I'm just looking for my stallion


Alexa Wilding - Stallion


Hihkuin onnesta päästyäni lähes seitsemän vuoden tauon jälkeen ratsaille. Mä olin tosi innokas heppatyttö ala- ja yläasteen, mutta vakiotallin lopettaminen tappoi mun motivaation. Uutta tallia ja uusia kivoja hevosia kun ei raaskinut etsiä. Viiteen vuoteen en ollut edes rapsuttanut hevosta, ennen lauantaipäivää.

Jotain traagista oli tapahtunut mun hevosvapaiden vuosien aikana. Ratsastushousut olivat kadonneet kuin tuhka tuuleen, ja saappaat kutistuneet pohkeista niin, että eivät solahtaneet jalkaan. Syytän tästä neljän vuoden korkokenkätreeniä. Erittäin huono saapaskorvaaja löytyi valkoisista converseista. Voin kertoa, että nilkat ovat mustelmilla, seuraavalle kerralle pitänee soveltaa toisenlaiset kengät.



Tänään oli ravintolapäivä. Mä olen vaikka kuinka monta kertaa aikaisemmin aikonut mennä, mutten ole muistanut ehtinyt ajallaan. Nyt tuli oikein kutsu, joten käytiin tutustumassa Kahvila Huishaisin valikoimaan. Käytiin kääntymässä omalaatuisissa kyläjuhlissa, jonka jälkeen Kehräämön Tehtaaseen brunssille. Bloggari unohti toimenkuvansa ja oli ahne, eikä jaksanut asetella ruokaa kuvauskelpoiseksi. Siksi kuvassa on epämääräinen kasa kaikkea.




Ratsastusmuistot verestin itseäni peräti vanhemmalla vetreällä ruunalla, mutta se etsimäni orikin löytyi tallista. Tosin se oli shetlanninponi ja vain vuoden ikäinen.

14 kommenttia

  1. Tosi kiva toi biisi tossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Ollut kohta neljän vuoden ajan mun lempibiisejä :)

      Poista
  2. Mikä sun naamaa vaivaa? Kun se on noin epämuodostunut :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mikäköhän sun asennetta vaivaa, ku se on noin vammautunut.

      Poista
    2. Olen pahoillani, jos sinua ei naamani miellytä :( En aio sitä kuitenkaan vaihtaa.

      Poista
  3. miten te voitte olla noin sairaita, et jaksatte päivästä toiseen tulla jonkun randomin, normaalin nuoren naisen blogisivulle haukkumaan. toivottavasti ootte vaan tosi onnettomia omassa elämässänne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No normaalista tää muija on kaukana :D

      Poista
    2. Olen mieluummin vähän epänormaali, kuin vaikkapa tahditon ja itsetietoista esittävä.

      Poista
    3. Anonyymi: Sun aivot on varmaan jotenki vinkurassa tai oot kokenu tosi paskan lapsuuden ja nuoruuden, ku edes sanot toisesta ihmisestä tollasta. Puhdasta pahuutta sussa virtaa.

      Poista
  4. LOPETA BLOGISI MAINOSTAMINEN AV:LLA!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä on av? :DD itse olen mainostanut blogiani vain kavereille, ehkä Tiia on käynyt jossain mainostamassa?

      Poista
  5. Kun sä ilmeisesti olet jääkiekkoilija ja jokeritfani? Tai ainakin vaikutat ymmärtävän jääkiekkoa, viitaten siihen Karalahti-kommenttiisi.
    Niin mitä ovat noi Jokereiden uudet pelaajat? Tai siis millainen maalivahti ja millainen hyökkääjä? Noi amerikkalaiset. Jos tietäisit niistä jotain?

    VastaaPoista
  6. En ole koskaan pelannut jääkiekkoa :D En edes ole luistellut seiskaluokan jälkeen, mutta jos olisin jääkiekkoilija, olisin varmasti taskukokoinen Jarkko Ruutu. Kaikki vihaa meitä jne.

    Mun "ymmärrys" perustuu pelkästään siihen, mitä olen itse ymmärtänyt ja nähnyt, sekä siihen, mitä olen toisten kanssa keskustelut. Myöskin kummatkin Pohjois-Amerikan tulokkaat ovat mulle vieraita, ja tuttavuutta olen tehnyt lähinnä tilastojen ja YouTuben avulla. Ammattimaista :D

    Harvinaista on, että post-Kekäläinen Jokerit ymmärtää tehdä try outin tarpeellisten pelaajien kansÅsa. Eavesin loppumisesta tuli tieto perjantaina, ja jo tiistaina ilmoitettiin uudesta sentteristä. Ykkösmaalivahti on loukkaantuneena kauden ekat kymmenen peliä, kakkosella on 15 minuuttia liigakokemusta. Try out on riskitön, jos pelaaja ei osaa, sopimuksen voi huoletta jättää kirjoittamatta. Herra Harkimo ei kyllä tasan ole itse käynyt kaivamassa näitä pelaajia. Veikkaan, että vinkkejä on saatu Ohion suunnalta. Tai sitten Mooses on suositellut joukkuekaveriaan.

