Oi kaunis kotikaupunki!


Ruger Hauer - Täällä

Mulla on ollut varsinainen Helsinkiviikko. Mikäs tässä, Helsinki on sellainen kaupunki jossa ei voi kuin viihtyä. Uusia paikkoja ja ihmisiä, pahaa ja loistavaa ruokaa, valehtelematta ainakin 300 kilometriä julkisessa liikenteessä sekä hyvää ja huonoa säätä. Varautukaa valovuoden pituiseen tekstiin ja kuvatulvaan!

Maanantaina käytiin dädin ja pikkuveljen kanssa Suomenlinnassa. Olen viimeeksi ollut kyseisen linnoituksen alueella ehkä kymmenen vuotta sitten, katsomassa kesäteatterissa Veljeni Leijonamieltä. Muistan kyseisestä showsta vain tosi feikin, savuavan Katla-lohikäärmeen ja jonkun örkkömönkijän, joka laskeutui köydellä alas linnanvallia pitkin näyttämölle, nappasi joltakulta yleisöstä jaffapullon ja kaatoi siitä limpparia suuhunsa. En ole vieläkään ihan varma, oliko se sovittu juttu.



Aloitettiin Suomenlinnakierros turvallisesti Panimosta. Join panimon omaa bitteriä, olutta, joka legendan mukaan kasvattaa sotilaiden taistelutahtoa. Mene ja tiedä, mutta hyvää oli! Suunnattiin tunneleiden kautta kohti museosukellusvene Vesikkoa, mä tyydyin juoksemaan lokkeja pakoon miesten tutustuessa kyseiseen paattiin.



Ruokapaikkoihin oli todella vaikea löytää, ihan seikkailunhalusta mä halusin saaren eteläkärkeen viikinkihenkiseltä kalskahtavaan Valhalla-ravintolaan. Perille päästyämme en kuitenkaan saanut tahtoani läpi, ja mut päätettiin raahata viereiseen pizzeriaan. Enpä ole koskaan saanut hinta-laatusuhteeltaan yhtä huonoa pizzaa. Täytekombinaatiotkin olivat ihan ihmeellisiä, eikä siellä saanut edes vaihtaa täytteitä. Hyvin mielenkiintoinen käytäntö, jätti todella pahan maun suuhun. Sentään merimaisemat olivat kauniita!



Keskiviikkona tie (rauta-sellainen) vei uudestaan pääkaupunkiin, tällä kertaa viettämään kauden ulkopuolista kuukausittaista laatuaikaa Leenan kanssa. Yllättäen mentiin Alkon (tämähän on pelkkää ryyppäämistä käsittelevä blogi!!) ja Kampin kautta Suomenlinnaan pikniklounaalle. Aurinkokin se näytti kivasti paistavan, vaan tihku iski päälle heti kun päästiin mukavaan laiturikulmaan.



Ihan kuin ei oltais syöty riittävästi, mentiin Suokin jälkeen jäätelölle, ja siitä parin mutkan kautta Mäkkäriin sheikkailemaan. Ihan oikeasti, mikä keksintö toi elmacomaustepussi on? Mä olin ostanut julkisiin päivälipun, joten ajettiin legendaarinen 3BT-ratikkakierros, kun se on vielä joitakin päiviä saatavilla. Saimme näin tietenkin paljon Eiran ja Eläintarhan alueista irti. Illasta käytiin katsomassa JFC:n peli Töölössä, jonka jälkeen keksin suorittaa taitavan itseteurastuksen stadionin pihalla. Siitä sitten Haartmanin ompeluseuratapaamisen kautta baariin.



Torstaiaamuna satoi kaatamalla, ja mun mieliala oli mustempi kuin Mörön makuuhuone. Litra kahvia, spora-ajelu, esiintuleva aurinko ja Leenan ja Annikan seura onneksi muutti fiiliksen hyväksi. Istuttiin Arabianrannassa, ja mä pääsin harrastamaan kaivattua lähikontaktia meren kanssa. Keskiviikkoillan itsetuhoisuuteni vuoksi en valitettavasti voinut uida, mutta kahlasin sen verran mitä leväisät pohjakivet ja oma tasapaino antoivat myöten.



