Farväl

Mulla on tapana lähteä Helsinkiin joskus kummallisiinkin aikoihin - kuten tänään liian aikaisella aamujunalla. Ensinnäkin siksi, koska mä en olisi kestänyt Teemu Selänteen viimeistä NHL-peliä yksin, toiseksi sain sumplittua itselleni hierojan. Jouduin katsomaan junassa yhden, erittäin pätkivän erän. Koko Suomen kattavaa 3G-verkkoa odotellessa!

Mähän en uskonut lämmintä säätä tulevan koskaan, en ennen kuin sen näkisin. Tänään sitten näin ja koin, aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta, tyypillinen helsinkiläistuuli loisti poissaolollaan ja saatoin vihdoinkin avata kotimaan ballerinakauden. Ja koska ilma oli kuin morsian ruhtinatar Gracen häissä, päätettiin Lotan kanssa vallata terassi. Suunnattiin siitä vielä illan hämärtyessä Vapianoon syömään, koska auringon alla istuskellessa tulee helposti nälkä. Ainakin mulle!

Pieni usko ihmisyyteen palasi jälleen tänään. Elielinaukiolla korjattiin Ravintolapäivän jälkiä pois, ja kojunpitäjä antoi pyörän ja kymmenen kassin yhdistelmällä ohimatelevalle pullonkerääjämummolle ylijäänyttä ruokaa. Itkuherkkänä mulla nousi tippa silmään. Maailmassa on vielä hyväntahtoisuuttakin jäljellä, piilossa, ajoittain esiinpuskevana, jossakin.

4 kommenttia

  1. Moi! onko sua joskus pienenä kutsuttu iituksi? Entä oletko asunut Riihelässä? Mul on sellainen kutina et ollaan joskus pienenä oltu kavereita ellei nyt ihan väärä henkilö oo kyseessä haha! Mutta joo lueskelin vähän sun blogia ja oon aivan järkyttynyt kommenteista. Millainen mieleltään sairas ihminen voi saada mielihyvää laittamalla niin ilkeitä kommentteja?!?!! Ei pysty ymmärtämään... Etenkin jos ne ovat joitain vauvapalstan mammoja, niin käyn sääliksi heidän lapsiaan, millaisia arvoja he lapsilleen opettavat. Ei minkäänlaista empatiakykyä näillä ihmisillä. Suuri arvostus kumminkin sua kohtaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ainakaan kauhean yleisesti kutsuttu tolla nimellä, musta puhuttiin ihan etunimillä. Ja mä oon asunut ensin ydinkeskustassa, sitten kolmivuotiaasta alkaen itäisemmässä Lahdessa, eli sulla taitaa olla väärä Iida nyt katseen alla :D

      Poista
  2. eka kertaa oon sun blogissa oot jotenki tosi ylisöötti kuvissas ja tosi kiva tapa kirjottaa :)

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.