Gifted

Mua pyydettiin esittelemään joulu- ja synttärilahjoja, joten tässä niistä muutamia. Mun ehdoton lemppari on toi Chicago Blackhawks-karvalakki. Sen sain isältäni, ja oon äärimmäisen ylpeä, että se valitsi oikean joukkueen. Lisäksi olin vähän närkästynyt, kun isän ensimmäinen lahja mulle oli iso laatikollinen mun vanhoja cd-levyjä, jotka olivat (SYYSTÄ!) unohtuneet vintille ja kaapinperukoille lapsuudenkotiin, esimerkiksi huikeat NRJ Hits 2&3, Smurffit Rap Rock-hitit ja Teletapit-cd, mutta maailman hienoin hattu käänsi mun ajatukset isästä lopulta hyvin positiiviseksi. Korsin Hamilton on onneksi musta ja ajaton, mä en pystyisi kantamaan mitään logoja kilometrin päähän huutavia monogrammihirvityksiä, vaan suosin enemmän pelkistettyjä ja neutraalinvärisiä laukkuja.

Mulla on ollut jo pari vuotta käytännössä joka paikassa mukana sellainen lievään kulttimaineeseen noussut vaaleanpunainen Kirja, johon sitten erinäiset ihmiset ovat kirjoittaneet mulle terveisiä, on kirjoitettu ylös hauskoja mutta huonoja ajatuksia, oon kerännyt nimmarit siihen ja kaiken maailman muistoja maan ja taivaan välillä. Nyt se alkaa ikävästi olla viittä vaille täynnä, onneksi Johanna pelasti tilanteen antamalla mulle lahjaksi Kirja II:n, eli huonot jutut saavat edelleen jatkua. Karkkiosasto jäi noihin epäkorrektin nimen omaaviin vaahtotäytteisiin suklaisiin, piparminttukepit on paketoinnista ylijääneitä koristeita.

Lisäksi mä sain mm. veden/teenkeittimen, pari kirjaa, samppanjapullon, suomirokkitrivian, naamarasvan ja yllättäviä Tapaninpäivävieraita, oli lievästi sanottuna noloa, kun mulla ei ollut juurikaan mitään tarjottavaa. Onneksi äiti tuli pelastamaan pakastekakun kanssa, ja toi myös mulle herkkuja, kuten buffalomozzarellaa, vuonankaalia ja suihkutettavaa balsamicoa. Mä tein niistä päivän ruuakseni salaatin. Nyt aion keskittyä katsomaan alle 20-vuotiaiden MM-kisoja, keitän varmaankin sitä teetä ja luen. Projektina edelleen muinaisskandinaavinen mytologia.

72 kommenttia

  1. Saat Korsin laukun mutta pidät parhaana lahjana jotain rumaa pipoa?? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on maailman hienoin pipo :C

      Poista
    2. Ihmiset tykkää erilaisista asioista ja voi asettaa jääkiekon sekä persoonallisen lahjan jonkun vitun muotilaukun edelle.

      Poista
    3. Laukku on nätti ja sellainen jota mä kehtaan käyttää. Pipo on sangen räväkkä ja jakaa mielipiteet jo pelkästään joukkueen takia, mutta se on juuri kuin mulle kehitelty.

      Poista
  2. Ootko miettiny et se suklaan puuttuminen saattaa olla vinkki siitä, et oot jo tarpeeks lihava eikä tarvis syödä enempää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa, olet oletuksiesi kanssa lähes ellet jopa täysin oikeassa.

      Poista
  3. Millä rahalla toi Hamilton on ostettu?

    VastaaPoista
  4. Ööö miksi sä katot alle 20 vee kisoja siis jos tarkoitat nyt jääkiekkoa? Sä oot kuitenki jo 21.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta on äärimmäisen mielenkiintoista seurata junnupelaajia ja -kisoja, siellä pääsee näkemään uusia lupauksia joiden pelityyli kolahtaa, joiden kehittymistä on hauska seurata. Esimerkiksi Rasmus Ristolaisen bongasin ekaa kertaa vuoden 2011 u18-kisoista jolloin valtaosalla suomalaisista ei ollut aavistustakaan että tollanenkin jätkä on olemassa. Junnusarjoja en jaksa kytätä, mutta u18, u20 ja draft on pakolliset :D

      Poista
    2. Haha, tää oli kyllä Anonyymiltä tyhmin kommentti ikinä! Oon aika paljon Iidaa vanhempi ja seuraan kiekkoo laidasta laitaan. Sitä kutsutaan jääkiekkofaniudeksi! :D

      Poista
  5. Noniin nyt on koko Michael Kors pilattu kun sullaki on toi. En kehtaa enää käyttää omia Hamiltojani, kiitti vitusti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi harmi! Toivottavasti löydät jonkun kivan laukun korvaamaan tuon menetyksen, sellaisen mitä kehtaat käyttää.

