Viikkokatsaus

Mä olen ensimmäistä kertaa tässä kuussa koko päivän kotona. Jotenkin tuntuu etten ole tehnyt mitään, oon vaan odottanut ja matkustanut. Maanantaina kävin katsomassa serkun pesäpallopeliä Hämeenlinnassa, oleellinen läskeily tietenkin paluumatkaan kuuluen! Seuraavana aamuna pitkästä aikaa Helsinkiin. Tuntuu, etten ole koskaan missään muualla kuin Helsingissä tai Hämeenlinnassa.



Tiistaina meillä oli sovittu hiustenleikkuu- ja grillaamisilta Lotan, Sannin ja Annikan kanssa, mutta saksien näyttäminen unohtui, ja grillattiinkin vasta Tikkurilan jäähallin takapihalla. Onneksi ehdittiin sitä ennen syödä pitsaa ja mansikoita, harvinaisen toimiva kombinaatio. Ohessa sain juhlia sopimusta sekä juoda suruun sopimuksen johdosta - arvaatte varmaan keitä kahta herraa tarkoitan.



Keskiviikkona kärsin paitsi krapulasta, myös nälästä, joten Johanna päätti viedä mut syömään. Olen käynyt ulkona syömässä heinä-elokuun aikana jonkun kymmenen kertaa, ja lähes jokaisella kerralla mun annokseen on kuulunut guacamolea. Taidan siis pitää siitä. Tai sitten guacamolen nauttimiseen liittyy jotain vanhoja kaunoja, jotka saa hyvin purettua puremalla.



Eilen äiti lähti mun henkiseksi tueksi tikinpoistoon, ja mä pääsin viimeinkin tänään leipomaan. Rakastan suuresti leipomista, nimenomaan leivän, ja tässä viikon aikana mulle on tullut pahoja vieroitusoireita. Tein juusto-rosmariinifocacciaa, joka täydentää hyvin tuoretomaattikeittoa. Voisin varmaan elää keitoilla, ja hyvä sellainen kirkastaa sadepäivänkin. Kuten tänään.



Tilasin Victoria's Secretiltä topin, joka saapui tänään. Jenkkien koot on mulle hepreaa, päätin ottaa S-kokoisen normaalin M-kokoni sijaan. Olisi melkein voinut mennä vaikka sillä Amerikan XS:llä, toihan on topin sijasta mekko. Ja mä kun en ole kohta neljään vuoteen käyttänyt S-kokoisia yläosia. No, tällä on vedettävä. Aion vetää sillä koko viikonlopun.

48 kommenttia

  1. Oletko sä jotenkin lievästi kehitysvammainen? Katsoin vaan, sekä älysi joka ilmenee tekstissä mitä kirjoitat, kasvonpiirteitesi ja raajojesi perusteella voisit kärsiä desbuqoisista tai robertsista. Aina tätä ei edes osata epäillä vaan voit olla vammainen tietämättäsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun älykkyyttä nyt voikin luulla tekstin perusteella vaikka miksi. Mutta ei, mitä googletin noita kahta syndroomaa, en todellakaan näytä kärsiväni sellaisesta, en raajojen pituuden enkä edes kasvonpiirteideni. Esiteini-ikäisenä olen saanut maata niin paljon sairaalassa tutkimuksissa, että jokainen älyllinen tai älytön kehitysvamma olisi varmasti huomannut.

      Poista
  2. Etkö enää uskalla pistää blogiisi kavereistasi kuvia kun tiedät olevas niin paljon kavereitas rumempi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en juurikaan napsinut jostain syystä nyt kavereistani kuvia, ja ne vähät eivät olleet onnistuneita. Ei se ole uskalluksesta kiinni, mä pystyn kyllä hyväksymään tosiasiat.

      Poista
  3. Koska aijot opetella pukeutumaan vartalotyyppisi mukaan? Tollaset kledjut ei sovi sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En varmaan koskaan :D Mä pukeudun sellaisiin vaatteisiin mitkä miellyttävät minua.

      Poista
  4. Meikkaatko sä ikinä? Kannattaiskohan pikkuhiljaa opetella? Sen vuoksi jengi luulee sua niin rumaks kun et koskaan ehosta ittees

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meikkaan mä useinkin. Näin kesällä en nyt vaan ole jaksanut, koska mulle riittää vähempikin.

      Poista
  5. Anteeksi vain mutta onko sulla joku ongelma alkoholin kanssa ? Joka postauksistasi löytyy juomia .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ole, pystyn ihan hyvin olemaan pitkiä aikoja juomattakin. Juhlistamisen arvoisiin tilaisuuksiin ja ravintolaan esimerkiksi alkoholipitoinen juoma sopii hyvin. Ja nyt kun on kesä ja loma, tällaisia tilaisuuksia on enemmän. Mun viikkokulutus pysyy kohtuurajoissa.

