negatiivisista kommenteista, että tulee ihan fyysisesti huono olo. Sä et blogisi perusteella (etkä varmasti muutenkaan) ansaitse mitään kuraa niskaasi. Kyllä on joillain paha olla jos saa kicksejä siitä että riehuu ala-arvoiseen tyyliin jonkun blogia kommentoimassa. Mut nää ihmistyypit tiedetään, ja onneks niillä usein on aika kurja kohtalo, esim. (työ)elämässä sitten kun joskus kasvavat aikuisiksi. Itselleni ainakin tuo suurta tyydytystä kun huomaan vaikka Facebookista, että teini-iässä koulun koviskuningattaret hovineitoineen ovat tällä hetkellä (n. 30v) todella ankeita lähiömutseja tai jossain matalapalkkaduunissa. Itsehän porskutan eteenpäin joka elämän osa-alueella, niinkuin kaikki joilla on hyvä ja puhdas sydän. Sua odottaa hyvä elämä, tiedä arvosi ja pidä arvoistas kiinni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin sitä haluaisi vain uskoa karman olemassaoloon :)

      Poista
  9. Sulla on ihan mahtava asenne, pidä kiinni siitä. :) Tuo anojen huutelu olisi lähes huvittavaa ellei se olisi niin surullista... En tosin tiedä onko se surullisempaa ajatellen sinua kohteena, vai heidän päänsisäistä maailmaansa ajatellen. Veikkaisin viimeistä, ei voi olla helppoa asua sellaisen ihmisen kanssa.

    Anyway, karma is a bitch, tai toivotaan ainakin niin tässä tapauksessa. Stay strong. :) Olet kaunis, pidän kirjoitustyylistäsi ja kuten sanottu ennen kaikkea asenteesi on ykkönen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asenne ratkaisee, sanotaan noin miljoonassa kampanjassa, mainoksessa ja palaverissa, mutta sitä voitaneen pitää myös potentiaalisena elämänohjeena :) Kiitos palautteestasi!

      Poista
  10. Karma on todellakin olemassa. Usko pois. Täällä nimittäin toinen jonka kohdalla käynyt samoin. Se kaikki muuttuu siinä 20 ikävuoden kohdilla tai hieman sen jälkeen, jonka jälkeen juuri ne yläasteen koviskuningattarista tulee yh-äitejä ja fiksut ihmiset jatkavat opintojaan (tai löytävät mieleisensä työn)
    On surullistä että joidenkin itsetunto on niin huono että alentuvat haukkumaan toisia ihmisiä. JA sekös heitä kiukuttaa kun eivät saa sitä toista henkilöä nujerrettua. Eli jatka samaan malliin vain, anna loosereiden kiukustua. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole aavistustakaan mitkä oman elämänsä supermallit mua käyvät kritisoimassa, mutta eläkööt valitsemallaan tiellä, mulla on ikioma.

      Poista
  11. Moi! Taisin nähdä sut tänään jos olit Sykkeen Picnicissä jonkun vanhemman naisen (äitis?) kanssa ja sulla oli valkonen takki ja viininpunanen hame ja teillä kärryt täynnä kamaa :D oot ihan uskomattoman kaunis ja pieni :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oltiin äidin kanssa tänään siellä, se ois tarvinnu mun apua joululahjaostoksiin mutta mä en osannutkaan auttaa :D kiitos kehuista, mä kyllä olin omasta mielestäni ihan räjähtäneenä liikenteessä.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.