Instantes

Yhtenä pilvisenä iltana mentiin Väinön kanssa Ciutadella-puiston suihkulähteen juurelle piknikille. Eväät ostettiin Liidelistä, koska se sattui ekana matkan varrelle. Cavapullollinen maksoi naurettavan vähän ja maistui pahalle kuin ruttojuuri. Koska kissat on olleet aika hallitseva teema reissulla (kertonee kroonisesta Mymmeli-ikävästä), yritin metsästää tuosta puistosta tuloksetta kissapatsasta. Sen sijaan lähipuskasta löytyi mammutti.



Toisenlainen kissapatsas löytyi sitten Ravalista. Mä olen aiemmilla reissuilla ihan tietoisesti vältellyt tuota aluetta, mutta tuon Fernando Boteron läskin kissan houkuttelemana annoin mahdollisuuden lähiölle. Paral-lelin metroasemalta heti oikealle keskeistä Ravalia kohti kääntyvältä kadulta löytyi todellinen kansankuppila, varmaan koko kadun ainoa alkuperäisväestön omistama. Pysähdyttiin tuonne kirjoittamaan postikortteja, lasi cavaa maksoi kaksi euroa, olut vielä vähemmän. Omistajapariskunta ei puhunut sanaakaan englantia, mutta tarjosi juoman sivuun useampaa sorttia tapasta - periespanjalaiseen tapaan.



Mä rakastan merta. Voisin istua tuntikausia hiekalla, varpaat vedessä, katse ulapalle päin. En ole koskaan ennen nähnyt yhtä sinistä merta Barcelonassa. Vesi oli henkeäsalpaavan kylmää, mulla oli suunnitelmissa kahlailu mutten uskaltautunut nilkkoja syvemmälle. Mulla oli suunnitelmissa vetää aamulenkit rantabulevardia pitkin, mutta juoksuhousut jäivät Suomeen. Tekosyy se tämäkin.



Alkujaan mun piti viettää lomaa urheilusta, mutta sorruin kuitenkin keskiviikkona katsomaan kotona joka puolella kohutun Barcelona vs se huonompi Manchester-pelin, teemaan sopivien mättöjen kera. Sivumennen sanoen, tiedän kyllä miten Jokereiden eilen kävi, enkä tarvitse aiheesta tänne blogiin muistutuksia.



Ne hetket, kun aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta niin, että takin sai riisua hetkeksi. Kun sai istua rauhassa katsellen turistikohteen kupeen ihmisvilinää ilman, että itsellä oli kiire mihinkään, saati tarve leikkiä turistia. Kun kylmä vesi maistui elämän nektarilta. Silloin mä olin vilpittömästi onnellinen.

Ei kommentteja

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.