Myös Iia ja Lotta löysivät paikalle, ja suunnattiin parin mutkan ja rappioromanttisten tasankojen kautta Santtikseen syömään. En tajua kuka jaksaa syödä siellä annoksensa kokonaan, mulla oli tapponälkä ja syön muutenkin valtavia määriä, mutta jouduin jättämään närppeitä. Siitä vyöryin sitten Ellun luokse Puistolaan yöksi vanhoja juttuja muistelemaan.



Ikään kuin seitsemän tikin aiheuttama tuska ei olisi riittänyt, sain viime viikolla sumplittua itselleni tatuointiajan Liskogalleriaan, ja kävin ottamassa tokan leimani. Kuvaa siitä ei ainakaan toistaiseksi ole tulossa suhteellisen intiimin paikan takia. Mä oon jonkin aikaa puskaradioiden kautta etsinyt Suomesta luottotatuoijaa, joka pystyisi realisoimaan mun visiot, mua kun ei ole piirustustaidolla siunattu. Olen tosi tyytyväinen lopputulokseen, en voi muuta kuin suositella Hannea. Juotiin Iian kanssa kahvia, jonka jälkeen pari kaveria kävi näyttämässä mulle Salkkarikadun, ja muita tuikitärkeitä nähtävyyksiä.



Illasta takaisin Puistolaan, teiniviskin avulla nukuin kuin enkeli. Pitää varmaan itsekin ostaa unilääkkeeksi, vaikka se on pahaa, maistuu nuotiolle ja kynsilakan poistoaineelle. Hyvänmakuiset lääkkeet maistuvat hyvältä, mutta eivät tehoa.


50 kommenttia

  1. Voi luoja kun toi sun kaveris toi Leena on kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä, pitääkö hän blogia? Sääli jos ei, rumien tyttöjen blogeja on pilvin pimein, mutta aidosti kauniiden blogeja harvoin löytää.

      Poista
    2. Jep, pyydä tota Leenaa tilalles kirjottaan tätä ni tääki ois nättien ihmisten blogi.

      Poista
    3. Me rumat ihmisetkö emme saisi pitää teidän mielestänne blogia? Jos tämä minun suuri rumuuteni haittaa niin paljon, suosittelen teitä lukemaan muiden ihmisten blogeja, niitä löytyy kyllä pilvin pimein. Kauniidenkin blogeja.

      Poista
    4. Niin totta! Leena näyttää ihan suomalaiselta Sara Chafakilta. Voiko olla jotain noin kaunista? En ymmärrä miksi noin kauniit ihmiset ovat aina noin rumien ihmisten kavereita.

      Poista
    5. Oi vitsi Leena on kyllä niiiin kaunis, ihan suomalaisen Sara Chafakin näköinen! En tajuu miten noin kauniit ihmiset hengailee sunkaltasten einättien kanssa, vaikka löytäisi varmasti nättiäkin seuraa..

      Poista
    6. Mikset julkaise mun kommenttia? Sanoin vaan että Leena on mielettömän kaunis ja näyttää suomalaiselta Sara Chafakilta, täyttä missiainesta siis. Enkä ymmärrä miks se on tollasen ruman ja myös typerän tytön kaveri, kun saisi varmaan oikeitakin ystäviä.

      Poista
    7. Julkaisin nyt mieliksesi jokaisen kommentin, jossa et haukkunut minua huoraksi, mongoloidiksi ja Josef Fritzlin insestityttäreksi. Ei siinä mitään, oikein hauskoja kutsumanimiä olet keksinyt!

      Voi olla, että Leenalla on täysin muita syitä olla mun ystäväni, kuin tämä kyseenalainen ulkonäkö. Mene ja tiedä, mikä minä olen hänen puolestaan vastaamaan?

      Poista
    8. ei herrajjestaa D:
      mee tekee rikosilotus näistä törkykommenteista...
      oot ihana, pusi pus <3

      Poista
  2. Jännä kattoo mimmosii kuvii jotkut landet ottaa stadis

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuomiokirkko näköjään joo vilahtaa valtaosassa kuvia. Näin mä siellä muutakin.

      Poista
  3. Eiks sulla ookkaa stadilaist poikaystävää vai miks oot ollu yötä kaveril ja hotellis?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole tietääkseni koskaan puhunut tässä blogissa minkään valtakunnan poikaystävistä tai hotelleista :D

      Poista
    2. Yhen yön hoidollekko raaskinut hotellin tarjota ja vielä Vaakunast.. Luulis tonnäkösellä olevan parempaakin käyttöä rahalle.

