Kertomuksia kuluneelta viikolta

Näin mukava tuiskuisa näky tervehti mua tänä aamuna ikkunasta. Peitto tuntui yhtäkkiä lämpimämmältä kuin koskaan. Takana yli 12 tunnin yöunet ja jääkylmä supervahva tee ikkunalaudalla.

Tämä viikko on ollut todella kiireinen, vaikka olen pyrkinyt ottamaan aikaa itselleni. Itse vaan teen kaikesta kiireen. Menoa oli joka päivä aamusta yöhön, eikä unelle ollut riittävästi sijaa. Saati sosiaaliselle medialle. Tapahtumapaikkana Helsinki, aina perjantaihin asti.

Mä olen eräs maailman isoimmista epäonnistujista, ja kuluneella viikolla olen aiheuttanut niin kerrostalon tyhjentymisen vahinkopalohälytyksen vuoksi, kahvinkeittimen hajoamisen myötä jatkojohdon ja useamman muun sähkölaitteen oikosulun kärventymisineen, kuin saanut ajaa taksilla junaa kiinni tässä lopulta onnistumatta. Mulle kun sattuu ja tapahtuu, en elä päivääkään koheltamatta, ja moni on kertonut tuntevansa itsensä paljon paremmaksi, älykkäämmäksi ja onnekkaammaksi ihmiseksi mun urpoilua vierestä seuratessa. Hupinsa kullakin.


Keskiviikkona mun aamu alkoi kampaajalla. Olin todella väsynyt, ja nukahtelin varmaan neljä kertaa tuolissa, saaden tästä kuittia. Jatkoin aamua viettämällä mitä tekisin nyt jos asuisin Helsingissä-hetkeä, ja menin Fazerin kahvilaan aamupalalle. Puhvelimozzarellan maku on jotakin käsittämättömän hyvää! Luin kiireettömästi päivän roskamedian, kunnes kaveri tuli pitämään seuraa. Jatkoimme Tennispalatsiin katsomaan vihdoin ja viimein vuoden kohuelokuvan, Muumit Rivieralla. Käsittääkseni elokuva poistui tällä viikolla teattereista, joten ehdittiin ihan viime hetkellä näkemään toikin spektaakkeli. Me, ja ehkä viisi muuta.

Eräänä iltana aloin ruikuttamaan kuinka mun tekee mieli mustekalaa, joten mut vietiin kiinalaiseen syömään. Enpä olisi uskonut, että mustekala taipuu kiinaksikin, ruoka oli mielettömän hyvää eikä yhtään sitä mitä odotin. Ilmainen vihje kaikille: skipatkaa kiinalainen punaviini.


Koska veronpalautukset tulivat, katsoin oikeudekseni ostaa jotakin turhaa ja tarpeetonta. Olkoonkin, että mä en saanut senttiäkään palautuksia. Ja koska elämä on diorisointia, ostin Chanelia. Mä olen sen verran impulsiivinen ihminen, että mulle on todella helppo myydä kaikkea. Varsinkin sitä, mitä en oikeasti edes tarvitsisi.

Tänä vuonna aion toteuttaa itsepäisyyspäivää sanan varsinaisessa merkityksessä. En vastaa puhelimeen ja kieltäydyn kaikista perhepäivällisistä. Äiti oli kuvitellut ostaneensa mulle joulukalenterin, mutta se olikin metrin pötkö Toffifeeta. No, joka päivä pari palaa.

Aion syödä halloumisalaattia ja juoda karpalomehua lattialla maaten. Enkä katso mitään Linnan juhlia tai Tuntemattomia sotilaita, vaan luen Diana Gabalonin Sydänverelläni kirjoitetun yhdeltä istumalta kannesta kanteen. Jos täysin ranttaliksi heittäydyn, niin laajennan lukujani tilastotieteeseen.

15 kommenttia

  1. Harmi ettet kuollut tulipalossa tai sähköiskuun. Huumorintajuton kusipää!

    VastaaPoista
  2. vitsit kun mun käy sua sääliksi. :''''D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että sun käy. Harvan käy.

      Poista
    2. Js minulls käy kateeksi :D siis hyvällä tavalla..yritän pyrkiä samaan, että saisin tehtyä noin paljon juttuja kuin sä, mutta väsymys painaa päälle pahasti :(

      Poista
    3. Väsymys painaa täälläkin :D Mutta on kiva tehdä muitakin asioita kun aina koulu-työ-nukkuminen-skaalaa. Mä henkilökohtaisesti en tykkää jos arki on pelkkää rutiinia ja suorittamista, mä elän vaihtelusta.

      Poista
  3. Mä en tajua miksi sä kirjotat tätä blogia kun saat pelkkää paskaa niskaan ja tunnut murtuvan paineen alla pikkuhiljaa. Miksi et laita tätä yksityiseksi vaan itelles/kavereilles? On sulla kyllä rautanen itsetunto, mä oisin varmaan poistanu blogin jo... Enkä ees haluu nähä niitä kommentteja mitkä jää julkasematta...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siksi, koska valtaosa lukijoistani (myös kavereistani) on anonyymilukijoita, enkä ole velvollinen vaatimaan heitä tekemään googletilejä vain minun blogini tähden. Julkinen blogi myös kasvattaa minua, olen aina ollut tosi suorapuheinen, ja tällainen tsydeemi ainakin opettaa harkitsemaan sanomisia. Haitat on loppupelissä pienemmät kuin hyödyt.

      Poista
    2. Mä tekisin kyllä google tilin ihan vaan sun takia!

      Poista
  4. Vastaukset
    1. En ehkä se arvokkain ja täydellisen muotoisin, mutta kiitos! :)

      Poista
  5. Olisi pitänyt taas arvata että eka kommentti jälleen kerran oli tälläinen; "Harmi ettet kuollut tulipalossa tai sähköiskuun. Huumorintajuton kusipää!"
    Siis oikeesti, mitä vittua!? Minkälainen ihminen voi lähettää noin julmia viestejä? Ja kun toi ei edes ole ainoa vaan noita on niin helvetisti. Anteeksi jos kiroilen mut tää alkaa vituttamaan. Ja sit tää että suo haukutaan rumaksi ja kaikkee, siis mä en voi käsittää tätä paskaa. Sä olet oikeesti kaunis ja kaikki vaan tulee tänne haukkumaan. Jokainen "edes jotenkin positiivinen" kommentti, klo 00:00-00:55 aikaan on luultavasti tullut multa vaikkakin nimettömänä. Pitäisi varmaan alkaa nimimerkkiä. En haluu enää kirjottaa nimettömänä koska kaikki nimettömänä kirjoitetut kommentit on pelkkien kusipäiden haukkumista. Ihmisten, jotka ei pysty sanomaan asioita päin naamaa. Naurettavaa. Mutta mä kunnioitan suo kun pystyt vaan jatkamaan sun blogia! Oot upea, iida!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä nimimerkki! Musta on mukavaa pystyä yksilöimään lukijoita, vaikka joidenkin anonyymien kirjoitustyylin erotankin.

      Kiitos sinulle <3

      Poista
  6. Löysin blogisi vasta ja mulla on tosi surullinen olo sun puolesta. Järkyttävää miten kamalia ihmisiä tää maailma kantaa päällään. En vaan voi ymmärtää, miten ihmiset edes pystyvät kirjoittamaan tuollaista tekstiä. en tiedä mitä sanoa, tollanen on ihan järkyttävää.

    Jaksamisia, ja onneksi olet niin positiivinen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä! Maailmaan mahtuu hyvää ja pahaa, mutta onneksi jaksaminen on pitkälti asenteesta kiinni :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.