Dimensions

Yli yksitoista vuotta sitten, kun mä kipeänä jouduin olemaan muutaman tunnin yksin kotona, äiti antoi mulle kirjan luettavaksi. Ajatteli ilmeisesti, että kyseinen kirja olisi sinänsä mielenkiintoista, mutta tarpeeksi pitkäveteistä tekstiä vilkkaalle lapselle, jotta parantava uni tulisi nopeammin. Kirja oli nimeltään Hobitti eli sinne ja takaisin. Homma ei ihan toiminut äidin suunnittelemalla tavalla. Mä ahmin koko kirjan siltä istumalta, ja heti perään Sormusten Herran. Musta tuli Tolkien-fani.

Tästä syystä oli aika luonnollista viedä äiti katsomaan Hobitin kakkososaa. Meidän piti mennä jo ykkösosaan, mutta ei koskaan löydetty yhteistä aikaa. Kakkososaan ehdittiin vasta tänään. Ollaan melko huonoja, ensi-illastakin on jo reilu kuukausi aikaa. Elokuva sentään pyörii teattereissa vielä.

Kyseessä oli äidin ensimmäinen kerta 3D-elokuvissa, joten elämyksiä sain kokea paitsi valkokankaalla, myös penkeillä vieruskaverin toimesta. Sanotaan, että jos olisin saanut euron joka kerta, kun äiti totesi hyi tai yök, mun päivän palkka olisi ollut yritysjohtajatasoa. 3D-kokemus taisi jäädä elämän ensimmäiseksi ja viimeiseksi.


Pukeutumisen kanssa mulla on nykyään sellainen vaihe, että menen siitä missä aita on matalin, neuleet pisimmät ja efekti lihavin. Tänäänkään ei mitään sellaista yllä, mitä olisi kannattanut jälkipolville tallentaa. Vahinko ehti kuitenkin tapahtua ja kuvat tuli otettua. Ehkä noi pakkaset ja kaikenpeittävät toppatakit jäädyttävät sen pienimmänkin pukeutumisinspiraation.

Tollaisen "kampauksen" saa, kun ottaa riskin ja menee nukkumaan ranskanletitetyillä hiuksilla. Ei ehkä mikään järkevin riskinotto sellaiselle päivälle, kun aikaa ei ole mahdollisten ja todennäköisten virheiden korjaamiselle. Henkilökohtaisesti, hiukset eivät kuitenkaan ole mulle se suurin pääasia elämässä. Esimerkiksi silmät ovat paljon tärkeämmät.

17 kommenttia

  1. sulla on kyllä ihan vitun ruma nenä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon itseasiassa samoilla linjoilla :D En itsekään tykkää nenästäni.

      Poista
  2. "Henkilökohtaisesti, hiukset eivät kuitenkaan ole mulle se suurin pääasia elämässä. Esimerkiksi silmät ovat paljon tärkeämmät." taisin just rakastua suhun. Ihan kirjotustyylisi perusteella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih! <3 On sitä tyhmempiäkin syitä rakastua :)

      Poista
  3. Oot kyllä niin narsisti. Julkaiset monen monta kuvaa yhdessä postauksessa missä näkyy ruma naamasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Peräti neljä kertaa tässäkin postauksessa näkyy naama. Onneksi tämä ei tule olemaan mikään nouseva trendi mun blogissa.

      Poista
  4. mitä mieltä olit teuvon pelistä kalpapelissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rutiinilla mentiin. Yksi urpo virhe (piti vähän huonosti miehensä mistä lopulta kalpamaali) Maali ja syöttö, normi-ilta. Ei todellakaan pienintäkään valituksen sanaa, mutta tiedän Teuvon pystyvän parempaankin.

      Poista
  5. miksi et julkaissut mun kommenttia vaikka se oli positiivinen? jos sulle ei kerta positiivinen palaute kelpaa, voin sen vaikka kertoakkin: reites on tooodella paksut ja kilojataitaa muutenkin olla liikaa eli olet ylipainoinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Viime aikoina olen esimerkiksi jättänyt julkaisematta kommentteja, joissa kehutaan minua/blogiani, mutta haukutaan toista ihmistä hänen nimellään, kommentteja, joissa viitataan liian yksityiskohtaisesti erääseen valheelliseen tapahtumaan ja jossitellaan, että ansaitsen kaiken, mikäli se on totta, tai muuten vain viitataan asioihin, joista mua on kielletty puhumasta.

      Poista
  6. Kerropas mitä mieltä oot siitä, että Selänne valittiin olympiajoukkueeseen. Näytöillä vai vanhoilla meriiteillä ansaittu paikka?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokerifanilta on vähän paha kysyä tällaista jos haluaa puolueettoman vastauksen :D Osittain tottakai vanhoilla meriiteillä, mutta onhan Teukka nyt 43-vuotiaaksi käsittämättömän huikea pelimies, eikä kisakoneesta poisjättäminen olisi ollut minkään valtakunnan vaihtoehto.

      Oon viime aikoina seurannut hävettävän vähän Ducksien peliä, jonka vuoksi en ole ehtinyt huolestua Selänteen "pisteettömistä putkista", toisin kuin monet ystävät jotka, olivat valmiina ottamaan juusopuustisia, villepeltosia ja michaelkeräsiä ennen Teukkaa joukkueeseen. Selänteen kokemuksesta on niin paljon apua joukkueelle, lisäksi loistava pelisilmä näin joukkuelajissa paikkaa paljon sitä jo hitaampaa jalkanopeutta.

      Selänne tulee viemään suuren mediahuomion, mikä auttaa varmasti erityisesti joukkueen nuorimpia ja paineherkimpiä sankareita. Jäällä ei tietenkään ole päävastuussa, se kuka pystyy parhaimpiin suorituksiin, saa eniten minuutteja. Teukka on kuitenkin henkinen johtaja ja sataprosenttisen ammattilainen, pelaa täysillä silloin, kun pitää pelata. Samaa ei voi sanoa muutamasta muusta olympialeijonasta.

      Poista
  7. Oon kateellinen tosta teiän äiti-tytär suhteesta. Mun äidille ei tulis mieleenkään lähteä mun kanssa elokuviin, syömään, minnekään kahdestaan. Aina koko perhe mukaan, mieti kehtaako olla julkisilla paikoilla tappelevien pikkusisarusten kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih :/ Ootko ihan varma ettei äitisi todellakaan haluaisi mennä? Kannattaa kysyä niin voit yllättyä, ehkä äitisikin :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.