      Poista
    3. Siis onko tän blogin lukijat jotenkin syyntakeettomia? :D Vai että mongoloidi? Huhhuh! Iida, sä näytät ihan normaalilta nuorelta tytöltä! Ja vaikutat rohkealtakin, kun jaksat vielä julkaista noita tyhmiä ja täysin asiattomia anonyymikommentteja.

      Poista
    4. Moni on kertonut lukevansa blogiani pelkästään kommenttien takia, joten heille pitää tarjota viihdettä :) usein saan päivän parhaat naurut jonkun anonyymin kommentista, sieltä tulee välillä niin uskomattoman hyviä oivalluksia.

      Poista
  4. Onks reiluu ottaa noin paljon kuvii taloista? Tai siis joku voi asuu noissa? Oiski susta kiva jos joku tulis kuvaamaan sun ikkunoista? Kantsis vissiin poistaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä asun neljännessä kerroksessa, joten musta olisi äärimmäisen huvittavaa mikäli joku tulisi kuvailemaan mun ikkunoista. Mä en näe mitään pahaa kadulta/sporasta otetuissa rakennuskuvissa, Helsinki kuitenkin on arkkitehtuurisesti suht merkittävä kaupunki, enkä taida olla eka ihminen, joka on noistakaan taloista kuvaa ottanut.

      Poista
  5. Onko sulla salasuhde jonkun hesalaisen jääkiekkoilijan kanssa nyt kun toi vilusuhde paljastui? Tai ku siis oot selkeesti ollut vaakunas yön. Mitäköhän muuta hotelleis vois tehä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Melkein oikein, mulla on salasuhde Patrick Kanen kanssa, joka käyttää Suomessa ollessaan salanimeä Teppo Kallonpää. Nyt ihmiset niitä kuuluisia valoja päälle...

      Poista
  6. Et voi mitenkään olla yli 18.. Kuvista huomaa kyl.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on sitten onnea, näytän varmaan nelikymppisenä ihan ikäiseltäni, jos en jopa nuoremmalta :)

      Poista
  7. mikä tuo talo on tuossa tokavikassa kuvassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puistolasta joku satunnainen. Tuskin mikään merkittävä rakennus, mutta oli mun mielestä hieno :D

      Poista
  8. ois mielenkiintosta tietää onko teillä haukkujilla ystäviä. ei varmaankaan ku muutaka tekemistä näytä olevan.

    VastaaPoista
  9. Ootko miettinyt yhtään miltä vanhempana näytät, kun noin nuorena otat tatuointeja? Varmasti vielä rumemmalta kuin nykyään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä usko, että kaksi suhteellisen piilossa olevaa tatuointia rumentaa jo valmiiksi ruttorumaa ihmistä juuri yhtään. Nuorena? Olen ottanut kummatkin tatuointini täysi-ikäisenä.

      Poista
  10. Löysin sun blogiis yheltä foorumilta missä listataan rumia naisia, ja harvinaisen oikeaan sun kohallas on kyllä osuttu!

    VastaaPoista
  11. Ai sun mielestä ympäristöstä saa vitusti irti vaan istumal jossai raitiovaunussa? :D käy kuule joskus ihan ulkoilmassa kävelemässä ni takuulla yllätyt

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyseessä oli sarkastinen toteamus. Olen yllättynyt ulkoilmassa kävellessäni lukuisia kertoja.

      Poista
  12. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  13. Älä pliis kirjota blogia ku et oo yhtään nätti. Tai älä ainakaan postaa kuvia itestäs jos kirjottaa tahdot niin pysyy tämäkin blogi parempana ja internet siistimpänä paikkana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Internet pysyisi myös siistimpänä paikkana, mikäli sinä suosiolla ignooraisit koko blogini ja jättäisit kommentoimatta. Minä kirjoitan tätä kuitenkin ensisijaisesti itselleni ja kavereilleni, ja postaan sinne myös naamakuviani jonkun randomin toiveista huolimatta. Kuulen teiltä anonyymeiltä useita kertoja päivässä, etten ole yhtään kivannäköinen, joten siitä ei tarvitse minulle enää huomauttaa, ei anonyymisti eikä ohimennen kadulla.

