Kreikkalainen juttu

Porukat tarjosivat mulle tänään synttärilounaan. Mun teki mieli kreikkalaista ruokaa, lähinnä tzatzikia, joten päätettiin mennä siihen krekuun, jossa olen käynyt vain kerran ja joka on kauimpana kotoa. Mun pettymyksekseni tzatziki kuului vaan yhteen annokseen, joten mun oli niin sanotusti pakko ottaa gyroslautanen, vaikken juuri tykkää lihasuikaleista ja lohkoperunoista. Jälkeenpäin tajusin, että tzatzikin olisi saanut lisukkeena ihan mihin tahansa ruokaan. Ei se mitään, hyvää oli silti ja olen taas yhtä ruokaennakkoluuloa köyhempi. Jälkiruuaksi halvaa, sitä en ollut koskaan aiemmin tietoisesti maistanut, eikä ollut makeuden vuoksi ihan mun juttu. Onneksi äidille maistui.

Inhoan suuresti fyysisiä alennusmyyntejä, en haluaisi jonottaa sovituskoppeihin, kassalle, hyllylle. Väistellä miljoonia ihmisiä ja saada osakseni halveksuvaa kohtelua myyjältä. Onneksi on nettikaupat ja nettialet. Tänään puolitoista tuntia kaupungilla riitti mulle joulunjälkeisalennusmyynneiksi. Löydän noin kerran vuodessa jotain kivaa Seppälästä ja tämän vuoden saldo oli naurettavan halpa harmaa takki. Jotain piristystä sen ainaisen mustan kaveriksi. Huomatkaa asialliset pörrösukat!

Katsoin juuri Suomen avausottelun jääkiekon alle 20-vuotiaiden maailmanmestaruuskisoista, ja päivän karrelle polttava kysymys kuuluu, miksi Herra Kapteeni ei pelaa puoliksikaan noin jäätävästi Jokeripaita päällä...? Huomista derbyä odotellessa.

51 kommenttia

  1. Haha vai oli sun rakkaan Teuvosi peli mielestäs hyvä? Esim täältä Oulun Kärpistä Saku Mäenalanen tänään 1+2. Luuseriteuvo 0+0, siinä meillä ratkaseva kapteeni. Miksi se edes pääsi kapteeniksi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saku pelasi kyllä tänään tosi hyvin! Mulle entuudestaan tuntemattomampi pelaaja, yllättävän vahva tapaus. Katsoitko sä sitä peliä vai pelkät tilastot (sulla väärät, minä katsoin IIHF:n viralliset täältä ja siellä Teuvolla 0+1 http://stats.iihf.com/Hydra/359/IHM359B06_74_6_0.pdf)

      Jostain käsittämättömästä syystä Teuvolta otettiin pois syöttöpiste ottelun avausmaalista. Teuvo oli se joka rakensi kauempaa sen hurlumhejkimaran maalille josta Lehkonen pääsi näppärällä kikalla kääntämään sisään. Jatkuvaa syöttöjen jakelua Teuvolta koko pelin, ja saa olla sokea jos väittää noita käsiä huonoiksi. Käytti myös keskikaistaa paremmin kuin kukaan joukkueesta, ja mä henkilökohtaisesti tykkään noista röyhkeistä kiekon alueelletuonneista, enkä mistään 'puol minuuttia maalin takana nyhräämis'-lähdöistä.

      Tota kapteeniasiaa mä itsekin ihmettelen, mä en näe Teuvossa sellaista johtajaluonnetta, tsempparia, tarvittavaa röyhkeyttä ja laumasielua mikä näkyi selvästi esim. viime vuoden kapteeni Lindbohmissa. Mä oisin tehnyt Ristolaisesta tämän vuoden kapteenin, mun mielestä änäri on karsinut vahvasti pois sen aiemmin Ridelle tyypillisen turhautumisen ja kiukkuperseilyn ja jäljelle on jäänyt asenne ja vastuuntuntoisuus.

      Poista
    2. Hei se on RASSE eikä mikään Ride!!!

      Poista
    3. Sori :C Mä en tiedä mistä mä olen joskus ton Riden raapaissut, enkä ikinä opi muistamaan että se ei olekaan muiden tiedossa ja käytössä oleva lempinimi. Muutaman kerran joutunut selittelemään kun olen ridetellyt Ristolaista :D

      Poista
  2. Hyi hitto pystyitkö syömään lautasen tyhjäksi ja vielä jälkiruokaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pystyin kyllä vaikka annos oli iso. Mä kyllä sorrun aina ravintolassa syömään liikaa, musta tuntuu jotenkin surulliselta jättää sitä ruokaa lautaselle.

      Poista
  3. Mitä toi takki makso?