      Poista
    2. anonyymi, kai huomasit vesilasit tuossa yhdessä valokuvassa! ettei vaan olisi ongelmana liiallinen veden juonti!! kamalaa veden törsäystä! kohta loppuu pohjavesi!

      Poista
  6. Ihana lautanen toi kulmikas tms. Onko se neliö vai suorakulmio? Mistä olet ostanut ja mihin hintaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suorakaiteen muotoinen se on kokonaisuudessaan, noi on mun ihan ehdottomia lempilautasia! Villeroy & Bochilta, maksoi jotain 20-30 euron väliltä ja ostin Sokokselta.

      Poista
    2. Kannattaako tässä korostaa että ne lautaset on nimenomaan VBtä ja noin kallista? Ihme leijumista.

      Poista
    3. Multa kysyttiin hintaa, joten ajattelin mainita myös merkin, jos vaikka kysynyt anonyymi haluaisi käydä etsimässä samanlaisia lautasia. Ei se mitään kehuskelua ollut tyyliin "mulla on tonnin lautaset", vaan tarkennettu vastaus.

      Poista
    4. Miten sulla on varaa tietyn laisiin lautasiin, muttei tuon niin Pyhän Joukkueesi kausikorttiin?

      Poista
    5. Minulla on Jokereiden kausikortti kaudelle 2013-2014. Jos haluat, voin laittaa siitäkin kuvan tänne blogiin.

      Poista
  7. Kannattaako sun syödä noin usein ulkona ja mäkkisafkaa sun muuta roskaa vaik olet noin lihava? Tuollaisella epäterveellisellä ruokavaliolla alkoholi mukaan lukien rasitat vain kansanterveyttämme. Ja vaikka haluaisitkin syödä noin, tekisit sen salaa ettei nuoremmat saa huonoja elämäntapa vaikutteita blogia lukiessaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en usko, että nykynuoriso ottaa mitään ruokavaikutteita siitä, mitä joku turha bloggari syö. Nyt on viime aikoina kyllä syöty roskaruokaa, mutta laitetaan tääkin loman piikkiin. Mä syön mitä haluan niin pitkään, kun tiedän Suomesta löytyvän mua reilustikin lihavempia ihmisiä.

      Poista
    2. WORD! juurikin näin iida! jokainen huolehtikoon omista läskeistään.

      Poista
    3. Loukkaat noilla sanomisillas kyllä ylipainoisia jotka eivät voi painolleen mitään. Kyllä aikuisen pitäisi ymmärtää, että ei voi syödä mitä tahansa.

      Poista
  8. Hei idiootti se on muuten quacamole eikä millään geellä. Sano vaikka avocadotahna jos osaisit edes suomeksi kirjoittaa ja oletat, että kaikkia kinostaa se mitä syöt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei toinen, eipäs muuten taida olla. http://en.wikipedia.org/wiki/Guacamole

      En myöskään sanoisi avocadotahnaksi, sillä suomen kieleen on vakiintunut avokadon kirjoittaminen koolla. Mielestäni kirjoitan ihan lukukelpoista suomea.

      Poista
  9. ihan uskomattoman kaunis tuo vika kuva:)

    t. eki: uuu, du är så sexy. i sverige tycker vi om pojkar.

    VastaaPoista
  10. Onpas todella ilkeitä kommentteja täällä... :( Kiva blogi ja oot nätti! :)

    VastaaPoista
  11. Mitkä on sun kommentit siihen karalahden jeren sopimukseen? Minun käsittääkseni tämä jere on loistava pakki jota jokerit tarvitsee. Onko mitään muita perusteluita kuin että tämä on petos faneja ja seuraa kohtaan tai muuta vastaavaa? Jos jere on pelaaja mitä koko joukkue pelaajineen ja valmentajineen on halunnut mitä haastatteluista sai irti niin eikö fanienki tulisi se hyväksyä että harva jos kukaan pelaajista on seurauskollinen tai muuta sellaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olisin jättänyt Karalahden sopimuksen kirjoittamatta. Monestakin syystä.

      Sitä ei varmaan kiistä kukaan, että Jere on aivan huipputason puolustaja, ja loistava vahvistus jokaiseen liigajoukkueeseen. Minun mielestäni Jokereiden pakisto olisi ilman Jereä. Mä rakastan suuresti meidän junnujamme, meillä on viime kauden aikana kehittynyt nuoresta, alle parikymppisestä Petteri Lindbohmista varteenotettava puolustava puolustaja. Ainakin kaksi superlupauspakkia hakee paikkaansa. Mä rakastan nähdä Jokereiden tuovan omia kasvattejaan liigaan.