      Poista
  14. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  15. Oot just tollanen oksettavan vastenmielinen liitonrikkoja. Nauttisin suuresti jos joku kiduttaisi sinut henkihieveriin, houkuttelisi tehdä se jopa itse. En tahdo sulle muuta kuin pahaa. Pala helvetissä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmiset rakkaat, mä olisin tosi iloinen jos te itse miettisitte voisivatko asiat todellakin olla totta, niinkuin netissä kirjoitataan. Kuten mä oon aiemminkin sanonut, en tiedä kuka on tämän juorun aloittanut ja miksi, mutta oon saanut ja saan edelleen kuulla siitä hyvin paljon, ja se on aiheuttanut paljon harmia mun elämään. Ihan pelkät sanat tai huhupuheet. Onneksi mä olen vahva ihminen, moni heikompi ei välttämättä osaisi elää tällaisen kanssa.

      Poista
  16. Törmäsin tähän blogiin sattumalta ja olin vetää iltateen väärään kurkkuun näistä käsittämättömistä kommenteista. Iidassa on selvästi munaa enemmän kuin kenessäkään teistä kommentoijista tulee ikinä olemaan. Toivottavasti hän tietää sen itsekin eikä ikinä, ikinä anna teidän pikkusieluisen paskapuheen lannistaa itseään.

    VastaaPoista
  17. Vaikutat ihan uskomattoman vahvalta ja ymmärtäväiseltä ihmiseltä. Voi kun sais tavata sut, oot jotenkin niin tosiystävän oloinen. Teet jonkun varmasti vielä onnelliseksi.

    VastaaPoista
  18. Täällä yksi kolmenkympin ylittänyt vauva-palstalainen on todella äimistynyt teidän nuorten käytöksestä. Me vanhemmat ihmisetkään ei aina niitä viisaimpia olla, mutta jumantsuikka tälläistä törkyä ei toisten blogeihin kirjoitella. Uskomattoman julmaa ja ilkeää toimintaa.

    Yksi asia mistä haluaisin teille kaikille nyt yhteisesti sanoa, on se että mitä vanhemmaksi ihminen elää ja mitä enemmän kokemusta karttuu, sen järkevämmin osaa asioihin suhtautua ja laittaa ne oikeaan perspektiiviin. Ei ole "toisen naisen" syytä, jos oma poikaystävä tai aviomies menee ja pettää. Ei ne miehet mitään pikkulapsia tai lemmikkieläimiä ole sentään. Kyllä aikuinen ihminen on AINA vastuussa teoistaan ja sanoistaan, mutta VAIN JA AINOASTAAN asianomaisille. Ja jos tämä juoru pitäisikin paikkansa (mistä en ole edes kiinnostunut) niin kyllä se vastuu ja syyttävä sormi täytyy osoittaa tähän nuoreen mieheen itseensä. Kukaan ei juo itseltään vahingossa tajua kankaalle ja jos näin tapahtuisi niin miehinen kunti ei todellakaan antaisi mahdollisuutta minkäänlaiseen kanssakäymiseen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Jos jotakin on tapahtunut, niin kyllä on sen verran tolkkua ollut päässä että se alapääkin toimii ja myös päätöksen hän on silloin itse tehnyt irtosuhteestaan. Se jatkuuko tämän pariskunnan suhde pettämisistä tai pettämättä jättämisistä huolimatta, ei kuulu kenellekään meistä tuon taivaallista.

    Te olette vielä nuoria (vaikken minäkään ihan ikäloppu sentään ole) ja suhtaudutte poikaystävä-asiaan turhan kiihkeästi. Se kuuluu ikään ja tasoittuu vanhetessa. Elämässä jokainen tekee virheitä, useitakin, mutta niistä opitaan. Tässä postauksessa kommentoineet ihmiset voisivat nyt katsoa peiliin, koska teidän kirjoittelunne tähän blogiin on täysin asiatonta ja minusta moninkerroin pahempi asia kuin pettäminen. Ihminen on spontaani otus ja saattaa hetken mielijohdosto tehdä yhtä jos toista. Ne ovat nimeltään mokia ja vahinkoja. Kommentit joita tässäkin postauksessa näkyy, ovat harkittuja, solvaavia ja törkeitä. Tässä halutaan aiheuttaa tahallista vahinkoa toiselle ja se jos mikä on anteeksiantamattoman tyhmää käytöstä. Minä vihaan kiusaajia, joka ikistä. Minä en vihaa pettäjiä,enkä varsinkaan niitä toisia naisia. Minua on petetty, monta kertaa. Suhteet ovat päättyneet ja syyt niskoilleen on saanut ex-mieheni. Olen kuitenkin antanut anteeksi ja olemme nykyisin erittäin hyviä ystäviä kaikesta huolimatta. MInua on myös kiusattu, kiusaajilleni en koskaan anna anteeksi. IKINÄ.

