Yö Floridan

01:00 Mä herään parin tunnin torkkujen jälkeen esivalmistelemaan pitsataikinan ja pistän kahvin tippumaan.

02:00 Lämmittelyinä Ducks vastaan Leafs. Valitsin pitsan täytteet, tänään herkkutattia, kantarelleja ja tomaattia. Uuni lämpimäksi ja ruoka paistumaan.

02:15 Vahingoniloista naurua Phil Kesselille. Kaipaan kylmää Heinekenia, mutta sellaista ei löydy jääkaapista. Pitää juoda vain vettä, onneksi sekin on hyvää.

02:25 Pitsa pois uunista. Päätän lisätä rucolaa koko komeuden päälle, koska se on hyvää ja kivan väristä.

02:34 Olen sanoinkuvaamattoman ylpeä meidän kansallislaulun laulajastamme Jim Cornelisonista nähtyäni Floridan esityksen.

03:01 Eka erä on tylsä, joten pohdin epäoleellisuuksia, kuten kuinka miesmäisen kuvan musta saa tämän blogin perusteella, vaikka aloitusviestissä lupasinkin, että mun elämä on muutakin kuin jääkiekkoa. No, ei se tänä yönä ole.

03:13 Erätauko! Suunnittelen levittäväni isolla kädellä vartalovoita ja lakkaavani kynnet. En ehdi tehdä kumpaakaan.


03:32 Sanoin viimeksi kahdeksan tuntia sitten, että rakastan suuresti, kun maalivahti ottaa roolia ja hymyilin Crawfordin mäjäyttäessä häiriköimään tullutta pantteripakkia.

03:38 Kadehdin Chicagon ylivoimaa ja toivon Jokereille joskus edes neljänneksen yhtä hyvää.

03:46 Sulan Coreyn rankkaritorjuntataitojen edessä

03:58 En just nyt tiedä, kuka on Floridan numero 18, mutta väitän, että jopa Trevor Gilliesillä sytyttää nopeammin, kuin tuolla mystisellä herralla.

04:03 Huusin kovaan ääneen "KRUUUUUUU" vain tajutakseni, että se olikin Bickellin maali. Kaksnolla kelpaa kuitenkin.

04:12 Havaitsen, että tämän postauksen kuvituksena on suosikkini anonyymilukijoiden inhonkohteista: epäterveellinen ruoka, ruma lippis, joukkue, jossa ei pelaa suomalaisia ja mun meikitön naama. Haleja ja pusuja jokaiselle, joka pahoitti mielensä kuvista.

05:11 Hätkähdän hereille, jatkoaikaa minuutti jäljellä. Thomas on kadonnut tolppiensa välistä. Chicago on tuttuun tyyliin pelleillyt vikan erän ja päästänyt Pantterit rinnalle. Onneksi se ei ole vakavaa, tämä on vain jääkiekkoa. Onneksi en nähnyt erään mötkön Facebookin mukaan "uran hienointa" maaliinjohtanutta syöttöä, muuten saattaisin olla huomattavasti huonotuulisempi.

05:19 Ollaan taas Chicagon kanssa rankkareilla, yllätys. Kanelta uskomattoman turhat veivikikkailut omalla vetovuorollaan, onneksi Sharpin ranne ratkaisi taas ja Corey oli varma kuin helmitaulu. Ja onneksi mun keskiviikko on vapaapäivä, saan nukkua vaikka kahteentoista jos tahdon niin. Näissä merkeissä toivotan hyvää yötä.

18 kommenttia

  1. Moikka! Miten ja milloin aloit fanittaa jääkiekkoa, ja varsinkin NHL-joukkuetta/-eita? Tarkoitan, että aika harvinaistaha se tytölle vissiin on :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En todellakaan tiedä, että milloin, lätkä on ollut mulle aina :D Pikainen soitto isälle paljasti, että olin joskus tosi pienenä järkeillyt hyvien pelaajien, kuten Teppo Nummisen ja Peter Forsbergin menevän NHL:ään.

      Mä oon syntynyt loppuvuodesta -92 ja mun ekat änärimuistot on Quebec Nordiquesista, joka lakkasi olemasta vuonna -95, eli aika lailla olen syntymästä asti ollut kiinni änärissä. Selkeää ykkösjoukkuetta en osannut lapsena muodostaa, inhokkeja kylläkin. Toi on mun mielestä ihan hyvä, että en oo ollut aina henkeen ja vereen joku Chicagon likka, se on antanut mulle taidon katsoa pelaajia kokonaisuudessaan paljon objektiivisemmin.