    VastaaPoista
  4. Mikä on sinun mielipiteesi siitä että Barkov ei päässyt mukaan joukkueeseen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en pidä Barkovista. Se oli täys mätisäkki vuoden 2011 U18-kisoissa jolloin kaikki hypetti sitä ja mulla oli ehkä liian suuret odotukset tästä venäläisperäisestä supermiehestä, floppasi, ja mä en ole pystynyt vieläkään oppimaan tykkäämään tästä. Viime vuoden U20:ssä heräsi liian myöhään. Varmaan tänä vuonnakin olisi vedellyt päiväunilla puolet peleistä. Oisin ottanut 100 kertaa mieluummin Määtän mukaan joukkueeseen kuin herra mötkön Tampereelta.

      Poista
    2. Se sun rakas Määttäs teki tänään hienon maalin. Omiin. Oisitko vai halunnu nähdä pikkuleijonis niitä mieluummin kun Barkovin uskomatonta taikuruutta?

      Poista
    3. Näköjään joo Määttä luistimella potkaissu Canesin kolmannen maalin. Sain muutaman kerran kelailla ennen kuin hoksasin. Hassua kun ensin mä olen joku suomalaisten ja varsinkin Ollin suurin vihollinen ja halveksija, nyt yhtäkkiä taas Määtän rakastaja. Onko Barkov tosissaan joku jumalasta seuraava?
      Taikuri-Sashahan olisi voinut joka pelissä tehdä hattutempun. Ja Määttä viisi omaa maalia. Jossittelu on turhaa, joukkue on nyt valittu, se on nyt Malmössa ja se ei muutu. Minua ei harmita yhtään, että Barkovia ei tarvitse nähdä noissa kisoissa. Anteeksi, mutta pysyn kannassani. Ehkä mäkin joskus vielä opin rakastamaan Barkovia niin kuin normaalin suomalaisen kuuluu.

      Poista
    4. Tuu meille kattomaan änäriä ni varmasti opit pitämään Barkovista... ;)

      Poista
    5. Kuka sä oot? :DD Oon kattonu änäriä noin kymmenen ihmisen kanssa ja tasan kaks ihmistä on suostunu kattomaan mun kanssa uudestaan, joista toinen on mun isä. Osaan vissiin olla vähän rasittava :)

      Poista
  5. Toivottavasti et yhdistä tätä takkia Korsin kanssa.

    VastaaPoista
  6. Oot rumin näkemäni olento.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauskaa, että olet nähnyt vain kauniita olentoja elämäsi aikana :)

      Poista
  7. Ihan näin blogitekstiesi perusteella en voi käsittää mistä nuo ihme kommentit aiemmissa postauksissa kumpuavat ?! Kirjoitat harvinaisen neutraalisti ja asiallisesti, mielelläni luen tekstejäsi! Toivon todella, että noiden kommenttien takana on vain yksi henkilö, ettei tartte olla useamman mielenterveydestä huolissaan.. Tutustuin blogiisi ehkä noin tunti sitten, nyt jo verenpaine nousussa noiden kommenttien takia :D Tsemppiä sinulle ja hyvää uutta vuotta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varovasti sen verenpaineen kanssa :D Hyvää uutta vuotta myös sinulle :)

      Poista
  8. Voi, mitä kommentteja taas. *halaus* P.S. Takki on hieno! :)

    VastaaPoista
  9. Mun mielestä oot nätti tyttö ja sulla on kiva vartalo. Ja muistutat oikeastaan myös mua nuorempana, monellakin tapaa :D

    T: Hallissa koko nuoruutensa roikkunut Tappara-fani87

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä en siellä hallilla niin paljon ole loppupelissä roikkunut.. Onneksi ehdin vielä :)

      Poista
  10. Hei iida olet todella kaunis!
    Ja ai mitä herkkuja!! Nam! :)
    Ostitko takin siis seppälästä? Huomenna olen menossa ale myynteihin, samanlainen hakusessa ;) hyvää uutta vuotta sinulle!!

    VastaaPoista
  11. varifrån är din världens ljuvligaste jacka?

    VastaaPoista
  12. Minusta sinä olet kaunis..et yhtään lihava.En vain tajua haukkujien mielipiteitä...en yhtään.Ovat vain kateellisia! Hieno takki ja kyllä minusta Korsi sen kanssa sopisi. Iloista uuttavuotta! :)

    VastaaPoista
  13. Sulla on kuulemma poikaystävä! Onnea! Kuka ja millainen?

    VastaaPoista
  14. Tsemppiä kivan blogisi kanssa! Älä välitä negatiivisista palautteista. Ne kertovat vain, kuinka huonosti palautteenantaja voi! Hyvää Uutta Vuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei, en tosissaan välitä. Kiitos tsempeistä! :)

      Poista
  15. Ihana Iida ja makea takki! :) Oli pakko kommentoida, kun luin aiempia kommentteja joissa yhdessä luki (törkeästi, ilkeästi ja aiheetta) että "näytät alienilta" ja olit vastannut että "oletko varma etten ole" ja jotenkin vaan repesin tuolle ;D Tarkoitan lähinnä sitä, että ihailen sinua ja vastaustasi! Ihan huippua ettet ota itseesi (ainakaan toivottavasti) vaan vitsailet noin, koska kommentin jättäjähän tässä pelle on.. Hyvät jatkot ja uudet vuodet sinulle, jatka samaan malliin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon sellanen ihminen, että harvoin jään hiljaseksi. Joskus loukkaannun, joskus en, mutta en sitä todellakaan näytä vaan olen kuin en ymmärtäisikään. Tyhmään toteamukseen tyhmä vastaus :)

