Winter basics

Multa on toivottu postausta niinsanotuista vaatekaapin kulmakivistä. Mun kesä- ja talvityylit ovat keskenään todella erilaisia, näin talviaikaan ajattelin esitellä tummat ja neutraalinväriset talven perusvaatteeni.
Mekot
Rakastan mekkoja, yhdessä vaatteessa sekä ylä- että alaosa. Eipä ole olemassa helpompaa tapaa luoda asua! Yksi mekko taipuu asustamalla niin arkeen kuin juhlaankin, ja moneen kertaan. Talvisin suosin mustia mekkoja.



A-linjaiset hameet
Mulla on aika massiivinen ylävartalo, ja koen tyttömäisen hamemallin tasapainottavan sitä. Käytän hameiden kanssa mieluiten ohuita, 20-40-denierisiä mustia sukkahousuja. Pakkasajan pelastuksena on paksut fleecesukkikset, mä myös kerrostan sukkahousuja niillä hirveimmillä tulipalopakkasilla. Näin voin käyttää hameita ympäri vuoden.

Tummat farkut
Mustat farkut mustien nilkkureiden kanssa luovat illuusion pitkistä sääristä, mikä on tällaiselle töppöjalalle pelkkää plussaa. Parhaat koskaan omistamani mustat farkkuni ovat halvat Topshopin Petite Moto Leigh -farkut, ne ovat jo yli vuoden kestäneet käytössä tällaisella reitevällä ihmisellä. Valkoisen yläosan kanssa käytän mieluiten tummansinisiä farkkuja.



Paitapuserot
En tiedä tarkalleen miten sana blouse käännetään suomeksi - paitapuseron äiti on mulle opettanut. Mä olen vasta viimeisen parin vuoden aikana syttynyt näille, nykyään ei muita yläosia juuri tule ostettua. Nämä ovat niin monikäyttöisiä, taipuvat arkeen kuin juhlaankin, ja ne voi asustaa miljoonalla tavalla. Mä tykkään myös villimpikuosisista puseroista.


V-aukkoiset neuleet
Palmikkoneuleet on mun suosikkeja, erityisesti valkoisena. Tykkään hillitystä v-aukosta, asua voi täten varioida pukemalla neuleen alle kauluspaidan. Materiaaleista pidän eniten kashmirvillasta, joka tuntuu ihoa vasten pehmeältä ja lämpimältä. Pistelevä neule on inhottava puettava!


Musta parkatakki
Vuorellinen topattu talviparka on mun monipuolisin ja eniten käytetyin takkini. Ainakaan mä en pärjäisi paukkupakkasilla ilman huppua!

Nahkahanskat
Mulla palelee kädet herkästi, ja nahkahanskat ovat ajaton valinta. Katukuvassa ihastuin punaisiin nahkahanskoihin, ne taitavatkin olla seuraava hankintani.

Nahkasaappaat
Vaikka olenkin korkkarityttö enkä arastele niitä edes talvella, matalakorkoiset saappaat ovat turvallinen valinta hasardikeleille. Mun mielestä mustat nahkaiset ratsastussaappaat sopivat käytännössä kaiken kanssa.

Turkisasusteet
Sain todella kummastuneita katseita, kun ostin ekan karvaliivini joskus kuusi vuotta sitten. Nykyään turkisasusteet eivät enää pistä silmään katukuvassa, ja hyvä niin. Pehmeitä, söpöjä, sopivasti boheemeja ja ennen kaikkea lämpimiä.
 

4 kommenttia

  1. Käytätkö sä niinku ihan aitoa turkista? Vaiko feikkii?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enimmäkseen tekoturkista, mun aidot on perittyjä. Itse en uutta turkista ostaisi.

      Poista
  2. Olisiko antaa mitään vinkkejä hyvien (eli mahdollisimman vähän käytössä valuvien :D) fleecesukkahousujen löytämiseksi? Näitä kun en ikinä tunnu löytävän silloin kun tarvetta olisi, ja talvella kuitenkin tulee tarvetta jos haluaa pitää mekkoja! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun fleecesukkikset on ihan henkkamaukalta, jo kolmas talvi menossa. Mulla on tosi paksut jalat joten ne ei pääse valumaan minnekään. Ootko kokeillut pienempää kokoa?

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.