Vielä vähän Barcelonaa

Jälkeenpäin kaduttaa etten mennyt vieläkään Sagrada Familian kirkkoon sisään. Viime yönä näin unta, jossa olin kirkon vessassa, joka sijaitsi tuossa maissintähkätornissa ja siellä oli koko seinä lasimaalausta. Aurinko paistoi suoraan lasin läpi ja peilailin itseäni kauan värin ja valon leikissä, kunnes laskeuduin tornista alas hissillä, jolla pääsi Notre Dameen. Notre Damessa mut ryöstettiin välittömästi - selkeä alitajunnan vinkki minne ei kannata matkustaa. Sagrada Familia on positiivisten arvioiden mukaan valmis vuonna 2026 - silloin viimeistään sisätiloihin!



Ravintoloiden Menu del día-tarjoukset lounasaikaan kannattaa hyödyntää. Me käytiin tällä reissulla Ciutadella-puiston pohjoissisäänkäyntiä vastapäätä sijaitsevassa italialaisessa paikassa, jossa reilunkokoinen alkupala, pääruoka, jälkiruoka, leivät, juoma sekä vesi maksoivat kymmenen ja puoli euroa. Myös vähän kuppaisimmillekin ruokapaikoille kannattaa antaa mahdollisuus. Marinan metroaseman kupeessa olevasta kahvilasta sai täydellisiä mustekalarenkaita, ihan itkettävän hyviä. Kuvan ruuat ja kaksi olutta maksoivat alle kymmenen euroa!



La Boguerian legendaarinen kauppahalli on täydellinen paikka ruokaostoksille. Ihanan värikkäässä kauppahallissa kannattaa kierrellä useampikin hetki. Mun suosikkeja ovat erityisesti euron valmiiksipilkotut hedelmäboksit, mitkä on kätevä syödä sitten jossakin rantabulevardilla. Nyt uskalsin ekan kerran maistaa myös tollaista puolen euron mielettömän hyvää makkaratikkua.



Vaikka Barcelonaan saa sikanäppäriä ja edullisia julkisen liikenteen irtolippuja ja matkakortteja, kävellä kannattaa paljon! Pitää uskaltaa pikkukujille, pitää uskaltaa eksyä! Niin vain näkee enemmän, eikä kävele onnensa ohi. Esimerkiksi lempiravintolastani olin kyllä tietoinen, mutta mulla ei ollut aavistustakaan missä se sijaitsi. Harhailin vain pikkukujia pitkin, kunnes tajusin että tossahan on se! Samalla tapaa tällä reissulla löytyi kiva sisustusliike El Bornista, kävelin vain ohi kunnes huudahdin apua, kissipatsaita! Ja se oli menoa se.

8 kommenttia

  1. Teitkö tuolla lomalla mitään muuta kuin ryyppäsit?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yllättävää kyllä, tehtiin vaikka ja mitä muuta. Ryyppäämiselle ei valitettavasti ollut aikaa kuin lasillisen verran ruokailun yhteydessä.

      Poista
  2. Moikka! Voisitko tehdä jonkun esittely postauksen? Kuinka vanha olet etc? Luin sun blogias jonkkn verran taaksepäin eikä hahmottunut oikein mitään kuvaa :D oon vaan av-lla nähnyt susta keskusteluja, mitta lukenut ne vähän silleen, että hitto on päästäänsekaisin olevaa sakkia, ensinnäkin se tapa millä sua on kuvailtu ei kuulosta enää miltään ihan normaalin ihmisen suusta tulevalta negatiiviselta palautteelta vaan enemminkin noin 10vuotiaan vajaa-älyisen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon miettinyt esittelyosiota iät kaiket, mutta en vaan osaa kirjoittaa siihen mitään järkevää (osaanko mä muuallekaan?). Pitäisi varmaan panna to do-listan kärkeen. Mä olen 22-vuotias :)

      Poista
    2. sellainen esittely vois näköjään olla ihan hyvä kun luulin sun olevan mun ikäinen (muutaman kuukauden päästä 25v) :D

      Poista
  3. Voitko kertoo parhaat baarit ja biletysvinkit Barselonassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole yhdelläkään Barcelonan reissulla ollut bilettämässä :D Baareillutkin olen vain lähinnä Barri Goticin irkkupubissa jalkapallon merkeissä.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.