Mittelmeer

Voisin elää loppuelämäni pelkillä Välimeren alueen ruuilla. Ensinnäkin siksi, että se on iso alue ja vaihtoehtoja löytyy satoja ultrakevyestä ruuasta tuhtiin, makumaailmasta toiseen. Toiseksi, se sisältää niin paljon mun lempielementtejä, kuten fetaa, aurinkokuivattuja tomaatteja, mereneläviä, oliiveja, rosmariinia ja vuohenjuustoa. Ei tuolla ruoka-alueen tarjonnalla yksinkertaisesti voi kyllästyä. Tai jäädä nälkä.

Mä en ole K-ryhmän kanta-asiakas, mutta silti välillä löydän Pirkka-lehden eteisen lattialta. Ei se mitään, tykkään Pirkan ruokaohjeista. Kuten näistä munakoiso-fetaviipaleista, joita tein tänään ruuaksi. Rakastan mielettömästi munakoisoa, niin täytettynä, moussakassa, salaateissa, kuin paistettuina viipaleina. Rakastan jopa niin paljon, että halusin aikoinani Louis Vuittonin epi-nahkaisen Alman munakoison värisenä. Onneksi en sitä koskaan hankkinut, tiedän, etten oikein ole Vuittonin tyttöjä. Silti munakoiso on niin kauniin värinen, varsinkin syksyyn sopiva kylmähkö tumma violetti.


Rakkaudesta toiseen eli vuohenjuustoon. Jätän vain tämän kuvan viime viikon vuohenjuustosalaatista tähän, en ole ikinä saanut juustoa paistettua yhtä kauniisti.

27 kommenttia

  1. Sinun painoisesi ihmisen kannattaisi kyllä jättää feta ja muut juustot kokonaan pois ruokavaliosta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minun mielestäni minun kannattaa syödä hyvällä omatunnolla sitä mikä maistuu.

      Poista
  2. Mikset ole esitellyt blogissasi mitään maastokuosista? Se on trendi!

    VastaaPoista
  3. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  4. Muista että tuohon Välimeren ruokavalioon ei kuulu nuo sinun suuresti rakastamasi pizzat, burgerit sun muut hiilarioksennuksesi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos nyt saivartelemaan lähdetään, pitsa on lähtöisin Italiasta, ja Italia on Välimeren maa.

      Poista
  5. Oikeen maukkaan ja terveellisen näköistä ruokaa! Vaikken itse pidäkkään kasvisruuasta.

    Ja aiempaan kommenttiin: Naurettavaa arvostella toisen ihmisen ruokailutottumuksia, varsinkin kun blogissa siitä näkee vain pienen osan. Jokaisen ihmisen ruokavalioon saa kuulua juustoa, tarvittavan kalsium määrän täyttämiseksi. Pieni määrä rasvaakaan ei ole pahaksi, vaikka itse suosittelisin käyttämään vähärasvaisia maitotuotteita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun blogi on ilmeisesti joku Painonvartijoiden älä tee näin-mallikappale, sillä laitan mä mistä ruuasta vaan kuvaa blogiin, aina tulee noottia että se on väärin maustettua/aseteltua/yhdisteltyä/syötyä.

      Poista
  6. Moikka!

    En aktiivisesti blogiasi seuraa, mutta mitä muutaman kirjoituksen olen tässä läpi silmäillyt, niin vaikutat oikein fiksulta ihmiseltä, eikä ulkonäössäsi ole mitään vikaa. En tiedä, minkä pissislauman ryöpytyksen kohteeksi olet joutunut, mutta tahdon sanoa, että koita kestää. Eräälle lapsiaiheiselle foorumille oli linkattu joku tekstisi, jossa kerroit jo ottaneesi yhteyttä virkavaltaan, eivätkä he ilmeisesti pysty tekemään mitään?
    Mulla on menneisyydessä hieman samanlainen juttu, tosin silloin netti ei näytellyt vielä ihan näin suurta roolia, vaikka toki minustakin asiattomia ja perättömiä juttuja tänne kirjoiteltiin. Tämä kaksikko (tai kolmikko) meni jopa niin pitkälle, että he kävivät töhrimässä kotitaloamme ja oltiin sentään jo lukioiässä, eikä ala-asteella. Heillä oli muitakin kohteita tähtäimessä, mutta minusta tuntui, että olin se pahin silmätikku. Mulle ne jaksoi soitella pilareita vielä kiinnijäämisen jälkeenkin. Aivan uskomattomia paksupäitä. :D Ja tosiaan, en ollut ikinä edes jutellut kasvotusten kummallekaan heistä.

