Kräftis


Rakastan rapujuhlia, ja näin rapukaudella voisin osallistua sellaisiin harva se viikko! Onneksi suvussani rapujuhlilla on pitkät perinteet, ja olen etuoikeutettu päästessäni toisinaan myös tuttavien rapujuhliin. Jokaisella kun on omanlaisensa tavat rapujuhlien suhteen.







Meidän suvun rapujuhlissa snapsit ovat olleet sivuosassa ja laulut jääneet laulamatta. Vieraina on ollut kautta vuosien myös paljon rapuvammaisia, joten pöydässä on nähty aina vaihtoehtoisia alku- ja pääruokia. Itsehän voisin vaikka elää äyriäisillä, eivätkä jokiravut tee tässä poikkeusta! Teen varmaan joka juhlissa rapujen syöntiennätyksen.

Yhdet rapujuhlat vietettiin elokuun ehkä kauneimpana iltana. Emäntä oli pistänyt parastaan itse ravustettuine äyriäisineen, tilliviinoineen ja jäisine pullonsuojuksineen. Yhden sijaan kolme pöytää notkui tarjoiluita, eikä näissä pöydissä pelätty puheitakaan. Tunnelma oli rento ja aurinkokin paistoi. Eikä juhlat loppuneet auringonlaskuun, vaan vasta sen nousun korvilla.

17 kommenttia

  1. Moi Ida tästähän ei luonnonsuojelijat tykkää mitään eläintä ei saa syödä:D Itse en ole rapua syönyt,mutta luulen,että aika herrrkullista:) tJani-75

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ravut on ihan parhaita! Mä voisin käytännössä elää koko alkusyksyn niillä.

      Poista
  2. Ihana idea tuollainen kulho rapujen esillepanoon! Meillä aiemmin tarjoiltu vadilta, jospa sitä tänä vuonna kokeilisi kulhosta!

    VastaaPoista
  3. Iida, milloin päivität? Täällä jo odotetaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän ollut vaikeuksia viime aikoina. Toivottavasti taas pian :)

      Poista
  4. Sut nyt muutaman kerran yliopistolla nähneenä on pakko sanoa että kannattaisi vähän miettiä mitä pukee päälle. Ei ainakaan mitään karvatakkeja.

    VastaaPoista
  5. Kiva, että löysin tän sun blogin taas tauom jälkeen (: Oliko tää hetken suljettuna jossain vaiheessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siitä on kyllä aikaa kun tää on viimeksi ollut suljettuna :D päivittämättä toki pitkiäkin aikoja aina välillä.

      Poista
  6. Saisko Reseptiä tosta ruuasta minkä oot tänään snäppänyt?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ...sori, mulla ei oo mitään muistikuvia mitä ruokaa oon tona päivänä tehnyt :'D millaista ruokaa mahdat tarkoittaa?

      Poista
  7. Mp kun annan massoittain alapeukkuja sinua haukkuviin viesteihin aihe vapaalla niin näyttää että useampi puolustelee sinua siellä? Äskenkin annoin 10 alapeukkua viestiin jossa stslkkeri sanoi että olet feikki snapchatissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielipiteeni lyhyesti ja ytimekkäästi: hanki elämä.

      Kuten olen miljoona kertaa sanonut, mulla ei ole ketään yksittäistä stalkkeria. Sen sijaan tästä (sinusta?) stalkkerihuutelijasta on ollut mulle uskomattoman paljon haittaa, jopa taloudellista menetystä. Musta on kuvottavaa, että joku levittää järjestelmällisesti näitä väitteitä, tiedän että _alaikäistä lasta_ on kiusattu ja syytelty perättömästi "stalkkeriksi".

      Mä harkitsen itse vakavasti oikeustoimia tätä stalkkeriksi muita nimittelevää yksittäistapausta vastaan. Mä en halua olla sananvapauslain ulkopuolella, mun kanssa saa olla eri mieltä, musta saa olla pitämättä. On vastenmielistä, että joku järjestelmällisesti leimaa toisia mielisairaiksi heidän mielipiteidensä takia. Mua ei kiinnosta pätkääkään kuinka moni todellisuudessa haukkuu tai puolustelee mua jossain keskustelupalstoilla. Tollanen massapeukutus ei ole mitään muuta kuin säälittävää.

      Poista
  8. Miks sä et bloggaa enää :( tv. Pitkäaikainen lukija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti pystyn palaamaan taas pian blogin pariin :)

      Poista
    2. Jee, olipa kiva yllätys et olit vastannut! Tsemppiä loppusyksyyn, ja toivottavasti palaat pian taas kirjoittelee!

      Poista
    3. Tänään olkoon paluupäivä :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.