GLO


Mä en koskaan voita mitään. Siksi en myöskään ikinä osallistu mihinkään kilpailuihin, joissa voin mahdollisesti valikoitua 315000 ihmisen joukosta jonkun kivan pikku jutun voittajaksi. Maksaa liikaa vaivaa kirjoittaa yhteystietoja, saati jos pitää olla vielä jotain mieltä ja valita yksi joku useista vaihtoehdoista. Yleisen kilpailuvälttelyni tiedostavana meinasin pudota takapuolelleni muutama kuukausi sitten saadessani keskellä liikennekaaosta puhelun. Olin osallistunut johonkin ja voittanut jotakin, en vain kuullut, että mitä. Soittanut nainen varmisti, että onko osoitetietoni oikein voidakseen laittaa palkinnon sitten postissa. Mä olin kuin puulla päähän lyöty ja etsin kuumeisesti kalenteria, katsoakseni olisiko kyseinen päivä esimerkiksi ruotsalaisten aprillipäivä. Enhän mä harrasta kilpailuja.

Yllättyneisyys jatkui kun postilaatikosta tipahti lahjakortti GLO Hotel Kluuvin kahden hengen viikonloppuyölle sisältäen keittiömestarin illallisen. Ihan oikea palkinto! Googlettelu paljasti, että olin sitten alitajuisesti osallistunut Chambord-liköörikilpailuun (en ole edes maistanut), ilman mitään muistikuvia tapahtuneesta. Ei haittaa yhtään, tällainen palkinto on kuin mua ajatellen keksitty. Mukaani otin tietenkin Johannan, joka rakastaa yhtä pyyteettömästi ruokaa kuin minä.

Saatiin avainkortit käteen (joiden toimintaperiaate oli kovaa ja voimalla, jota mä en ihan kauhean nopeasti sisäistänyt), ja marssimme huonetta kohti elämänmakuisten mustavalkokuvien näyttäessä tietä. Sisään päästyämme sitten haukottiin henkeä, vakoiltiin naapuritalon toimistoja, petyttiin, kun tyynyltä ei löytynyt karkkia, valmistauduttiin illallista varten ja juotiin tietenkin minibaari tyhjäksi.



Illallisella hotellin yhteydessä sijaitsevassa Glogatan 4:ssä mä vain ihastelin kaikkea. Alkaen leipäpalojen ja voin asettelutyylistä koristepöllöjen ja viinipullon ranskankielisen (josta ymmärsin melkein joka sanan!) värssyn kautta Iittalan kauniinsiroihin aterimiin, joiden nimeä en tiedä, mutta joita aion ehdottomasti pyytää joululahjaksi. Asiakaspalvelu oli huippuluokkaa, oma hovimestari kertoi tarkkaan mitä, millä ja mistä tulemme syömään ja juomaan. Muutenkin kuin "lihaa, nautaa, kastikkeella."

Alkuruoka paras ruoka. Meillä oli ankkaa rillette ja 63-asteinen muna, jonka lämpötilasta käytiin kunnon sotaa illan aikana. En ole varmaan koskaan syönyt mitään noin hyvää, muistan vieläkin rapean lihan maun suussani.

Pääruokana lohikyljys lämpimällä jokirapusalaatilla. Jokiravut hämmensivät mua hivenen, nehän maistuivat mereltä puhtaimmillaan. Ateriaan sisältyi mun suurinta ruoka-antipatiaa eli perunaa, joka yleensä maistuu vain ranskalaisina tai joskus harvoin muussina. Nyt söin pottuja hyvin mielin.

Jälkiruualle Johanna halusi repäistä ja tilasi viskin. Mä en juo viskiä, mutta en halunnut olla tippaakaan vähemmän repäisevä, joten tilasin liköörin. En mä kyllä juuri tykkää likööreistäkään, mutta toi oli jotain todella hyvää. Itse jälkiruoka oli valkosuklaajäätelöä ja mustikkakaurapaistosta, joka maistui siltä, miltä jokaisen mummolan jälkkäripöydässä pitäisi maistua. Minun mummolassani ei koskaan ollut tarjota mitään vastaavaa.