      Poista
    2. Ymmärrän kyllä kuinka ihmisiä vituttaa se että tunnettua ja arvostettua, tällä hetkellä pinnalla olevaa merkkilaukkua ei pidäkään käsipuolessaan mikään muotitietoinen kaunotar, vaan tollanen mitäänsanomattoman näköinen tampelo jonka muu tyyli on harvinaisen äijämäinen, verkkareita ja junttipipoja, ja jonka luonne vaikuttaa ainaiselta valittajalta ja vikisijältä.
      Ikäisistäsi bloggareista tuo laukku pukisi täydellisesti esimerkiksi Annika-O:ta, Natalie Vileniä, Natalia Oonaa, Just be yourself-Vilmaa sellaisia kauniita ja klassisia naisia. Ei ikinä sellaiselle ihmiselle, joka ei itse panosta merkkilaukkuihin tai osaa/ymmärrä seurata muotia.

      Merkkilaukku on status symboli. Se on urbaanin, tyyllikkään, menestyneen ja kauniin ihmisen asuste, sellaisen joka herättää kateutta. Ei minkään muodottoman maalaistytön joka auttaa viikonloppuisin mummoa leipomaan marjapiirakkaa.

      Mulle on ihan sama mistä olet tuon laukun varastanut mutta todellakin ymmärrän muiden närkästyksen, kalliit ja ihailtavat asiat sopii niille ihmisille joita ihaillaan ja kadehtitaan eikä paksulle kaljaajuovaa jokeri juntille Lahdesta.

      Poista
    3. Vituttakoon. Mä en kuvailis omaa tyyliä äijämäiseksi koska mulla on suhteellisen usein hame päällä, enkä kyllä transumaiseksikaan. En tiedä kyseisten "ikäisteni bloggarien" tyylistä mitään, koska en heidän blogeistansa ole kiinnostunut enkä niitä lue.

      Merkkilaukun ei ole pakko olla statussymboli, sitä voi pitää myös "vain" asusteena. Oli mulla mukana sitten kolmen euron hapsulaukku ebaysta, toi Hamilton tai 3.1 Phillip Lim Pashli Satchel. Mulle laukun tärkein funktio on, että sinne mahtuu juuri sillä hetkellä mukanani tarvittavat tavarat, se on laadukas ja se sopii vaatteisiin jotka mulla on sillä hetkellä yllä, en ala yhdistelemään pinkkiä paljettipikkulaukkua punavalkoraidalliseen jerseymekkoon. Olisin onnellinen jos joskus saisin auttaa mummoani leipomaan marjapiirakkaa, ainoa elossaoleva mummoni ei ole ikinä leiponut, saati tehnyt ruokaa minun nähden.

      En halua herättää kateutta. Rehellisesti, en edes usko, että joku voisi mulle olla mistään kateellinen. Enkä ymmärrä ylenpalttista (katkeraa) kateutta muutenkaan, oli syynä sitten toisen ihmisen kauneus, hiusten väri, kengät tai vaikka kallis koru. Toivottavasti sinäkin annat meidän paksujen kaljaajuovien lahtelaisten jokerijunttien kantaa mukanamme mitä tahansa laukkua, sellaista, minkä me tunnemme omaksemme.

      Poista
  6. Hyi helvetti oletko miettinyt viimeaikoina hampaiden pesemistä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen kyllä, kuuluu mun aamu- ja iltarutiineihin, eli olisi muutaman tunnin päästä edessä.

      Poista
  7. Taidat inhota niitä monigrammi hirvityksiä vain siksi että sulla ei tule ikinä olemaan rahaa ostaa sellasta muahahaha luuseri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai sitten syynä saattaa olla se, että en oikeasti tykkää niistä. Jos rakastaisin suuresti Guessblingblingsateenkaarimonogrammi-tyylipläjäyksiä, olisin varmasti jo hankkinut itselleni sellaisen.

