Min mamma

Sunnuntaina saatiin juhlia niin äitienpäivää kuin äidin syntymäpäivääkin. Olen aina todella kiitollinen, kun äidin synttärit osuvat äitienpäivän kanssa päällekkäin. Pääsen helpommalla reissaamisen ja lahjomisen kanssa. Tänä vuonna lahjat annoin jo viikolla, joten kukkien vienti ja kerääminen sai riittää itse juhlapäivänä.

Meillä ei ole koskaan ollut erityisiä äitienpäiväperinteitä. Äiti ei ole saanut vuodesta toiseen aamupalaa sänkyyn (sehän sotkisi!) tai kukkia (nehän kuitenkin kuihtuisivat!) Joskus ollaan käyty syömässä, useimmiten pysytty kotona.

Me grillattiin. Musta tuntuu, että äidin luona grillataan koko ajan. Ainakin aina silloin kun mä olen kylässä. Äidin kannattaisi kutsua joskus Timo Jutila syömään, musta tuntuu, että heillä saattaisi olla yhteisiä mieltymyksiä. Mähän ehdotin brunssia Tehtaalla Orimattilassa, mutta niin äiti kuin hänen miesystävänsäkin tyrmäsivät idean.

Käytiin myös Myrskylässä lainamummolassa, ja suvun haudoilla. Mun äidinäiti on kuollut vuosia sitten, joten mamman miesystävän äiti on ollut hyvä korvike. Ei mikään perinteinen pullantuoksuinen lempeä muori, vaan todella topakka ja suorasanainen täti! Erehdyin kerran menemään hänen luokseen revityissä farkuissa, ja hän tuputti rahaa ja shoppailuseuraa, jotta lapsiparka voisi ostaa ehjät housut. Opin kerrasta, ja nykyään katsonkin tarkkaan mitä puen päälle Myrskylään mennessä.

12 kommenttia

  1. https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/t1.0-9/10295734_856297721050953_513695247952194372_n.jpg VITUTTAAKO?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä juurikaan :) http://data3.whicdn.com/images/26304386/large.jpg

      Poista
  2. Miks sä annat noille kiusaajilles huomiota? :-o Nyt kun ei oo mistääm sananvapauksista kyse vaan siitä, että ne ihmiset tieten tahtoen haluaa vaan olla inhottavia sulle. Muuten tykkään tästä blogista mutta noi kommenttiboksin jutut pistää aina vihaks :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apinoillekin pitää antaa elintilaa :D Mulle on paljon vähemmän harmia siitä, että ne mellastavat mun kommenttiosiossa, kuin että tekisivät sitä muualla internetissä. Mulla oli kokeiluna etten julkaissut yhtään mitään ja ei toiminut. Parempi vain, että julkaisen niitä kommentteja, jotka oikeasti vain naurattavat mua.

      Poista
  3. Pliis etkö vois jo tehdä sitä kysymyspostausta? Vaikka sellanen missä voi kysyä vaan päivän tai pari :/ Tai sit julkaset sun askin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole askia ja se on aivan vihoviimeinen sosiaalisen median muoto minkä suostuisin luomaan :D Voin harkita sitä kysymispostausta kun sitä on toivottu nyt viime aikoina aika paljon :)

      Poista
  4. Ketkä on ne sun mainitsemat yhden käden sormen lempipelaajat mm-joukkueesta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saros ja Rinne. Joukkueessa on myös muutamia muita pelaajia joista pidän.

      Poista
  5. Miksi sä pidät blogia? Mitä sä saat tästä? Tuntuu oudolta että kukaan haluais pitää blogia jossa 90 % palautteesta on haukkumista? :-/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enkö mä saisi pitää vaikka mun persoonasta välttämättä eivät kaikki pidäkään? Mä olen ihminen, joka nauttii kirjoittamisesta, ja mä haluan kirjata päiväni talteen. Musta on äärimmäisen hauskaa olla persoona joka jakaa mielipiteitä, mä osaan ottaa kritiikkiä vastaan ja joskus saan hyviäkin ehdotuksia lukijoilta. Tykkään olla heidän kanssaan vuorovaikutuksessa. Musta on kivaa lukea vanhoja postauksia ja palauttaa niiden avulla menneet päivät mieleen.

      Poista
    2. Kirjottaisit päiväkirjaa. Tälläsiä paskablogeja ei tarvita internettiin yhtään enempää.

      Poista
    3. Olen kokeillut. Niistä tuli lähinnä ruikutusvalituskirjoja, mitä on surkuhupaisaa lukea jälkikäteen. Tällaiset paskablogit voi jättää lukemattakin ihan hyvin, mikäli ei miellytä :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.