Blandad

Mä olin lapsena kovasti ihastunut Simo Taikuriin. Oltiin muistaakseni ihan livekeikalla, kun onneton Simo meni ottamaan jokerihatun pois päästään, ja alta paljastui tavallinen suomalainen blondi pehko. Luulin, että se jokerihattu olisi kasvanut taikurin päässä kiinni. Kyseisessä miehessä ei ollut mun silmissäni enää mitään kiinnostavaa, ja ihastus kuihtui pois.


Varmaan yksikään toinen vertaus ei ärsytä mua niin paljon, kuin Forrest Gumpin suklaarasiavertaus: "Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get." Ellet sitten ole lukutaidoton tai täysin sokea, mikset katsoisi suklaarasiasi pohjasta tai sisäkannesta mitä juuri tuonmuotoinen konvehti sisältää? Jos pikkaisen jaksaa nähdä vaivaa, tietää tasan tarkkaan mitä sieltä suklaarasiasta saa.

Mulla on pieni fiksaatio leijonapatsaisiin. Jos mulla on joskus oma piha tai portti, tökkään sinne ehdottomasti ison hienon leijonapatsaan. Tai kiillotetut kupariset takanreunalle. Rooman matkallakin kuvasin reilusti yli kymmenen erilaista leijonapatsasta, olin varmaan jokaisen kohdalla kamera kädessä.


Olen vallan mahdottoman hyvä suunnittelemaan ja listaamaan asioita. Toteutus vain menee ontuen sieltä missä aita on matalin. Esimerkiksi, olen yrittänyt opetella maalaamaan akvarelleja, ja suunnittelen aina tarkasti etukäteen, kuinka tohon tulee tiffanynsinistä joka liukuu sitruunankeltaiseen, vaan arvata saattaa kuinka hienosti sen osaan toteuttaa (vihje: en edes yritä.) Tai jos lähden matkalle, teen valmiin, kauniisti koristellun listan mukaantulevista vaatteista ja miten yhdistelen ne minäkin päivänä. Mihin kellonaikaan voin avata takin, vaihtaa kengät tai solmia neuleen vyötärölle. Enkä koskaan noudata omia listojani.


Syön tyytyväisenä hymyhuulin kaikkea ruokaa, paitsi pinaattikeittoa. Tykkään kuitenkin pinaatista sellaisenaan ja kaikissa muissa muodoissa, joten on aika käsittämätöntä, että keittomuoto saa mut kavahtamaan vastenmielisyydestä. En ymmärrä miten keittämällä pinaattia, maitoa ja jauhoja saadaan kattilallinen ydinjätettä.

Lapsena kiukuttelin käytännössä kaikesta ruuasta ihan periaatesyistä, ja mulle sanottiin, että aikuisena saat sitten syödä mitä tahdot. Vaikka mä en ole nirso, olen pitänyt tosta aika tiukkaan kiinni, enkä osta juurikaan peruselintarvikkeita. Minä ostan vuonankaalia mieluummin kuin salaattia ja kirsikkatomaatteja enkä tavallisia. Ja ennemmin quinoaa kuin riisiä ja bataattia kuin perunaa.


Painan kaikki tärkeät numeroyhdistelmät, kuten ovikoodit ja tunnusluvut mieleen jääkiekkoilijoiden pelinumeroiden avulla. Esimerkiksi mun puhelimen suojakoodi alkaa Moses, Johannan ovikoodi Lindbohm-Selänne ja meidän isän ovikoodi Datsjukplusväänänen.

Olen maailman huonoin kaikkien kampausten kanssa, ja sysään homman mieluiten aina muiden harmiksi. Tää postauksen kuvissa näkyvä kampaus on oikeasti varmaan ensimmäinen kampaukseksi luokiteltava mitä olen itselleni tehnyt, yleensä kyllästyn väkertämiseen ihan muutamassa minuutissa ja viskaan kaikki hiukset vain epämääräiselle nutturalle.


Mulle tulee aina välillä Facebook-kaveripyyntöjä randomeilta. Mä en ikinä raaski hylätä ja poistaa (saati hyväksyä) sitä kaveripyyntöä, vaan jätän sen roikkumaan, ja mulla onkin joku 94 kaveripyyntöä odottamassa vastausta. Tosin nykyään vain kaverien kaverit voivat lähettää mulle kaveripyyntöjä, joten toi randompyyntöjen määrä on vähentynyt radikaalisti. Joku Ögötchül Bögötchül (nimi on saatettu muuttaa) on odottanut kohta kolme vuotta että mä hyväksyisin sen kaveripyynnön. Not gonna happen.