      Poista
    2. Et voi väittää ettekö muka käyttäis vaikka tätä http://1.bp.blogspot.com/_FW1r25dv7M0/Ssk-XGpFzlI/AAAAAAAAAGI/TnuQlXGgdIA/s400/Vuitton__Monogram_Double_Jeu_Neo_Noe_LV.JPG jos sulla vaan ois varaa ja omistaisit ton. Tai jompikumpi näistä http://1.bp.blogspot.com/-dpe_YrmP1l8/UcKXByUkqgI/AAAAAAAAD1o/BEtgsTF1CG0/s640/Guess-e1370831070772.png

      Poista
    3. Hauska läppä. Voin väittää. Jos omistaisin jomman kumman noista, pahoittelisin lahjan antajalle että nyt ollaan menty totaalisesti pieleen.

      Poista
  8. Miks näytät aina noin kamalalta kuvissa? Luonnossa oot semi ok näkönen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo mikään kauhean fotogeneettinen ihminen.

      Poista
    2. VOI VITUN URPO ETKÖ EDES SUOMEA OSAA SE ON F-O-T-O-G-E-N-E-E-R-I-N-E-N!!!!!!

      Poista
    3. Fotogeeninen, himputin höpsö. Pikku lapsus kävi mulla, anteeksi siitä.

      Poista
    4. Ite en ois ees virhettä huomannut. Mielenkiintoinen blogi, kivaa päivää sulle iida!

      Poista
    5. Kiitos, toivottavasti sullakin on hyvä päivä.

      Poista
  9. IHQQQQ tekohymy ja leukaläskit sulla <3

    VastaaPoista
  10. Onpa ilkeitä ihmisiä!! Mikä teitä postaajia vaivaa?? Kaunis nuori nainen laukkuineen ja lätkäjuttuineen ja te vaan haukutte! Mukavaa uutta vuotta ja tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lätkäjutut jakaa aina mielipiteitä :D Hyvää uutta vuotta (:

      Poista
  11. siis miten ihmeessä sä saat jatkuvasti noin pirun ilkeitä kommentteja? ja jaksat vielä vastailla nihin asiallisesti? :D
    en lue blogiasi vakkaristi, mutta käyn vilkuilemassa silloin tällöin ja mun mielestä oot ainakin kiva piristysruiske blogimaailmassa louis vuitton laukkujen, acne huivien ja jeffrey campbell kenkien seassa :)
    mukava lukea oikeasta lätkäkiinnostuksesta ja tietämyksestä (vrt. mungolifen anna:D) ja kiva, että seuraat niin omistautuneesti äntsyäkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä. Mutta asiallinen/piilovittuileva vastaus kiukuttaa huomattavasti enemmän kuin se, että vetäisin järkyttävät raivarit ja mun poikaystävä käskisi ilkeää kommentoijaa vetämään itsensä hirteen tai muuta radikaalia. On kiva saada inhottavat ihmiset kiukustumaan.

      En mä nyt mitään tietämystä lähtisi allekirjoittamaan, varsinkaan jos "kilpailen" suuren ja suositun bloggarin kanssa. En tiedä hänen ööö jääkiekollisista näkemyksistä ja mielipiteistä pätkääkään, koska en hänen blogiaan seuraa, mutta ei se mua kiinnostaisikaan. Omistautuneisuuden allekirjoitan kyllä :D

      Poista
  12. Tuo musta laukku on kiva. Tykkään.

    VastaaPoista
  13. Onpa harvinaista että bloggaaja julkaisee negatiiviset mulkkujen kommentit ja vastaa niihin neutraalisti. Vau :) elä anna tuollaisten pilata päivääsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En anna. Mun elämään mahtuu tarpeeksi muutenkin pilaantuneita päiviä, että antaisin toisten ehdoin tahdoin tehdä päivästä heikomman.

      Poista
  14. Hei, juuri löysin kivan blogisi :) Ihan järkyttävän lapsellisia kommentteja olet saanut joltakin, en pysty ymmärtämään. Mitä jos julkaisisit vain kommentit, joissa on asiallista tekstiä? Tuo negatiivisuus ei kyllä tuo mitään lisäarvoa blogiin. Ja todellakin olet kaunis kuvissa! Ihanaa joulunaikaa :) Anna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tahdo rajoittaa kommentointia blogissa negatiivisten kommenttien osalta. Sellaiset kommentit lentävät kyllä suoraan roskakoriin, mitkä sisältävät valheita tai muuta negatiivista mun perheestä ja ystävistä, tai täysin painokelvotonta tekstiä.

