Nimipäivät

Ainakin Iltalehden mukaan yhden iin Idat eivät omista enää ensinkään nimipäivää, vaan neljästoista yhdeksättä on pyhitetty vain meille Iidoille. Iltalehtihän on tunnetusti maailman luotettavin ja puolueettomin uutislähde, mutta saatoin vähän iloita yhden nimen nimipäivästä.

Sunnuntaina siis vietettiin mun nimipäiviä. Tarjolla oli tänä vuonna ruma kattaus: sipulipiirakkaa, paria sorttia keksejä, mojito-juustokakkua ja kinkku-juustomuffinseja. Ruma paitsi siksi, että punasipulit ottivat vähän liikaa väriä, myös koska muffinsseista ja kekseistä tuli kiireessä erittäin epämuotoisia. Ja lautasliinat loistivat poissaolollaan, eikä mun symmetriatajulla tehdä mitään kivaa mintunlehdistä. Tärkeänä juhlapäivänä kannattaisi ehkä herätä aiemmin kuin kymmeneltä. Toisaalta, en edes muista milloin olisin viimeksi nukkunut noin myöhään. Hyvä uni kun on kultaakin kalliimpaa.



Vanhemmat poislukien, mulla käy sukulaisia kylässä kutakuinkin kerran vuodessa. Juurikin näin nimipäivillä. Kun on syntynyt jouluaattona, syntymäpäivät jäävät useimmiten sen joulutohinan alle, ei silloin kukaan ehdi kyläilemään. Pian kahdenkymmenenkahden vuoden kokemuksella en voi suositella kenellekään jouluaattona syntymistä.

Mä olin pukeutunut kuulemma jopa pelottavan konservatiivisesti. Tollanen suora ja lyhyt mekko ei ihan vastaa mun käsitystä konservatiivisesta, mutta makuja kun on monenlaisia. Ensi kerralla pitää varmaan laittaa päälle jakkupuku. Rusettimekko on itävaltavanhempien ostama joululahja.

19 kommenttia

  1. Oho, mojito-juustokakku kuulostaa sen verran mielenkiintoselta (ja näyttää sen verran hyvältä) että pakko ruinaa jos sais ohjetta sulta jakoon?:-D Meillä ei ole koskaan kummemmin nimipäiviä vietetty, tosin viime vuosina ei kummemmin synttäreitä tai joulujakaan, mutta siihen on jo tottunut. Ehkä joulukuussa omana nimipäivänäni voin yllättää kaikki ja pitää kekkerit:-D Tosi nätti silmämeikki muuten, ja hyvää nimipäivää vaikkakin päivän myöhässä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittelen huomenissa reseptipostauksen :) Harmi vaan, että mulla ei ole välivaiheista yhtään kuvia.

      Mä tykkään leipomisesta ja ruuanlaitosta, mutta tarvitsen aina jonkun (teko)syyn tehdäkseni jotain. Nimpparit toimivatkin loistavana kanavana keittiökokeiluille :D Ja juurikin ton traumaattisen jouluaattona syntymisen takia mun nimppareita on juhlittu ihan lapsuudesta asti.

      Poista
  2. Törkeen hyvä kuva susta! Jos näin voi sanoa, kamalan kaunis! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kaunis :) Joskus ne kahden sekunnin räpsytkin onnistuvat ihan kelvollisesti.

      Poista
  3. Sulla on tosi oudon väriset jalat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ne vähän :D Se pienikin rusketus jo lähtenyt talviunille.

      Poista
  4. Reseptipostausta odotellessa! Ja muuten, sul on kauniit silmät :)

    VastaaPoista
  5. Onko sulla blogi siksi että saisit jossain kehuja ulkonäöstäsi? Netissä kun kaikki kehuu kaikkia kauniiksi vaikkei syytä oliskaan. Mietin kun ei taida tolla naamalla tulla paljon kehuja oikeessa elämässä. Aika säälittävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on blogi siksi, koska tykkään kirjoittamisesta.

      Poista
  6. Näyttää hyvältä! Mojito juustokakku kuulostaa ihanalta :3

    VastaaPoista
  7. Iida moi, löysin sun blogiin AV:n kautta. Sä oot rohkea ja ihana tyttö. Noi sun kiusaajat ovat todella sairaita. Uskomattoman vahva oot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moni muukin on löytänyt :D Vahva pitää olla jos tahtoo bloginsa julkisena pitää - avoimuudella on myös varjopuolensa.

      Poista
  8. Ootko kuullut salaatista? Tai kenties liikunnasta? Et näytä siltä että olisit.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo olen kuullut, eilen söin sellaista! Liikunnastakin olen kuullut ja sitä olen jopa joskus tehnyt. On monia asioita, miltä en näytä, mutta mitä olen :)

      Poista

  9. En oo vittu ikinä tuntenu yhtä noloa ihmistä kun sinä :D oot aivan saatanan ruma ja varmaan vammanenki xd sinä oot ihan vitun hyvä esimerkki siitä miks kannattas tehä abortti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei anonyymi. Mä en tiedä kuka sä olet ja millaiset sun taustat on, mutta sen mä tiedän, että sun on aika hakea apua jostain. Kukaan henkisesti terve ihminen ei tee tuollaista mitä sä teet, eikä kirjoita tuollaista tekstiä mitä sä kirjoitat. Varaa vaikka aika terveysasemalle ja käy puhumassa sun pahasta olosta, ne osaa varmasti sieltä ohjata sut eteenpäin. Kyllä elämä tulee vielä hymyilemään sulle, sun pitää eka vaan oppia hymyilemään sille. Tiia

      Poista
  10. Tuntenut? Abortti olisi valitettavasti pitänyt tehdä 22 vuotta sitten, mutta pääsi unohtumaan :)

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.