37 kommenttia

  1. Oot ihan rehellisesti sanottuna yksi rumimmista ihmisistä joitaolen nähnyt tähänastisessa elämässäni. En tiiä onko se huvittavaa vai surullista koska sä itse tunnut pitävän itseäsi nättinä. Totuus satuttaa mutta elä sen kanssa.

    VastaaPoista
  2. tekisit kuitenki sen kysymyspostauksen :C

    VastaaPoista
  3. Nää sun naamakuvat on kyl jotain niin järkyttävää katseltavaa.

    VastaaPoista
  4. Miksi viitsit julkaista näin epäonnistuneita kuvia koko kansalle julkisessa blogissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska parempiakaan ei ollut. Kuvattomat postaukset ovat jotenkin niin ankeita.

      Poista
  5. Moi hirviö! Onks kiva olla ton näkönen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! En mä nyt tiedä onko tää mitenkään erityisen kivaa, mutta muunnäköiseksi en muutu kuin plastiikkakirurgin avustuksella. Ja siihen mulla ei riitä kantti.

      Poista
    2. +15 kilon laihduttaminen tekisi ihmeitä ainakin alkuun. Tosin mikäli raha ei ole ongelma, suosittelen että tekisit jotain tolle leukaheltalle ja ylähuulelles. Nenällekin voisi mutta se on aika radikaali toimenpide jo.

      Poista
    3. Ei sussa ole mitään vikaa 😊
      Vahingossa jouduin sun blogiin; vähän liian hömppää tekstiä mulle, mutta järkyttävää miten asiattomia kommentteja sä saat. Älä välitä niistä.
      Susta kasvaa vielä hyvä ja kaunis aikuinen 😊

      Poista
    4. Ylähuulelle saatan tehdäkin jotain, ymmärrän itsekin sen epäsymmetrisyyden ja vajavuuden. Painonpudotus on (ikuisuus)projektina. Sinulle puolestani suosittelisin, että vetäisit alahuulesi yläkautta takaraivolle, ja nielaisisit tuon typerää tekstiä suoltavan pääsi.

      Ano 1:14, toivottavasti mä en tästä ainakaan fyysisesti mihinkään kasva.

      Poista
  6. Hauska fakta postaus! Harmi etten voinu auttaa ku ei tullu mtn outouksia susta mielee mut nyt ku noi luin ni olin et ainii! varsinki toi simo taikuri ja pinaatti :D ja oot kyl yks listaaja ja suunnittelija. Nhl draft listat, jokereiden pelaajien uudet ammatit hallilla.. haha. Loistokasta. Oot kyl kans semmone haaveileva suunnittelija joka toteuttaa haaveensa. "Tekis mieli lähtee matkalle" heti selailee lentoi ja hotellei ja ex temporee ulkomaille. Meil on viel se reissu tekemät! Jos se köpis kesä lopul tai sit se irlanti? :P
    -johan
    Ps. Kivoja kuvia. Edellee toi sivuprofiilikuva on tyrmäävän kaunis <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on niin ärsyttävää että noita faktoja ei tuu mieleen millään sillon kun niitä tarvitsisi :D Pitää varmaan alkaa listaamaan niitä puhelimeen sitä myötä kun tulee mieleen. Ja tässä meillä on taas uusi lista :D

      Tuu joku päivä kylään sillai että katellaan matkoja :)

      Poista
  7. Ei ei ei! Pinaattikeitto on maailman parasta ikinä!!:-D valmisruoista varsinkin pinaattikeitto on ainoaa syötävää, tosin itsetehty tietenkin parasta... Ja pitäs varmaan itekin kehittää muistisääntöjä noiden numeroiden (ja varsinkin salasanojen) suhteen, nimimerkillä unohdin duunisalasanani puoli vuotta sitten, enkä vieläkään muista niitä... Ps. Toi kolmas kuva.. Kadehdin sun silmiä. (Ja näistä anonyymeistä poiketen, ihan vilpittömästi.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Salasanat onkin astetta vaikeammat, niissä kun on useimmiten niitä kirjaimiakin joihin on vaikeampi keksiä muistisääntöä :D