Ruoka oli mielettömän hyvää. Puhdasta ja yksinkertaista olematta tylsää. Skandinaavista olematta tuttu ja turvallinen. Mä haluan tulla syömään uudestaan. Ja kyseessähän oli vain hotelliravintola.


Meidän matka jatkui kohti yötä, josta aamulla kylvyn kautta nukkumaan. Herättiin mallikkaasti aamupalalle, joka ilahdutti monipuolisuudellaan. Uloskirjautuessa lievästi harmitti, että tämä oli vain yhden yön juttu. Mä olisin viihtynyt pidempäänkin.

24 kommenttia

  1. Inhottavin epäedustavia rukoakuvia :( Voisitko panostaa edes parempaan laitteistoon kuin joku paska pokkari jos kerta bloggaat. Minkäänlaista silmääkään sulla ei selkeästi ole näyttävyydelle, mutta se on ominaisuus jota voi kehittää harjoittelulla. Eli hopihopi järkkärikaupoille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti mä haluan keskittyä bloggaukseen harrastuksena nykyisten resurssieni puitteissa, enkä käydä tekemään mitään älyttömiä investointeja. Itse asiassa en edes kuvaa pokkarilla, vaan kännykällä, jolla kirjoitan myös postaukset. Tätä se meidän amatööribloggaajien arki on.

      Poista
  2. Hei haloo se on illallinen eikä mikään gaala!! Sulla korkokengät, rivo mekko, huonosti laitettu tukka, liikaa meikkiä ja muovihelyt! Illalliselle mennään syömään eikä katselemaan sua. Ottaisit Johannalta mallia miten pukeudutaan asiallisesti! Onneksi ruoka näytti hyvältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelin, että jollekin vähän Mäkkäriä paremmalle illalliselle ei ole liian yliampuvaa pukea mekkoa. Ja korkokengät mulla on käytännössä aina, ja helyjen joukkoon mahtui myös yhdet aidot swarovskit :D Mutta joo, ymmärrän pointin ja pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

      Poista
  3. Ymmärrätkö mitä tuollaiset JÄRKYTTÄVÄT määrät alkoholia tekevät sinulle? Vaikka baarikaapin pullot ovat pieniä, niiden promillemäärät ovat valtavat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En edes muista mitä kävi viimeksi, kun join JÄRKYTTÄVÄN määrän alkoholia :)

      Poista
  4. Johanna on ihan jumalallisen kaunis nainen! Sinä näytät hutsunmekossasi köyhältä ja homssuiselta pulskalta varjolla hänen rinnallaan. Jännä miten kauniit ihmiset keräävät aina rumia kavereita ympärilleen, Johanna taitaa olla aika ilkeä nainen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Johannaa tuskin kiinnostaa viettää aikaa minun ulkonäköni seurassa, vaan ehkä siksi, että me viihdytään toistemme seurassa :)

      Poista
  5. Siis ettekai oikeesti juonut baarikaappia tyhjäksi :OO

    VastaaPoista
  6. Onneksi tässä postauksessa ei ollut kuin yksi kuva sinun rumasta naamastasi, postauksen pystyi lukemaan loppuun ja näin hyvännäköistä ruokaa.

    VastaaPoista
  7. Jännä, miten kauniilla naisilla on aina se ruma kaveri niinkuin Johannalla sinut T: yhteinen tuttu.....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä, miten arvon yhteinen tuttumme ei ole koskaan viitsinyt tulla mainitsemaan havainnoistaan päin kummankaan naamaa.

      Poista
  8. Ymmärrätkö, että Johanna käyttää sinua hyväkseen? Ei hän muuten kanssasi aikaa viettälisi muuttakun sinulla on rahahanat aika höllässä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ymmärrä. Jossu ei ole koskaan jättänyt mulle laskua hänen kanssaan vietetystä ajasta.