    No mutta, jaksan uskoa, että elämä antaa takaisin tuollaisille jossain vaiheessa. <3 Tsemppiä sulle ja täytyy toivoa, että nuo sinunkin kiusaajasi kärähtävät vaikka jotain muuta kautta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maailma on pissapäitä pullollaan. Toivottavasti ihmiset joskus oppivat ymmärtämään, että mitä tahansa ei voi tehdä tai sanoa.

      Poista
  7. Tappara voittaa tänään!

    VastaaPoista
  8. Kuulin sinusta jotain todella epämiellyttävää. Arvaat varmaankin mitä... Olet kyllä vastenmielisin tuntemani ihminen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En arvaa! Kuulopuheisiin ei ole aina uskomista. Tunnetaanko me? Tule henkilökohtaisesti kysymään kuulemastasi huhusta!

      Poista
  9. Miten noin hirveä ihminen kehtaa pitää julkisesti omalla naamallaan blogia?

    VastaaPoista
  10. Oot ruma. Myös oksettava.

    VastaaPoista
  11. Missä kaikkialla mainostat blogiasi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Henkilökohtaisesti sellaisille tuttaville, joiden toivoisin blogiani lukevan.

      Poista
  12. Kuin sä annat ihmisten kirjoittaa tänne ihan mitä tahansa?! En ole ite laittanu ennen kommenttia, joten en tiedä vielä että moderoitko näitä mitenkään. Tsemppiä sulle! ps. Tulin vauva-foorumilta :/ Aika uskomattoman ikäviä ihmisiä siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kommentinvalvonta käytössä, enkä todellakaan päästä läpi mitä tahansa :D Esim. valheelliset tiedot ja täysin painokelvottomat tekstit missä ei ole rakentavan kritiikin poikastakaan.

      Poista
  13. Hei, mä en tiedä, et oletko elämässäsi tottunut tällaseen kohteluun livenä(kin) (esim. koulu tms) , kuin mitä nämä jotkin kommentit edustavat. Eihän sun tarvitsisi julkaista noita herjaus-viestejä!! Okei, tää blogi on julkinen, mutta se on myös sun oma, silleen omaa aluetta että olis ehkä hyväkin vähän rajata noita ikäviä viestejä pois... On terve merkki (enkä nyt väitä, ettet ole terve), että haluaa suojella omaa itseään ikävältä kohtelulta ja rajata elämästä ikävät ihmiset, tässä tapauksessa kommentit pois! Olisit sen ansainnut! Kaikkea hyvää! Ps. et ole lihava, et ole ruma ja vaikutat ihan fiksulta nuorelta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä olen, tällainen kohtelu on päivittäistä täällä blogimaailmassa, mutta usein toistuvaa myös reaalimaailman puolella.
      Tiedän kyllä, että mun ei tarvitsisi julkaista mitä tahansa, enkä niin myöskään tee, kaikki kommentit jossa loukkaus kohdistuu muihin kuin muhun tai sisältävät törkeää valehtelua mun tekemisistä, joutuvat suoraan pysyvästi poistetuiksi. Jostain syystä noi kaikki "hyi oot ruma lihava ja kamala etkä saa syödä porkkanaa makkaraa karkkia varsinkaan noin paljon koska lihot entisestään ja toivottavasti jokerit häviää tänään"-kommentit ei tepsi muhun niinkuin niiden kirjoittaja on toivonut, vaan sattuu huvittamaan mua suunnattoman paljon.

      Lisäksi mä oon helposti provosoituva, ja jos mulle tulee selkeä perusteluja kysyvä haaste, kuinka tökerösti muotoiltuna tahansa, vastaan siihen ilomielin. Mulla on myös joitakin lukijoita, jotka kertovat lukevansa blogia vain kommenttien takia, ja mä koen blogin pitäjänä velvollisuudekseni palvella myös heitä tuomalla tätä viihdettä heidän tietoisuuteensa.

      Poista
  14. Eiks sulla kuitenkin oo Vuittonin Damier Speedy? Oon varmasti nähnyt sut sellaisen kanssa.

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.