      Poista
  15. Miten jaksat näitä kommentteja.
    En vaan tajua miksi ihmiset on näin ilkeitä sinulle!
    Kaikkea hyvää sinulle ensivuoteen!

    VastaaPoista
  16. Vastaukset
    1. Mun koulut ja työt eivät ole blogiinkuuluva asia.

      Poista
  17. toi pipo on hirvein juttu mitä oon ikinä nähny, toivottavasti et pistä sitä ikinä päähäs ja poltat tai sit pistät sen päähäs ja poltat myös pääs ton pipon mukana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D:D:D:D:DD en halua polttaa päätäni. Saati tota pipoa. Pistän sen päähäni heti jos/kun tulee pakkasia, toi on tosi lämmin!

      Poista
  18. Kommenteista päätellen vauva.fi:n psykopaatit blogistalkkaajat taas vauhdissa... Mitä jos mammatkin hankkisivat elämän ja jättäisivät bloggaajat rauhaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaikilla ei valitettavasti ole joulun aikaan tarpeeksi tekemistä :C

      Poista
    2. Mua ihan hävettää että mulla on profiili vauva.fi sivustolla -.-'' Miten ihmiset voi olla niin lapsellisia, kun luin näitä kommentteja tuntui kuin oisin taas just vasta alottanut ylä-asteen :D

      Poista
  19. Lukijoita ajatellen, ethän julkaisisi noita ilkeitä kommentteja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä haluan ajatella kaikkia lukijoita tasa-arvoisesti, ja julkaista niin positiiviset kuin negatiivisetkin kommentit.

      Poista
  20. Feikki toi Kors, näkee kauas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa :O Jännä kun se tuli Stockan paketissa, että Stockmann on suostunut feikkilaukun paketoimaan. Vai vihjaatko että ne myisivät feikkejä siellä?

      Poista
  21. Lupaathan, ettet koskaan KOSKAAN laita tota hirveää pipoa samaan aikaan Korsin laukun kanssa, pilaamaan sen arvoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En lupaa, lämpötilan ja laukun arvon laskua odotellessa!

      Poista
    2. Iida saanee käyttää just ja tasan sitä mitä haluaa! Hirveetä angstiteinikommentointia tässä blogissa! :(

      Poista
    3. Niinhän sitä luulisi, että saisi :D

      Poista
  22. HERRANJESTAS LOPETTAKAA! Miksi luette tätä blogia? Tsemppiä Iida :)

    VastaaPoista
  23. On kyllä aiika noloo haukkuu vieläpä anonyyminä.Sitten mennään haukkumaan _vauva_ palstalle ! Kateellisia teinejä jotka kuvittelee olevansa niin helvetin kovia (ja päässä viiraa pahemman kerran) tää voi nyt ol hiukan julmasti sanottu mut tappaisivat ittensä jos on kerran niin paha olla ja jos niin paljon yksi ihminen häiritsee niin paljon. Minusta sinä olet kaunis ja et edes yhtään lihava.En tajua miten nuo sinusta sellaisen vääntää..(olen sinua rumempi ja lihavampi :D) Älä välitä noiden haukkujien kommenteista.Yhtään.Olet aina heitä parempi ja upeampi sillä et alennu tommoiseen haukkumiseen :) Mukavaa uuttavuotta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kenenkään tarvitsisi tappaa itseään :( Enkä todellakaan välitä, minulla on kaikki hyvin ja sitä ei muutama kiukkuinen ihminen pysty tuhoamaan. Hyvä että purkavat pahan olonsa minuun eikä hakkaa viattomia ohikulkijoita kadulla, mä pärjään kyllä.

      Poista
  24. Paljon lihoit joulun??