      Poista
    2. joo siis mähän en voi olla kenenkään kaveri joka ei tienaa ainaki 5000e kuussa. iidallekki olen maksullinen nainen. :D:D:D hoh hoh.

      Poista
    3. Anteeks mut mun pitää nyt katkaista välit sun kanssa, mulla ei enää rahat riitä sun ystävänä olemiseen. :((

      Poista
    4. oh noeesss. no tästä voit vaan syyttää itseäs. kerta et ole miljonääri, ni kai se on etsittävä rikkaampi kaveri. :c :D:D:D:D:D:D

      Poista
  9. Ekaa kertaa tähän blogiin tänään eksyin ja eihän tää nyt hassumpi ole. :) Saattaa jopa jäädä lukulistalle.
    Ihmetyttää vaan tän kommenttiosion sekopäät. Mikä bussilastillinen hulluja tänne on eksynyt haukkumaan postausta vai onko meininki aina sama? Arvostan kuitenkin bloggaajan rauhallisia vastauksia ; osaat hyvin muotoilla sanasi, vaikka tulee tarpeetonta paskaa niskaan. Mielipuolisten haukkujien kannattais varmasti hakeutua juttelemaan jonkun kanssa. Ei tommoset purkaukset voi olla hyväksi kenellekään.. Mukavaa syksyn jatkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä viihdyttävät kommentoijat ovat kyllä lähes joka postauksen suola, tänään vaan jopa tavanomaista suurempana invaasiona. Ilmeisesti mun blogia on taas linkitetty pitkin nettiä, tai sitten ilkiökommentoijat ovat oikeasti blogin aktiivilukijoita ja purkavat näin mielipahaansa.

      Syksyn jatkoja sinullekin ja jää ihmeessä seurailemaan jos nappasi :)

      Poista
    2. Oikeastaan täytyy myöntää, että itsekin eksyin tänne erään keskustelun kautta, mutta sielläkin vain ihmeteltïin, miten hirveää kiusaamista täällä esiintyy. Rakentava kommentointi on asia erikseen, mutta oman pahan olon suoltaminen blogikommentteihin on sairasta. Kyseisen keskustelun osallistujat ovat kyllä TÄYSIN sun puolella tässä. Ei huolta, ei me kaikki olla kiusaajaeukkoja. Pidetään sun puoltas! :D

      Poista
  10. Eksyin myös erään keskustelupalstan kautta blogiisi joku aika sitten ja tulinpa taas uudelleen. Tykkään tavastasi kirjoittaa ja postaukset on mukavan vaihtelevista aiheista. Kuvat voisivat toki olla hieman parempia, mutta eipä tuokaan maailmaa kaada. Lisäksi on muuten piristävän ihanaa lukea naispuoleisen tyypin kirjoittamaa blogia, jossa hehkutetaan sitä Suomen parasta jääkiekkojoukkuetta <3

    Sen sijaan mun jakeluun ei tasan tippaakaan mene se, miten tänne on eksynyt näin sairaita ihmisiä. Itsellä voi olla paha olo ja päässä vikaa, mutta ei sitä tartte tulla näihin kommenttibokseihin huutelemaan senkin kusipäät.

    VastaaPoista
  11. Liikenteen lähteiden perusteella mä olen ihan päivittäinen keskustelunkohde jossain vauva.fissä. En niitä keskusteluja viitsi lukea, tulee turhaan paha mieli.

    Jääkiekko on sellainen aihe, josta mä saan eniten provosointia. Joillekin on vaan tosi kova paikka, että nainen omaa voimakkaat näkemykset miesten lajista :(( siviilissä mä keskustelen aina mielelläni jääkiekosta niin omien kuin muidenkin kannattajien kanssa, mutta täällä blogissa meininki menee anonyymeiltä turhan usein "olet väärässä koska Jarkko Ruutu"-osastolle ja mun vastauksetkaan ei sitten aina ole niitä kohteliaimpia.

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.