      Toinen syy on maajoukkuelegenda Antti-Jussi Niemessä, jolla myöskin on kunnia olla mulle hyvin rakas jääkiekkoilija. Vanha ja hidas, mutta ai saatana kuinka ilkeä. Tasoa löytyy koko pakistosta ja kaikille lupaaville ei saa revittyä näytön paikkaa, helpompi liigassa on näyttää kuin ensi vuonna KHL:ssä. Onneksi Nordlundin poisto tarkoittaa vapaata koloa pakistossa.

      Toinen on yleensäkin koko joukkueen tarpeet. Minun mielestäni tarvitsisimme ensisijaisesti ykkössentterin ja maalivahtivalmentajan, yleinen mielipide puhuu sentterin ja maalivahdin puolesta. Karalahti ei varmana ole mikään pikkurahapakki, enkä tajua mitä järkeä oli heittää puol budjettia vähemmän tärkeään pelaajaan, kun oikeita ongelmiakin olisi poistettavana.

      Seurauskollisuus on tosissaan harvinaista tänä päivänä. Minä itkin onnesta kun Ruutu tuli Jokereihin, olen aina tykännyt veljeksistä. Nummelin hylkää tepsin, ifk-ikoni Jokereihin, ja Rauman lempparihedelmä ja maailman ainoa kultamaalivahti lähtevät jonnekkin hiton tsekkoslovakeihin. Kaiken maailman kohuja on nähty ihan lähiaikoina Suomen Liigassa.

      En ole pahemmin muiden joukkueiden ikoneita seurannut, mutta omasta joukkueesta esimerkiksi Tomi Mäen, Ossi Väänäsen ja Jani Ridan olemuksesta ja lausunnoista olisi vaikea uskoa heidän pelaavan missään muualla kuin Jokereissa. Janne Lahtikin palasi takaisin kotiin, ja kertonut puhtaana riihimäkeläisenä, että Suomessa on vain Jokerit. Rakkaus siihen omaan joukkueeseen, se vain näkyy, jos sitä on.

      Syy, mikä nosti mulle kyyneleet silmään kun mulle Karalahden sopimuksesta kerrottiin, oli lupaus. Meille tiedotettiin heinäkuussa, että Karalahti ei pelaa Jokereissa. Kun sopimus vielä tuli ihan yllättäen, mulle mieluisan mutta sinänsä saletin pelaajasopimuksen ohessa, sen synkän pilven kultareuna hapettui pois. Voinko mä enää uskoa mihinkään, mitä Hjallis sanoo? Luottamus johtoportaaseen koki koko hölskänpölskän puolesta aika helvetin ison kolauksen. Mut onhan se kiva, että Jokerit pahoittelee virheellistä ilmoitusta Karalahden siirron kariutumisesta heinäkuussa.

      Mä en myöskään ole koskaan ymmärtänyt auktoriteetteja kunnioittamattomia huippukiekkoilijoita. Karalahti on monessa haastattelussaan kertonut vihaavansa auktoriteetteja. Menestystä hakiessa nyt on pakko kunnioittaa ja kuunnella auktoriteetteja, jääkiekon ollessa kyseessä, ensisijaisesti valmentajia. Koko pelistä ei tule mitään, jos jäälle heitetään kuusi jätkää kerrallaan sooloilemaan.

      Tottakai joukkue keskittyy vain siirron myönteisiin asioihin, kuinka epätasapainosen kuvan Jokerijoukkueesta saisi, mikäli sopimuksen tullessa julki joku joukkueen jäsen kommentoi, että "paska jätkä ja vielä turhakin"? Mikäli mä yhtään omia poikiani tunnen, kaikki eivät ihan purematta Karalahden tuloa nielleet, vaikka kameralle hymyilevätkin ja muistavat lisätä "joo joo Jere on hieno mies."

      Jääkiekon syövittely yms. muut piripäissään vuonna sämpylä annetut lausunnot Jokereista on helppo antaa anteeksi, mutta kaikki eivät ole niitä vielä unohtaneet. Meidän fanien ei ole pakko olla lauma samoine mielipiteineen. Meidän ei ole pakko hyväksyä kaikkea mitä päälle kaadetaan. Toiset kääntävät selkänsä koko joukkueelle, toiset pelkälle fanitoiminnalle. Toiset jatkavat samaan malliin. Kukin tekee tyylillään, ja tää on mun tapa suhtautua kyseiseen tapaukseen.

      Poista
    2. Voi vittu miten turha kommentti kuka jaksaa lukea tollasta? Ketään ei kiinnosta lukea blogistin vääriä mielipiteitä lätkästä.

      Poista
    3. Okei, kiitos vastauksesta (: kiva ku joku kerranki perustelee kunnolla mielipiteensä!

      Poista
    4. Mulla on niin intohimoinen suhde jääkiekkoon, että siitä kysyessä saa aina varautua romaaniin :D Mä todellakin tykkään puhua aiheesta.

