Tekosyynä sade

Kun vuohenjuustoaddiktiosta ja italiamaniasta on selvitty, mulle on iskenyt kreikkafiilis. Fetasalaattia syödään niin paljon, että viikottaiset natriumin saantisuositukset ylittyvät reippaasti ja heittämällä. Onneksi isä halusi lähteä mun kanssa lounaalle lähikreikkalaisen buffetpöytään, ja kieltäytyi lähtemästä kadun toisella puolella sijaitsevaan matkatoimistoon Kreikanmatkaa varaamaan. Hyvä, että mun isällä on järkeä päässä, mulla kun ei tunnetusti ole.

Tiistai-illan alkuperäinen suunnitelma oli käydä hakemassa Mymmeli äidiltä kotiin, mutta sateella on ihan sama, millaisen katon alla asuu. Suunnitelma muuttui, ja muutin äidille, pahaa maailmaa pakoon. Täällä on ihan hyvä olla, juoda litrakaupalla teetä takkatulen ääressä Sydämen asialla-putkea seuraten. Mitään ei tarvitse tehdä, koska sataa.

28 kommenttia

  1. Käytkö sä töissä, opiskeletko vai mitä? Tuli vaan siitä mieleen kun sulla tuntuu olevan tosi paljon aikaa lähteä sinne ja tänne, näin perusduunarin näkökulmasta katsottuna :) Kävitkö siis siinä askli...jotain ravintolassa, onko hyvä paikka?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sekä että, mutta epäsäännöllisesti :D Asklipios on ihan hyvä, mutta me käytiin Hämeenkadulla Patraksessa, mun mielestä se parempi kreikkalainen Lahdessa :)

      Poista
  2. ei pliis naamakuviaa blogiin, instaan, yms.
    ei susta saa yhtään onnistunutta.

    VastaaPoista
  3. Iida28. toukokuuta 2014 15.34
    "...Ja Kanehan vaatis toimiakseen ihan kunnon sentterin, ei mitään löysää ja vetelää Handzusia, toi Handzus-Kane-ketju on todella löysä omissa."

    Toinen jatkoerä, ajassa 02:04, Michal Handzus 4-5 --> Chicag wins.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, arvaa vaan kuinka paljon mä nauroin :D
      Mun jinxaustaidot useimmiten toimivat. En kyllä yhtään odottanut tollaista ratkaisijaa. Versteegia olen haukkunut koko kevään, ehkä se yllättää seuraavaksi. Tuskinpa, varsinkaan nyt kun kirjoitin ton julkiseksi. Mä tarvitsen joka joukkueeseen jonkun, jota syytellä. Kun Kostka lähti, Versteeg täytti hyvin sen roolin.

      Poista
  4. Ihana teekuppi sun mammalla! Kumpi muuten, tee vai kahvi? Oletko maistanut niitä eila latte-kahvijuomia? Tosi herkkua mun mielestä kun ostin yks päivä kokeilun vuoksi.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon enemmän kahvi-ihmisiä, mutta sitä on kurja keittää vain itselle. Tee on helpompi ja sitä juon enemmän :D En oo vielä törmännyt kaupassa tollaisiin, pitää pitää mielessä ja ostaa, jos tulee vastaan :)

      Poista
  5. Hitsi et tykkään sun blogista! Niin jotenkin rauhoittavia postauksia ja hienoja kuvia! Oon myös superkateellinen sun suurista silmistä, tahtoo myös! :)

    VastaaPoista
  6. Ootpa kauniina! On hyvä kuva susta :)
    -johan

    VastaaPoista
  7. tosi söpö kuva sinusta :) oot mun suosikkibloggari :)

    VastaaPoista
  8. vituttaako ku kaikki miehet pyöri chicagos vaan sun kauniin kaverin ympärillä ja ketään ei kiinnostanu sinä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei vituta, normaali ilta. Mikset sä tullut juttelemaan, sua selvästi kiinnostaa :D

      Poista
  9. Vastaukset
    1. Mulla on oikeastaan aika huono iho, mutta meikki tekee paljon :D