      Poista
  8. Sulla taitaa olla ihan rajattomasti rahaa käytössä, jos todella pystyt elämään ostamatta perunaa. Bataatti on viisinkertaisen hintainen perunaan verrattuna, kirsikkatomaatitkin kolminkertaisia tavalliseen tomaattiin verrattuna. Vuonankaalista kuulin ekaa kertaa nyt. Voi olla hätä tulevaisuudessa jos rahahanat menee kiinni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei nyt mitenkään rajattomasti, mutta osaan priorisoida hankintani. Esimerkiksi ruuasta tykkään todella paljon, joten voidakseni syödä sitä mitä haluan, tingin jostakin muusta. Maista joskus vuonankaalia, se on hyvää!

      Poista
    2. Mitä vittuu :D mahtaa ihmisellä olla asiat perseelleen jos ei ole vara ostaa perunan sijasta bataattia tai kirsikkatomaatteja. Minulla on vähän rahaa ja ostan silti. Peruna on saatanasta.

      Poista
    3. Jep, nykypäivän rikkaan määritelmä: suosii kirsikkatomaatteja :D

      Poista
  9. Mitä ihmettä nämä kommentit ovat? Mielestäni olet Iida kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihmettä tosiaankin :D Joillakin ollut taas kiukkupäivä.

      Poista
  10. Kulta-pieni, se on TIMO Taikuri ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipäs ollut, Timo Taikuri oli eri mies eri kuteissa. Mun lapsuudenihastukseni oli tämä maaginen mies: http://www.youtube.com/watch?v=ZsQg2TsYzlU

      Poista
  11. Mä en ymmärrä noit jotka käy kehumas sun naamaas tääl :D Musta oot ihan helvetin ruma ja epäkohtelias kaikille tääl blogis, et vastaa kehuihinkaan kiltisti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinä ihana ♥♡❤♡♥♡❤♡♥♡❤♡♥

      Poista
  12. Miten viittii jotkut dorkat noin typeriä kommentteja jättää :/

    VastaaPoista
  13. vitun tuksu2, oot niin ruma ettei sua ees voi kattoo

    VastaaPoista
  14. Voi hyvää päivää näitten Anojen kanssa taas.. Ihan oikeasti, hankkikaa elämä, tai ruvetkaa pistämään oma kuvanne mukaan, kun haukutte, niin saadaan antaa yhtä rakentavaa palautetta teidän varmasti AH, niin kauneista naamavärkeistänne. Prkl.

    Ihana postaus Iida! Ja sä olet super kaunis nainen, elä unohda sitä!

    Mut mun on ehkä pakko antaa sulle moitteita siitä, et olit ottanu niin ihania kuvia Roomasta. Ei oo reilua aiheuttaa muille vuosisadan matkakuumetta! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi reissukuvat on aina tosi vaarallisia :D Pitäisi laittaa varmaan joku varoitustagi jatkossa. Itsekin olen aina sortumisen riskiryhmää.

      Poista
  15. Mä haastan sut ostamaan pari perunaa ja tekemään ruokaa niistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ha :D Sopii kyllä, saan kai käyttää perunaa ihan vain lisukkeena?

      Poista
  16. Täydellisen tyhmähän pitää olla jos ei tajua että nuo haukkumiskommentit kirjoittaa yksi ja sama henkilö tai korkeintaan pari idioottikaverusta jotka kilpailevat täällä keskenään arvomaailmansa tyhjyydestä ja siitä, kuka inhoaa elämäänsä eniten. Kyllä käy niitä sääliksi. Onneksi sulla on Ida asiat ihan erinomaisesti paremmin! :) Ajattele, mihin ihmiset kallisarvoista aikaansa käyttävät, sen sijaan että oikeasti eläisivät, tavoittelisivat jotain kaunista, tekisivät unelmista totta! Eikö heidän itsetuntonsa riitä vai eivätkö he todellakaan halua elämältä mitään? This world is so strange.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, epätoivon täyttäessä mielen saamiani kommentteja lukiessani tohon on voinut turvautua, onneksi mulla menee elämässäni niin paljon paremmin kuin heillä :D

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.