Mennään eläintarhaan!

Mä sitten tykkään eläintarhoista. Ainakin sivistysmaiden eläintarhoista, missä eläimillä on hyvät oltavat luonnonmukaisissa aitauksissa, ja missä villieläinten suojelulla on tärkeä rooli. Niinpä Barcelonassakin oli pakko pyhittää yksi päivä eläintarhailulle.

Tänään oli ensimmäinen selkeästi huonompi päivä säällisesti. Aurinko pysyi piilossa lähes koko ajan, ja tuuli oli todella armoton. Onneksi sai olla käytännössä koko ajan liikkeessä, niin kylmä ei päässyt tunkeutumaan ihan ytimiin asti.


Viimeksi vierailin Barcelonan eläintarhassa vuonna 2010. Viidessä vuodessa tarhan alue on laajenemaan päin, hinta oli noussut vitosella ja eläinten määrä tuntui pienemmältä. Ainakin kamelit, musta pantteri, jättiläiskilpikonnat ja orangit loistivat poissaolollaan. Kulkeminen oli hankalaa, monet kulkureitit olivat tukossa muutostöiden takia ja esimerkiksi susitarhan ohi sai sahata vajaa kymmenen kertaa yhden päivän aikana.


Fiksu olisi ottanut tuonne eväät mukaan, kivoja evästyspaikkoja oli melkein joka kulmassa. Miten mahtavaa olisikaan ollut syödä kirahvien kupeessa! Koska mä en ollut fiksu, nälkäkiukku alkoi iskeä jo neljän pintaan. Ja mä kun halusin jäädä eläintarhaan koko päiväksi... Ensi kerralla paremmin varustautuen!

16 kommenttia

  1. Näissä eläinkuvissa huomaa kyllä hyvin kuinka surkea valokuvaaja sä olet. Kuka tahansa normaaleilla kuvaustaidoilla varustettu olisi saanut parempia kuvia. Valokuvauskurssille mars!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mä olen huono valokuvaaja. Koska mulla ei kuitenkaan ole mitään valokuvablogia, ei mun kuvien tarvitse olla mitään maailmaamullistavia. Kunhan vähän elävöittävät tekstiä.

      Poista
  2. Siis mä inhoan noita sun kulmakarvoja ihan tajuttoman paljon!! Tekisit niille edes kerran vuodessa jotakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sulla on sitten aika pienet ongelmat, jos toisen ihmisen kulmakarvat häiritsevät "ihan tajuttoman paljon", vaikka voinkin myöntää että kauheat ne on.

      Poista
  3. Kiva kuva susta! Löytyhän sille lahjahuiville käyttöä vaikka alkuun olitkin ettet tollasella tee mitää ;D ja minkä mymmelin serkun ootka löytäny! Ihan näköne, mut viitisen kiloa pyöreämpi. :D -johan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi on ollut käytännöllinen viileinä päivinä kun tosta ei tuuli niin helposti puske läpi :D Katoin ihan samaa tuolla eläintarhassa et Mymmelin velihän se siellä kököttää :)

      Poista
  4. Näissä kuvissa ei ole mitään vikaa, eikä tässä blogissakaan. En ymmärrä tätä paskan määrää minkä saat niskaasi.
    - Aino

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kun kaikkia ei voi vain miellyttää, jos voisikin niin maailma olisi paljon seesteisempi paikka elää. Mä ymmärrän kyllä miksi monia ihmisiä ärsyttää mun blogini, se kun on turhan paljon framilla eräillä nimeltämainitsemattomilla keskustelupalstoilla. Vaikka syy tuohon ei ole minussa, jotkut saattavat katsoa oikeutetuksi purkaa aggressionsa "tyrkkyyn" :/

      Poista
    2. Komppaan Ainoa, en voi käsittää miten ilkeitä ihmiset ovat. Todella kurjaa lukea näitä kommentteja, kun aina joku haluaa nillittää sua asiasta kuin asiasta. Taaskin oli paskat kuvat, kulmakarvat on järkyttävät... jne... Miten sä jaksat tätä?

      Poista
    3. Ilkeilyt mä tunnistan ja ne osaan jättää omaan arvoonsa. Kritiikki on asia erikseen, mä ihan tosissani haluan kehittyä bloggaajana ja esimerkiksi mun kuvat harvoin täyttävät niitä vaatimuksia mitä nykybloggaajalta odotetaan. Jos haluaa kirjoittaa julkisesti, pitää vain jaksaa ottaa palautteet vastaan. Oma asiansa on noi kaverit, jotka keksii sitten ruikuttaa ihan kaikesta mahdollisesta. Välillä on hankala erottaa suoraa provoa siitä kritiikistä (tai kritiikiksi naamioidusta ilkeilystä.)

      Poista
    4. Ja mä oon sit varmaankin niin "juntti", etten näe noissa kuvissa mitään huonoa, päinvastoin ovat mielestäni todella kivasti otettuja. Mut en kyllä juurikaan seuraile mitään suosittuja blogeja, joten en tiiä tuosta kuvastandardista... Omaa silmää miellyttää se mikä miellyttää.
      Samaa mieltä olen kritiikistä, ainahan meillä kaikilla on jotain missä kehittyä. Olennaista on kuitenkin se, miten se kritiikki annetaan. Vittuilu ei kyllä jalosta ketään.

      Poista
    5. Näinhän se on, ja kiva kuulla että sun silmää ainakin miellyttävät mun kuvat :)

      Poista
  5. Ihania eläimiä! Olen itse käynyt ulkomailla vain Kölnin ja Wienin eläintarhoissa, mutta haluaisin käydä useammissa. Tallinnaan on reissu kyllä muuten tulossa, mutta siellä eläintarha on ilmeisesti aika ankea eli taitaa jäädä väliin.

    Kuvista sen verran, että voishan noi ehkä olla vieläkin parempia, mutta ei niiden tarvitse olla. Ihan hyviä kuvia tällaiseen tavalliseen blogiin, ei itsellänikään parempia ole. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wienin eläintarha on kyllä ihana! Olin ihan ensimmäisten joukossa syksyllä 2010 näkemässä pienen pandavauvan, joka oli uskaltanut pois pesästä :) Tallinnan eläintarhassa en ole käynyt, mutta se on kuulemma uudistettu pari vuotta sitten, eli uskoakseni olot eläimillä ovat ihan kohtuulliset eläintarhaoloiksi :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.