Hyvä aamu


Paolo Nutini - Jenny don't be hasty

Etten sanoisi, erittäin hyvä aamu.

Ensinnäkin, mä menin aamulla kuuden aikaan lenkille. On hyvin harvinaista, että herään noin aikaisin, ja vielä harvinaisempaa on, että mä harrastan urheilua. Mä meen juoksemaan vain silloin, kun satun vihaamaan suuresti itseäni, kuten tänä aamuna herätessäni. Eräänlaista itsetuhoisuutta siis tuo kipittelykin. Selvisin hengissä, ja mieli tuntui paljon kirkkaammalta.

Ennen mä en koskaan syönyt aamupalaa. Tuurilla nappasin jonkun omenan näkkärin tomaatin matkalla hotkittavaksi, usein ei senkäänlaista aamupalaa. Ei, ellei joku ollut sitä valmiiksi varannut vartavasten minua varten. Nykyään tuntuu, etten muuta syö kuin aamiaista.

Tänään tein lettuja, pannukakkuja, mitä noi nyt onkaan. Ensimmäistä kertaa itse! Mä en lähtenyt koskaan mukaan joka puolella tuuban täydeltä soineeseen banaaniletutfitnessjeejee-villitykseen, en ole ikinä maistanut ja tuskin tulen maistamaankaan, sillä mulle riittää ihan tavalliset letut. Mä sentään käytin niissä ruokosokeria ja paistoin kookosrasvassa! Sydämenmuotoisella pannulla!

Aamupalaksi siis pannukakkupinon koristeeksi aprikoosia, vadelmahilloa ja mustikoita. Mulla on pelkkiä pakastemustikoita, enkä edes pidä niistä. Tuoreet mustikat vaan näyttävät kadonneen jonnekin metsistä. Erittäin hyvä tee korvaa sentään tämänkin puutteen.

Mä oisin tahtonut jatkaa hyvin alkanutta aamua ulkona nauttien viimeisistä kesäpäivistä, mutta saankin leikkiä hetken lapsenvahtia ja syventyä suhteellisen tasokkaaseen novellikokoelmaan. Muuhun ei olisi enää aikaa.

14 kommenttia

  1. Miks sun postauksissa on aina vaan ruokaa ja joku tylsä biisi? Voisin mitätöidä ton mun anonyymilukemisen jos osaisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska ruoka, ja monen mielestä mahdollisesti tylsät biisit ovat oleellinen osa mun elämää. Voin hiljaa mielessäni mitätöidä yhden anonyymilukijan kokonaissaldosta aina niitä vilkaistessani.

      Poista
  2. Mitä tossa lapussa lukee?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kindness is a language, which the deaf can hear, and the blind can see.

      Poista
  3. Miten kehtaat vielä blogata vaikka kaikki tietävät salaisuutesi? Joka on kyllä kaikkea muuta kuin salaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siksi, koska minua ei suuremmin liikuta jonkun muun olettamat salaisuudet minusta :)

      Poista
  4. Käviksä ite kirjottaa tonne ton kommentin et kadul katsottaisiin mielummin iidaa ku Annikaa? :DD ku eihän vittu kukaan voi olla tota mieltä..
    http://www.vauva.fi/keskustelu/3807400/ketju/ennusta_seuraava_tuleva_suosittu_blogi/sivu/4#comment24697060

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En käy puhumassa keskustelupalstoilla itsestäni, enkä halua lukea sieltä kritiikkiä itsestäni.

      Poista
  5. Kyllä sinusta ja Annikasta kevyesti huomaa, kumpi on prinsessa ja kumpi sikopaimen.
    Jos Tiian on pakko saada olla tässäkin mukana, hän on hovineito.

    VastaaPoista
  6. Mäkään en innostunu aluksi fitnessbanaanilettuvillityksestä, mut kerran päätin kokeilla ja oi nam! Sen jälkeen tehnyt useasti :) Johtuu ehkä myös siitä, etta banaanit on mun herkkua muutenkin :D Kyllä silti tavalliset letut (varsinkin muurikkaletut) on parhaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taas on juurikin siihen banaaniin jonkinlainen asennevamma :D muurinpohjaletut on kyllä hyviä!

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.