Hiusviha

Syksy on negatiivisuuden ja masentelun aikaa. Koska mä olen luonteeltani muutenkin pessimistisrealistinen, pikkuasioista angstaaminen sopii mun syksyyn kuin isi äitiin. Ja erityisesti tänään mua raivostuttaa suunnattomasti mun omat hiukseni. Tekisi ihan mieli leikata ne pois ja kutoa niistä rukkaset.



Hiukseni ovat luonnostaan vaaleat, ohuet, lasimaiset ja erittäin helposti takkuuntuvat. Harjata saisi vähintään tunnin välein. Vajaa kaksi kuukautta sitten mun hiuksia kerrostettiin voimakkaasti, ja nyt malli on ylikasvanut sekä vaikea. Mun hiuksissa on tasan kolme kampausvaihtoehtoa, joilla voi lähteä julkisille paikoille: ylikasvanut debbieharry, ylikasvanut debbieharry otsatukka jonnekin päin, sekä geelillä/lakalla/vahalla/muulla saatavilla olevalla hiustuotteella sliipattu wetlook-poninhäntä. Jokainen "kampaus" kuitenkin latistuu muutamassa tunnissa, vaikka uittaisin pääni saavillisessa lakkaa. Kotona hiihdän aina tukka päätä myöten valuen.



Mä en osaa tehdä hiuksilleni melkeinpä mitään. Multa löytyy suoristusrautaa, minisuoristusrautaa, kreppirautaa, lainerautaa, piippausrautaa, ilmakiharrinta ja kiharruspuikkoa, mutta en jostain syystä saa millään näistä symmetristä ja tasapainoista lopputulosta. On pinniä, pantaa ja ponnaria. En osaa väkerrellä mitään hienoja kiertolettejä ja punoksia, mun kädet ei vaan taivu. Ei, vaikka vielä pari vuotta sitten pystyin laittamaan jalat niskan taakse ja punnertamaan siitä käsilläseisontaan. Epästandardipituisista hiuksistani ei saa tehtyä edes nutturaa, vaikka olisi apuna mitkä tahansa valkit, välkyt ja donitsit.



Kaksi vuotta sitten mä tein aikuisikäni suurimman hiusvirheen värjätessäni hiukseni tummaksi. Vaikka käytännössä kaikki kehuivat, kuinka tumma pukee mua niin hyvin ja tekee musta kypsemmän ja fiksumman näköisen, tumma tukka ei ole mua varten. Reilussa vuodessa olen saanut lähes koko tukan takaisin luonnolliseen väriinsä. Mä en halua enää ikinä värjätä, mä en ole syntynyt tummaksi. Miksi mun pitäisi näyttää älykkäämmältä kuin mitä oikeasti olen?



Mun ideat on ihan nollissa. Rakkaat vakiokampaajani eivät tykkää vapaat kädet muttei väriä-ehdotuksistani, pitäisi aina olla jotain osviittaa. Mä en tiedä enää, millä voisin pelastaa pääasiani. Tietääkö joku muu?

45 kommenttia

  1. Se victoria beckham tyyline polkkis sopi sulle kyl sillo ku nenä päähän tai isi äitiin kute sanoit ;D et mite ois taas jonkunmoinen lyhyempi versio, We heart hairista löytyy kans aika hauskoja hius idiksii. :b
    -Johanna
    Ps. Toi kolmas ja neljäs kuva ♡_♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se Vicky-tukka vaan kun ei mee kiinni ja mun pitäis saada hiukset tarvittaessa kiinni :D Eikä sekään enää sovi oikein mun nykyselle naamanmuodolle.

      Poista
  2. Nii ja joo ei tummaa enää :D oot söpömp blondina. Ja luonnolline :)
    T.sama nainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niin pitkään ku oma väri on tollanen kirkas ja selkeä ni vedetään sillä. Ehkä sitte joskus tulevaisuudessa harmaat pois :D

      Poista
  3. Mitä ripsiväriä sä käytät?

    VastaaPoista
  4. Vaikka olisi kuinka nätit hiukset, tarvitaan myös nätti naama. Sulla ei tosin kumpaakaan ole joten turha murehtia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon eri mieltä! Hyvännäköinen tukka pelastaa paljon!

      Poista
  5. Tällä naamakuvamäärällä lähennellää jo narsismin huippua

    VastaaPoista
  6. Tumma ehdottomasti! Blondit hiukset antavat vain vaikutelman rumasta ja pinnallisesta idiootista. Ei sovi kenellekään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen tässäkin eri mieltä. Pamela Andersonin sanoin,
      "It's great being blonde - with such low expectations it's easy to impress"

      Poista
    2. huhhuh, miten tyhmä toi ano on oikeesti, jos on tosissaan? :D

      Poista
    3. Blondit saavat aina vihat niskaansa :D

      Poista
  7. iiiiiiiiihana iiduska (:

    t. lennart

    ps. debbie harry (Y)

    VastaaPoista
  8. OOn niin kateellinen sunlaisille joilla luonnostaan vaalea ihana tukka <3
    itsellä kyllä paksu mutta penteleen maantienharmaa ja sit värjään aina blondiksi ja sit ihmiset tietää kuitenki ettei oo mun oma väri nii sit vituttaa ku on niinku haluaisin että mulla ois nätti väri itellä D: nii joku menee lankaan et oisin nätti ku näytän ees joltain vaaleiksi värjätyillä hiuksilla, sitku ne tajuu et ei oo mun oma väri nii musta tuntuu et ne aatteelee et oonk ruma

    sulla on tosi kaunis kasvojen muoto ja poskipäät sopii tosi hyvin kiinnikin hiukset <3 <3 ja oispa mullakin noin kauniit isot silmät <3