      Poista
  16. Nautitko Sharpin kypärätempusta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nautin, ihanan vauhdikas matsi! Mikä synttäripeli Sharpylta! Tosin mä nukuin pommiin, heräsin ja sain lähetyksen päälle kutakuinkin niillä hetkillä kun Toews teki Chicagon toisen maalin. Jonka jälkeen melkein heti tuli se Sharpin toka maali. Vähän harmittaa tosissaan toi nukkuminen ja etten ehtinyt yhtään vakoilla toista ottelua - siellä oli kuulemma esiintynyt Granlundin komediateatteri Jets- Wild-ottelun muodossa :C
      Mut Sharpysta vielä, jätkä on elämänsä kunnossa. Hattutempun jälkeenkään ei alkanut himmailemaan vaan pelas nälkäsesti ja HUIKEALLA itsevarmuudella. Menee vieläkin kylmät väreet kun muistelen sitä syöttöä 5-0-maaliin ja purskahdin itkuunkin kun näin miten se käänty siellä omassa päässä ja hetken päästä uppos. Kaikkien, joita aihe kiinnostaa, kannattaa kattoa kooste
      http://www.nhl.com/gamecenter/en/recap?id=2013020572&navid=DL|NHL|home
      vähintäänkin aikaväliltä 2:00-2:17 jos ei koko koostetta jaksa tuijottaa. Siinä on kuukauden syöttö!

      Poista
  17. mitä mieltä oot duncan keithistä? mulla on vähän ristiriitaset fiilikset sitä kohtaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mitään ristiriitaisuuksia. Tällä hetkellä maailman paras puolustaja.

      Poista
  18. En ole tänne kuin vasta pari kertaa eksynyt, eli en ole varsinaisesti lukija. En siis ymmärrä, miksi av-mammat ovat ottaneet sinut niin kovasti silmätikukseen. Vaikka johtuisikin jostain menneisyydessä (mahdollisesti, en tiedä totuutta) tekemistäsi asioista, niin ei ole oikein niiden takia ihmistä piinata ikuisesti.

    Minun mielestäni sinä olet kaunis, ihan rehellisesti. En löydä mitään rumaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti ihmisluonteeseen kuuluu se, että jos kuulee mehukkaan juorun, lähdekritiikkiin ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota. Jos juttu on jännä ja jopa toista vahingoittava, se on varmasti totta. Ja tottakai siitä saa muistuttaa ikuisesti, oppiipahan junnu tavoille. Ainakin pienellä osalla ihmisistä on tällainen taipumus.

      Kiitos kehuista :)

      Poista
  19. Suhtaudut moittijoihisi sellaisella huumorilla ja tyyneydelle, että ei voi kuin ihailla! Oikeasti, harva median ammattilainenkaan pystyy kääntämään tuollaisen negatiivisen kommentoinnin noin kauniisti omaksi edukseen. Ja tämä siis kaikella hyvällä sanottuna, olet sekä kaunis, että viisas.

    Ja noista mollaajistasi tulee mieleen lähinnä sanonta "Sian kanssa painiessa molemmat kuraantuu, mutta vain sika nauttii", ihan oikea ratkaisu sinulta siis pysyä tuollaisen yläpuolella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmäny tiedä onko tässä mitään omaksi eduksi kääntämisiä :D Asenteella mennään enkä yritä olla blogissa mikään muu kuin oma itseni, lisäksi tykkään möyriä mudassa.

      Poista
  20. Halusin vain lähettää sinulle hyvän mielen terveisiä :). Suorastaan järkyttynyt olen noista ilkeistä kommenteista mitä olet saanut. Älä anna niiden nujertaa itseäsi. Iloista viikonloppua ja tulevaa uutta vuotta!

    VastaaPoista
  21. Kiitos kiusaajallesi (oletan että on vain yksi, koska sanavarasto on niin suppea) löysin blogisi. Pakkohan se on tulla katsomaan, minkälainen blogi herättää niin valtavia tunteita. Oon yllättynyt! Kiva blogi ja nätti tyttö. Jään seuraamaan. Kiusaajasi tekee sinulle palveluksen, saat paljon lukijoita! 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liikenne blogiin on kyllä kovaa, mutta harva on jäänyt lukemaan :D Kai ne on pettyneet kun blogi ei vastannutkaan keskusteluketjun aloittajan värittämiä mielikuvia ties mistä monstereista. Kiitos kehuista :)

      Poista
  22. DERBYPÄIVÄ PERKELE <3

    t. lennu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NII! <3 Tupladerby vielä, tulee päällekkäin me-jullit ja suomi-ruotsi :/ En tiiä miten saan katottua kummatki reaaliaikasesti :D

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.