      Poista
  10. Tuli tuosta mieleen kun laitoit haaveammatiksesi lentäjä ja eli ilmeisesti sulla ei ole ollenkaan lentopelkoa sitten :D kysymys kuuluukin, mitenköhän henkilö (eli minä) voi matkustella kun rakastaa matkustamista, mutta järkyttävä lentopelko vaivaa ja aina koneessa ollessani pienikin turbulenssi pistää itkemään :D ja muut ympärillä rauhassa nukkuvat yms. Toisaalt olin kerran myös hätälaskussa, käyn reissussa n. kerran vuodessa mutta haluaisin useamminkin käydä, mitenköhän pelosta pääsisi eroon? Esim. mitkä asiat sinut saa tuntemaan lentämisen niin turvalliseksi että uskaltaisit jopa itse lentää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole ikinä ollut pienintäkään lentopelkoa, päin vastoin. Siksi mä olen aika huono vastaamaan tähän kysymykseen. Turbulenssi on ollut hyvin jännää ja toivottuakin, eikä onnettomuudet huoleta mua. Lentäminen on hyvin mediaseksikäs aihe, jolloin kaikki pienetkin häiriöt ilmailuliikenteessä isketään tapetille heti.

      Mun kokemuksen mukaan pelot hälvenevät rentoutumalla. Lentokoneessa voi kuunnella musiikkia tai keskittyä lukemiseen, nukkua tai katsella leffoja Viinihän tunnetusti rauhoittaa mieltä, ja ainakin mulla se yksi lasillinen riittää. Ohuemmassa yläilmassa juoma vaikuttaa jotenkin voimakkaammin :D

      Mä koen lentämisen turvalliseksi, koska kaikki lentoyhtiöt, joiden siivillä olen lentänyt, ovat olleet täynnä ammattitaitoista ja ystävällistä henkilökuntaa, jotka tarvittaessa selittäisivät epämääräiset äänet ja tapahtumat lennon aikana. Koneiden turvallisuus kuin henkilökunnankin taso on todella tarkkaan valvottua. Vanha sanonta "luulo ei ole tiedon väärti" pätee tässäkin, mulla on hyvät perustiedot lentokoneen tekniikasta ja toiminnasta, jonka takia mä en oleta automaattisesti jotakin pahaa tapahtuvaksi.

      Poista
    2. Onko sinulla kokemusta esim Norwegianista ja Ryanairista tai jommasta kummasta? Niiden hinnat sopivat paremmin budjettiini, joskus olen nähnyt myös Finnairilla edullisia lentoja

      Poista
    3. Norwegianilla olen muutaman kerran lentänyt. Markkinoivat itseään mm. ilmaisella wifillä lennon aikana, mutta jostain syystä mun lentojen aikana ollut aina "poikkeuksellisesti pois käytöstä." Henkilökunta pääasiassa virolaista, mutta puhuvat hyvää suomea. Ei pahaa sanottavaa, halpalentoyhtiöksi todella tasokas :)

      Poista
    4. Kiitos paljon ohjeista, oletko millä muilla lentänyt/suositteletko muita vaihtoehtoja? monet lentoyhtiöistä on minulle aika tuntemattomia :/

      Poista
    5. Mä oon lentänyt aika monellakin yhtiöllä, mutta lähivuosina pitkälti Finnairilla, Air Berlinillä, Lufthansalla ja juurikin Norwegianilla. Eipä mulla ikinä ole mitään ongelmia ollut lennolla, joten sinänsä mulla ei ole vankkoja perusteita boikotoida/suosia tiettyjä yhtiöitä. Riippuu suuresti kohteesta minne haluat lentää, mikä lentoyhtiö olisi suositeltavin, toki hintapolitiikkakin ratkaisee. Mä itse tykkään lentokoneruuasta, ja esimerkiksi Norwegianilla se on vain lisämaksusta, jonka takia mä suosin Finnairia :D Peruste se toikin.

      Poista
  11. Pakko kommentoida, että sulla on tosi nätit kasvonpiirteet! siis esim. isot silmät, sulle vois sopia tosi hyvin just vaikka ripsienpidennykset, kun näkyis sillai kunnolla :) mulla on nimittäin suht pienet silmät, niin ripsienpidennykset ei kunnolla näy, tai sillai iske silmään sieltä, you know :D ja siis sun kasvot on sellaset suloisen näköset! joo tää kuulostaa oudolta, en oo mikään 40v pervo mies :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut ripsienpidennykset silloin kun niitä ei ollut "kaikilla." Reilu puoli vuotta niiden kanssa elin, mutten tykännyt. Suihkussakäynnin yhteydessä vettä valui paljon silmiin kirveltämään, ja niiden paikalleenharjaamisessakin meni saman verran aikaa kuin normaalissa ripsarin sutimisessa :D

      Poista
  12. Siis minkä ikänen sä oot? 12? Näytät rumalta ankanpoikaselta.

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.