      Isä oli ja on enemmän suomimeiningin faneja, mutta maikkari näytti 90-luvulla kiitettävästi NHL-pelejä joita sitten isä nauhoitteli ja katsottiin niitä yhdessä. Muistan, kun Pelicans nousi liigaan, mullakin oli nippu lätkäkortteja. Mulla oli mm. Pavol Demitra (voisin olla viikon syömättä ja vuoden juomatta jos tuo kortti löytyisi vielä), Jaromir Jagr, ja Gretzkyn jäähyväiskausikortti, mutta en saanut respectiä koulussa. Sen sijaan mitä kumartelua yksi luokkalainen jätkä sai kun sillä oli Pelicansin Mikko Peltola-kortti... Terveisiä vaan sulle jos luet tämän, se olin minä joka kävi taittamassa sen kortin.

      Isä vei mua kohtuullisen paljon lätkämatseihin, mä pääsin pienenä ja sirona monta vuotta alle kuusivuotiaana eli ilmaiseksi. Kerran hän teki kohtalokkaan virheen sanoessaan, että mä saan tykätä kenestä tahansa pelaajasta muiden mielipiteistä välittämättä. Mä päätin mennä Kari Lehtosen kanssa naimisiin. Alustava narrius oli sillä sinetöity.

      2000-luvulla seurasin varmaan kokonaisuudessaan enemmän änäriä kuin liigaa. Carolinan osakkeita nosti Radim Vrbata, Chicagon taas Eric Daze ja myöhemmin Tuomo Ruutu. Mun lempparihyökkääjien Tuomo Ruudun ja Jussi Jokisen noustua mukaan Carolinaan alkoi ykkössuosikin paikka vakiintua. Kelkka kääntyi taas vuoden 2012 draftissa, kun mulle hyvin mieluisa Brandon Sutter heitettiin pois, otettiin tilalle Staal jotka kaikki saman suvun apinat on mun yli-inhokkeja änäristä ja lopullisesti sympatiat loppui kun Jussu heitettiin pingviineille. Idari-Staaleista ei päästä Carolinassa ainakaan kymmeneen vuoteen eroon, joten sille tielle mä tuskin enää koskaan sorrun. Harvinaistahan tällainen lätkää ja rumia pelaajia suurella intohimolla ja tunteella seuraaminen tytölle on, liian moni kun ei ymmärrä kiekosta mitään, kunhan vain kuolaa niiden ylisöpöjen pelaajien perään :D

      Poista
  2. Ootpa sä söpö ilman meikkiä :)

    VastaaPoista
  3. En ymmärrä miksi ihmiset haukkuvat täällä ja muilla palstoilla ulkonäköäsi! Minusta olet luonnollisen kaunis nuori nainen.

    VastaaPoista
  4. Sun pitäis laittaa jo banneriin varoitus: tämä on vitun ruman ihmisen blogi tms.
    Säästyis moni turhilta traumoilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä on hauskempaa elää jännityksessä :)

      Poista
  5. Sussa on kyllä jotain ulkoisesti niin karmivaa että tekee pahaa aina kun eksyn blogiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Silloin suosittelen eksymään nopeasti pois ja etsimään vaikka kartan sen varalle, ettei jatkossakaan eksy.

      Poista
  6. Ootko ikinä miettinyt syitä siihe miksi oot noin läski?

    VastaaPoista
  7. Annat tässä blogissa itsestäsi todella vastenmielisen kuvan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Silloin olisin mielestäsi luultavimmin myös oikeassa elämässä vastenmielinen. Mulla ei ole mitään blogiroolia.

      Poista
  8. Oletko tulossa tänään peliin?

    T: mustavalkoinen turkulainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä vielä. Jokereiden kokoonpano vaikuttaa tänään öö mielenkiintoiselta, ja mua houkuttais nähdä toi tepsin kumikameliasukas. Toisaalta, en haluais katkaista hyvinalkanutta voittoputkea ja jokerit häviää lähes järjestään ne pelit mitä mä käyn katsomassa :D

      Poista
  9. Ihanan näköstä pitsaa, nam. Ja oot kyllä supersöpö tossa kuvassa, ihan huget silmät. :)

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.