    Ensinnäkin, on äärimmäisen harvinaista, että the Liigaan tulee nuori (ei mikään urakuoleman kielissä kituutteleva papparainen, jonka taso romahtanut kuin Berliinin muuri) NHL-statuksen pelaaja. Itse olen nähnyt häneltä yhden pelin viime kaudella, jossa hän imi muistaakseni viisi, mutta en sen tarkemmin puuttunut tyyliin, koska olin niin Chicagohuumassa. Juupituupin perusteella hän on eleetön, mukautuvainen ja kestää hyvin ripareita. Leveämpään kaukaloon sopeutuminen varmasti vie hetken, lähtökohtaisesti Irving on varmemman oloinen kuin ifk:n oma kanadalaisvahti.

    Irvikissa on vähän mysteerikortti, erittäin hyvät mahdollisuudet olla liigan paras, mutta myös riski floppaamisesta löytyy. Huolestuttavaa on se, että tilastojen valossa ollaan menty kausi kaudelta alaspäin, ja kehitys on taantunut. Myöskään pleijaristatsit eivät ole mitään ylpeillen katsottavia, onko tässä meille toinen pupupäinen molari?

    Minusta Jokereille olisi parasta pienentää Kettererin työtaakkaa, ja palkata uusi maalivahtivalmentaja. Mun mielestä yleinen ongelma jokerileirissä on heikkouksien kehittäminen vahvuuksien kehittämisen kustannuksella. Edes maalivahtien kohdalla tämä tyyli olisi hyvä tappaa ja palkata rohkea maalivahtivalmentaja. Ketterer oli loistava maalivahti (ainakin niillä silmin miten alle kouluikäinen osaa katsoa), mutta valmentajana hän tuntee vain oman tyylinsä. Mä en usko, että Ketterer pystyy pilkkimään piiloon menneen potentiaalin esiin Irving-avannosta. En sitten puhu absoluuttista totuutta, Make ei ole koskaan ollut valmentamassa mua.

    Mä henkilökohtaisesti diggaan Korpisalosta, ja toivon, että Irving ei syö ihan kaikkea Korpisalolle luvattua vastuuta. Perhostyylin veskareita näkee taas harvemmin tyylin kuormittavuuden takia. Korppari ei kuitenkaan ole perinteinen perhonen, vaan aggressiivinen ja hyväliikkeinen, hänen maalivahtipelinsä seuraamisesta olen aina nauttinut. Toivonkin hänelle täksi kaudeksi kunnon näytönpaikkaa, esimerkiksi vaikka kymmenen liigapeliä aloittavana maalivahtina. Tollasia lupauksia on sääli jättää käyttämättä.

    VastaaPoista
  7. Phil Collins eiku DeSimone on taas selkeästi hyökkäysorientoitunut sentteri, mistä kertoo jo toissa kauden kunnioitettava plusmiinuslukema -30. Vaatii ehdottomasti vähintään yhden puolustusoriointuneen laiturin, muuten voi ne väärät verkot lauleskella. Vaikuttaa hyvältä laukojalta ja onetimerspesialistilta. Myös puhdas sentteriys on plussaa, lisäsentterit kelpaavat aina.

    Tämä try out syö myös turhia paineita Teuvolta, jonka hyvinvointi on mulle tärkeää, ja jonka liigasentteriura on valitettavan surkuhupaisa. Mä ehdin jo pelätä, että Hjallis olettaa Teuvon pelaavan niin ykkös-, kuin kakkossentterinä.

    Simppa on siis samasta yliopistojoukkueesta, kuin yhdellä kaudella kulttipelaajaksi hypännyt Moses. Mikäli sopimus syntyy, edessä voi olla väsähtäminen loppukaudesta. Kuitenkin jenkkilän yliopistoliigan pelityyli on melko samantyyppistä kuin meidän pyhässä liigassa, ja sopeutuminen on nopeaa, kuten esimerkiksi Dehnerin ja Mooseksen tapauksessa.

    Nopeus on vähän kysymysmerkki, sitä en mainittavissa määrin ainakaan youtubepätkissä huomannut. Mitä hittoa tekee kärkisentterillä, jonka nopeus on luokkaa Ivan Majesky? Onneksi tämä on halpa mies. Kysymysmerkitkin aukeavat try outin aikana.

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.