    Muuten käytätkö mitään esim sinkkiä? oon kuullut että ne kasvattaa ja paksuunnuttaa muutamassakin kuukaudessa tosi hyvin hiuksia nii si ku ne paksuuntuu nii pysyykö ne sit paremmin se muoto kampauksissa, tosin itsellä on liian pitkät hiukset että mulla sit ne on niin raskaat et siks ei pysy sit muoto

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maantienharmaa on maailmalla tosi haluttu väri. Moni mun ulkkarikaveri hämmästelee aina, miten suomalaiset värjäävät hiuksiaan niin paljon kun se luonnollinen väri on tyyliin maailman ihanin.

      Mä yritän syödä juurikin sinkkiä, magnesiumia ja biotiinia aina silloin kun muistan. Valitettavan harvoin mä vaan muistan, mikä ehkä sekin kertoo, miksi mun hiukset on näin kamalat :D

      Poista
  9. Ai kamala toi sopia kuin isä äitiin-vertaus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se nyt aika irstas :D En vaan keksinyt äkkiseltään muutakaan.

      Poista
  10. Yritätkö kerjätä kampaaja yhteistyötä tällä postauksella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En. Mulla on jo niin hyvät kampaajat, että en vaihtaisi heitä mihinkään.

      Poista
  11. Ole kiltti ja värjää tummiksi. Vaaleissa hiuksissa näytät aivan Henna Kalinaiselta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ei kiinnosta keneltä turhakkeelta mä näytän vaaleat hiukset päässäni. Mä viihdyn blondina, enkä halua näistä luopua. Oman värin takaisinsaaminen ei ollut mikään pikkupala kakkua.

      Poista
  12. Ihanat silmät <3_____<3

    VastaaPoista
  13. Kauniita kuvia, ja tosi upeet kulmat sulla! Tykkään tätä blogia ihan hirveesti. Ihanan aito. Kadehdin sua muutenkin sun kirjoitustaidoista, kielitaidosta, ja saat postauksiin kivan tunnelman aina kuvilla. Ehdottomasti yks lemppariblogeistani.

    VastaaPoista
  14. Sulla on ihanan isot ja kauniit silmät! *-*

    VastaaPoista
  15. Mitä sulla on oikeesti tummia hiuksia vastaan? Ei tunnu kauheen kivalta kun sä haukut meitä tummahiuksisia ja sitä paitsi tummat on paremmat ku joku bimbo blondi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mitään muuta kuin se, että omaan päähäni en sellaisia halua.

      Poista
  16. Valitettavasti mulla ei ole antaa vinkkejä: itsekin kärsin aina hiusagstista. Mulla on ohuet hiukset, jotka menee aina päätä myöten - teki sitten mitä tahansa :(

    Mutta, sun hiukset näyttää kyllä oikein hyviltä näissä kuvissa! Enkä todellakaan ymmärrä sun haukkujia, sähän olet kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taitaa olla ihan perisuomalainen hiustyyppi tälläinen päätä pitkin liruva. Harmi vaan kun kukaan ei ole keksinyt sille vielä mitään järkevää korjausratkaisua. Sitä päivää odotellessa :D

      Poista
  17. Voisitko tehdä sellaisen viikko-katsaus postauksen kun sulla tulee niin harvoin postauksia niin olisi kiva tietää mitä teet viikkoisin! :) Sulla on muuten todella kauniit silmät. Mulla on ihan pikku tihrustimet niin kadehdin aina teitä joilla tuollaiset suuret bambi-silmät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä harvoin teen viikkoisin mitään niin mielenkiintoista, että siitä riittäisi omaan postaukseen täytettä :D Postaan harvakseltaan, mutta silloin, kun mulla on jotain asiaa.
      Mä en henkilökohtaisesti itse myöskään ole viikkokatsauspostausten ystävä, pitkälti turhaa jaarittelua (tämä blogihan ei koskaan ole :DD) ja niin nähty juttu. Mä en myöskään ole rutinoitunut ottamaan jokaisesta aamupalasta, suklaalevystä, päivän Mymmelistä, rannasta ja varsinkaan omasta naamastani kuvia. Postaan usein juurikin sen myötä, mistä mulla on kuvia.

      Poista
  18. Miten ois pidennykset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei oo nekään mun juttu. Omilla karvoilla mennään.

      Poista
  19. Jonkun sortin permis? :P
    -johan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä näit jo sen kuvan ku mulla on viimeeks ollu permis :D Ei tällä hiuslaadulla.

      Poista
  20. I feel you! Erona meillä on se että omat hiukset on pitkät ja paksut. Jos kihartaa-> suoristuu. Jos suoristaa-> kihartuu. Hängggghhhg. Mutta sulla on kyllä tosi nätit kasvot ja varsinkin silmät! Btw jos keksit jonkin ratkaisun hiusongelmaasi niin jaa toki se meille muillekin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minkä takia hiukset eivät voi koskaan käyttäytyä niinkuin pitäisi ja kuin niiden toivoisi olevan? Ne pitäisi laittaa kasvatuslaitokseen, sanalla on tässä tapauksessa useampi merkitys :D

      Poista
    2. Sulla on upeet silmät!!!

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.