    VastaaPoista
  25. olen blogia jo jonkin aikaa seurannut ja seuraan jatkossakin.ihanaa hömppälukemista ja kivaa ajanvietettä tämä blogisi.noita ilkeitä kommentoijia olen ajatellut ja valitettavasti mieleeni on tullut,että voisiko kirjoittaja olla yksi ja sama henkilö?kenties joku "ystäväsi",joku jota pidät läheisenäsi,mutta hän ei kenties olekaan luottamuksesi arvoinen?kertakaikkisen ikävää jokatapauksessa tällainen nettiherjaaminen jota blogisikommenteissa on joka kerta.ennen pitkää virkavalta puuttuu asiaan ja kyllä se kirjoittaja kiinni vielä saadaan.mutta vainoajasi todella tekee kaikkensa pilatakseen maineesi,esim.vauva-lehden av-palstalla - välillä kammottavaa lukea.en voi ymmärtää niitä ihmisiä joiden elämäntehtävä on toisten kyttääminen ja heistä paskanjauhaminen.tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en usko, että kukaan mun läheisistä ystävistäni tekisi näin, heitä on niin vähän ja harva kaverini tietää blogistani. En luota kuin muutamaan ihmiseen, mutta heihin luotankin täysillä. Ikäväähän se on, mutta niin kauan, kun tämä ei häiritse mun elämää (=mulle ei tungeta postiluukusta ilkeitä ahdistelukirjeitä tms. liian lähelle tunkevaa) mä pärjään kyllä.

      Poista
  26. Mitähän hittoa? Tulin blogiisi jonkun herjakeskustelun kautta ja en voi kuin ihmetellä näitä kommentteja. Olen itse ihan yhtä "mitäänsanomattoman näköinen tavispulliainen", kuin sinäkin, jos näin voi sanoa. ;) Omistan useamman Vuittonin, Mulberryn ym luksusroinaa. Eipä ole tähän päivään mennessä kukaan tullut asiasta vielä avautumaan, mutta aion huutonauraa päin naamaa mikäli joku näin aikoo tehdä. :D Kaikkea sitä. Koitahan jaksaa näitä vatipääkommentteja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa olin tulossa kirjottaan että vauva.fi:n kautta tänne eksyin ja voin vaan naureskella näitä anonyymejä täällä räyhäämässä. Mutta parasta tästä tekee se miten sä osaat vastata noihin haukku kommentteihin, aivan loistavaa ;)

      Poista
    2. Sekös vasta ilkeilijöitä kiukuttaakin, kun se luksusroinaa omistava tavispulliainen kehtaa nauraa päin naamaa eikä nöyränä ottaa vastaan arvon muotipoliisin vinkkejä :) Jaksan kyllä.

      Poista
  27. Tulin itsekin keskustelupalstan kautta ja ihmettelin tovin jos toisenkin kuinka järkyttävän typeriä ihmisiä onkaan. Siis.. aivan käsittämätöntä haukkua makuasioista, takista, hatusta tai inistä laukun arvon laskemisesta (!!!) ja muusta ihan ihmeellisestä. Tikusta on todellakin saatu tehtyä asiaa. Tikkua ei edes aina ilmeisesti tarvitakaan. Näin lähes kolmekymppisen naisihmisen ja kahden lapsen äidin näkökulmasta toivon, että nuo ihmisparat välttyisivät siirtämästä geenejään eteenpäin ja näin ollen säästyisi nuoremmat sukupolvet tuollaisten idioottien jälkikasvulta. Omena kun tunnetusti ei kaikkien kohdalla putoa kauas puusta..

    Sulle Ida toivotan loistavaa vuodenvaihdetta ja jaksamista näiden urpojen kanssa! Hyvä kun julkaiset kommentit, niin näkevät muutkin mitä ihmiskunnan pohjalimaa keskuudessamme kulkeekaan. Bully shamingia parhaimmillaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Urpojen kanssa yhteiselo on toisinaan suorastaan taitolaji :D Mä kuitenkin jaksan uskoa yksilön yllättävään viisastumiseen, tai ainakin kiukutteluun kyllästymiseen. Ei kai kukaan jaksa olla ilkeä päivästä ja vuodesta toiseen?

      Poista
  28. Vähän siisti hattu! Ja toi laukku on rakkautta, haluaisin itsekin Hamiltonin ♡ Tosin kuulun myös niihin ihmisiin, jotka haluavat Vuittonin Monogram laukkuja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on :) Hamilton tuntuu olevan sellainen tarpeeksi yksinkertainen peruslaukku, joka kelpaa lähes kaikille.

      Poista
  29. Herranjumala mitä kommentointia, mikä ihmisiä vaivaa?! Hatunnosto, että jaksat niin fiksusti kommentouda ja kaikkea hyvää sinulle!

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.