      Poista
    5. Harvoin näkee naista jolla on paitsi hyvin perustellut mielipiteet, myös ihan oikeaa ymmärrystä jääkiekosta.

      Poista
  12. Kiva blogi ja ei kannatta välittää noista ilkeistä kommenneteista. Kaunis tyttö olet ja kelpaat monelle pojalle/miehelle..

    T mies.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) kiitos. Elämä tosissaan on sellainen, missä on pakko oppia ignooraamaan tiettyjä asioita jos tahtoo selvitä eteenpäin. Positiiviset ja kiltit kommentit auttavat jaksamaan.

      Poista
  13. Minusta sinä olet oikein kaunis nuori nainen. Kengät on hieman hurjat minun makuuni (peilikuva) ja saavat sääresi näyttämään todellisilta gasellin jaloilta, mutta niinhän Heidi Klumin ja mallienkin näyttävät korkkareissa, kun säärtä riittää. :) Tämä ei siis ollut haukku vaan ihan myönteinen kommentti (vaikka kenkämaku ei täsmääkään :)). Usko pois, ip-block ohjelmalla loppuvat kaikki haukkukommentit. Ne tulevat yhdeltä ja samalta ihmiseltä kirjoitustyylistä päätellen. Hän on mieleltään sairas ihminen ja on ottanut sinut silmätikukseen. Teet niin tai näin, hän keksii arvosteltavaa. Jatka vain sisukkaasti omana itsenäsi ja muista että olet saanut monta uutta ystävällistä lukijaa tämän yhden hörhön vauvapalsta kirjoittelusta. Kiitos siis hörhölle alias blogikyylälle, en olisi muuten löytänyt Iidan blogia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Korkokengät on tosissaan aika oleellinen osa mun pukeutumisessa, jalat ja koko ruumis kun mulla on turhan lyhkäinen :D

      Mä en viitsi alkaa blogissani rajoittamaan sananvapautta. Jos joku haluaa ilkeillä, parempi tehdä se täällä, kuin jonkun herkän nuoren itseensä ottavan ihmisen blogissa. On yleisillä mielensäpahoittajillakin oikeus julkisesti pahoittaa mieltään, ja mä en suuremmin sellaisista välitä. Kommentinvalvonta kuitenkin pelastaa paljon rumilta sanoilta.

      Poista
  14. Mä ainakin tykkään sun pukeutumistyylistä, et sentään tursua yli vaatteistasi.. niitäkin näkee. Ja et todellakaan ole lihava! Hyvä vaan, ettei kaikki bloggarit oo näitä aliravitun näköisiä superpinnallisia tyttöjä. :) En tosiaan ymmärrä mitä sairasta mielihyvää kaikki haukkujat tässä ja muissakin blogeissa toisten mollaamisesta saavat.

    VastaaPoista
  15. Eihän sulla oo tissejä nimeksikään :D

    VastaaPoista
  16. Hahaa ootki lauta :D ei näy niitä kuuluisia tissejä missään.

    VastaaPoista
  17. Onpa sairaita kommentteja joiltain! Sulla on tosi kiva blogi jatka samaa! :)

    VastaaPoista
  18. Anteeks mut minkä ikäinen oot? :D joka kuvas alkoholii nii steissil ku raflaski :D ymmärrän jos joku Silja (http://life-of-silja.blogspot.fi) saa alkoholii helpol mut ei luulis sun :D käy kattoon toi linkki et miten oikeita blogii kirjoitetaan ja liity vaik lukiaks!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä nyt sattumoisin sen verran ikää ettei oo tarvinu muutamaan vuoteen olla missään kiskan nurkalla ruikuttamassa hakiksia.

      Poista
    2. Olen 20-vuotias. Minä en etsi mallia kirjoittamiseen, vaan teen sen omalla tyylilläni. Siljan blogi ei kiinnosta minua, enkä juuri lue suomalaisia blogeja.

      Poista
  19. Pitäskö sun Iida kuvata sun paljaat tissit ku ne on niin kova puheenaihe? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hitto sä oot muuten idiootti nyt ku oot tehny niin monta postausta ilman mua, häpeä!!!!!!!!!!!

      Poista
    2. Älä viitsi, Iidan postaukset ovat paljon kiinnostavampia kun nuo sinun ainaiset pöllityt kuvat.

      Poista
    3. Kattoo sit jos sen ens vuoden kalenterin vaikka skannais tänne :D

      Poista
  20. Siis mikä teitä teiniritsoja vaivaa!!!?? Nätti tyttöhän tuo Iida on, eikä tod. lihava! Jos ei kiinnosta lukea, niin elkää lukeko, hyvinkin yksinkertasta!!! Jokanen bloggaaja kertoo niistä asioista, mitkä on itelle tärkeitä!!! Ja tuo Siljan blogi kommentti, huomaa, että kirjottaja on joku 15v.

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.