    Sinulle Iida haluan sanoa, että vaikka tuntuisi siltä että koko maailma on läpimätä ja ihmiset vain janoavat kostoa mitä kummallisimmista syistä, et ole koskaan yksin. Meitä on monta, jotka olemme elämässämme joskus mokailleet, jos ei muuta niin ainakin valittu kaverimme väärin, ja elämä on jatkunut eteenpäin ja muuttunut paremmaksi vuosien saatossa. Älä anna näiden päänaukojien aiheuttaa sinulle ahdistusta. Ja oikeastaan olisi parempi että et julkaisisi ollenkaan törkykommentteja. Annika O ja poikaystävänsä voisivat myös ottaa vastuun teoistaan ja lopettaa keskustelut tämän aiheen osalta. heidän elämänsä ei kuulu meille yhtään sen enempää kuin sinunkaan ja toivottavasti tämä ikävien ihmisten parjaus loppuu tasan NYT! Pää pois perseestä kakarat, sanon minä. teidän solvaavalla asenteella ette pitkälle tule pötkimään ja siinä vaiheessa kun saatte omia lapsia, katsotte syyllisinä peiliin ja mietitte mitä olette tehneet. Mitä jos oma lapsenne mokaisi ja koko kansa syyttelisi ja herjaisi ties minkälaisilla keskustelufoorumeilla??? Kiitos, olen puhunut! Iida, hyvää jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
  19. Okei nää kommentit täällä on oikeesti ihan sairaita? Mikä ihmisiä riivaa

    VastaaPoista
  20. Ensimmäistä kertaa vierailin blogissasi, koska sinut on mainittu vauva.fi sivuilla :O
    Joku todella on aloittanut kunnon juoruvyyhdin ja lokaamisen. Järkyttävää, miten hirveitä ihmiset voivat olla ja miten he lähtevät mukaan.
    Mutta sitä saa mitä tilaa ja paha saa palkkansa aina muodossa tai toisessa. Mental caset on ja pysyy
    Toivotan sinulle voimia tällaisen PASKAN keskellä.

    VastaaPoista
  21. Kauhea mitä kommenteja olet saanut. :( älä ota tosissani noita idioottien kommenteja. Olen sanaton miten ilkeitä ihmiset voivatkaan olla. Mä en näe yhtään rumaa ihmistä näissä kuvissa. Voimia sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ota en. Jos pitää blogia julkisesti omalla nimellä ja naamalla, pitää myös varautua siihen, että mukaan saattaa löytää ihmisiä, jotka nauttivat toisten lyttäämisestä nimettömästi sen sijaan, että pitäisivät mielipiteensä omana tietonaan. Onneksi mulla on sellainen asenne, että saan lähinnä vain huumoria päivään näistä mielensäpahoittajien oivalluksista. Ja onneksi positiiviset kommentit saavat aina hymyilemään.

      Poista
  22. Pudistelin päätä näille kommenteille, nauttisin suuresti jos jokainen ilkeä anonyymi narautettaisiin teoistaan, vellihousut eivät ikimaailmassa uskaltaisi haukkua syyttä ja levittää ilkeitä juoruja päin naamaa. Raukkamaista. Itse laittaisin anonyymineston päälle, KUKAAN näistä raukkamaisista ihmisistä eivät uskaltaisi omalla naamallaan kommentoida! :D

    Ihania kuvia, ja sä olet KAUNIS tyttö! Oisipa mullakin tuollaiset silmät, ihanan kissamaiset :> <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskinpa he uskaltaisivatkaan. Pitää kuitenkin muistaa, että mitä todennäköisimmin haukkujat ovat vain teinejä, jotka puolustavat omaa idoliaan sokeastikin, ja ymmärrys tekojen seurauksista on rajallinen. Mä en ota itseeni näitä kommentteja.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.