Pari kivaa

Herätessäni eilisen rumatyhmäpäiväni saamaan palautteeseen, tajusin, että ehkä mulla todellakin on tapana ruikuttaa. Jos ei suoraan, niin vähintäänkin rivien välistä. Siksi halusin tehdä tämän postauksen kuluneen viikon muutamasta kivasta tapahtumasta.


Kummitädiltä oli jäänyt synttärilahja ajallaan antamatta, joten hän tahtoi viedä mut syömään. Mulla oli suunnattomia vaikeuksia syödä spagettia ilman lusikkaa. Muistan kuinka vaikeaa oli aikoinaan opetella syömään sen lusikan kanssa, ja nyt ilman lusikkaa sai miettiä, miten se oli onnistunut silloin ennen. Jälkkärin basilikajäätelö oli jotain uskomattoman hyvää, mulle ei tulisi mieleenkään käydä yhdistelemään mitään yrttejä jäätelön kanssa. Onneksi jollekin on tullut, olisin muuten yhtä makuelämystä köyhempi.


Kävin näyttämässä Pikkuleijonille käsimerkkejä kultajuhlissa. Leena sai napattua kuvankin! Mulla oli aluksi kamala ikäkriisi kun katsoin sitä ympäröivää ihmismassaa, näin helposti kolmannesta rivistä varhaisteini-ikäisten päiden yli lavalle, mä olen liian vanha tänne! Ikäkriisi helpottui sangen pirteän, äitini ikäisen naisen tultua eteeni kovaäänisesti kekkaloimaan.


Äidistä puheenollen, hän kävi tänään tuomassa mulle tuliaisia. Viininpunaiset housut on kummitellut mun mielessä erään unen johdosta kohta kaksi vuotta, nyt mullakin on sellaiset. Koska viininpuna tuli jo housuissa, itse viinin oli kuulemma oltava valkkaria. Victoria's Secretin Body Mistit ovat huippukeksintö, miedompi vartalotuoksu on tiettyihin tilanteisiin hajuvettä käytännöllisempi. Iltalehti oli kuulemma "tarttunut jostain mukaan", koska äiti ajatteli, että artikkeli lempipelaajasta saattaisi kiinnostaa mua. Mun äitini on niin ihana, tietää mistä tytär tykkää.


Eilisen peruuntuneet kahvitreffitkin sujuivat mukavasti tänään. Suurimmat kiitokset hyvälle seuralle, mutta kahvilan ilmapiirikin vaikutti onnistumiseen positiivisesti. Mä päätin skipata tänään sekä aamupalan että lounaan voidakseni ottaa kahvin oheen suosiolla sekä suolaista, että makeaa. Tollaiset hyytelömarjahedelmäherkut on mun heikko pala. Ne ei ole mitään erityisen hyviä tai makeita, mutta silti mun on aina pakko ottaa joku tuontapainen mikäli niitä on saatavilla. Vaikka kuinka olisi tarjolla mitä tahansa leivoksia ja suklaakakkuja... Kai mua houkuttaa se raikkaus.

49 kommenttia

  1. Huhhuh onneksi mä elän elämää joka on sisällöltään niin paljon parempi kuin sinulla. Olisi ihan hirveää elää noin! Ootn naurettava.

    VastaaPoista
  2. syöminen, jääkiekko, syöminen lisää, äiti. siinäkö sun kokoelämäsi onkin?

    VastaaPoista
  3. öö kyllä tääkin postaus mun mielestä oli aikamoista ruikuttamista ja lukijoiden halveksintaa ja vähättelyä. yrität sysätä aina syytä muiden niskaan! muista, että me lukijat maksamme sinun palkkasi vitun lehmä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En siitä sellaista ainakaan yrittänyt kirjoittaa, enkä omasta mielestäni "sysää syytä toisten niskaan". Tämä täysin vähättelemättä mun lukijoita kohtaan, mutta ette maksa, ette maksa euroakaan mun palkastani. Mulla ei ole mainos- tai yhteistyösopimuksia.

      Poista
  4. Onks se uni kenties se Fränän viininpunaiset farkut-uni? ;)

    VastaaPoista
  5. et varmaan tykkäis äidistäs muuten ellei hän antaisi jtn lahjoja.

    VastaaPoista
  6. https://www.saimanet.com/staffpointhome/open_job_view.html?did=1&lang=fi&id=00007032&jc=8 löysin sulle työpaikan!1

    VastaaPoista
  7. Miksi halveksit sitä "äitisi ikäistä, eteesi kovaäänisesti kekkaloimaan" tullutta naista? Tai niitä "varhaisteini-ikäisiä?" Et ole maailman ainoa joka fanittaa pikkuleijonoita!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tietenkään ole :D Enkä omasta mielestäni halveksinut. Kunhan satuin mainitsemaan torin kanssa-ihmisistä.

      Poista
  8. Kirjota pliis vaan sillon ku sulla on oikeeta asiaa, nää täytepostaukset on niin turhia ja tylsiä.

    VastaaPoista
  9. kuin lapsellinen oot? rumatyhmäpäivä? kuullostaa joltain kuutosluokkalaisen päivältä.

    VastaaPoista
  10. Äitiskö sulle aina viinat ostaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei nyt sentään :D Osaan minä itsekin halutessani sinne Alkoon kävellä.

      Poista
  11. Varmaan noi pelaajat ajatteli että mitä vittua jos näki kun lähettelet sydämmiä käsilläs.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinä varmaa vaa kiljunu ku pikkutyttö

      Poista
    2. Varmaankin. Eräs nimeltämainitsematon puolustaja ainakin havaitsi mun kyyneleet, joihin suhtautui asiaankuuluvalla huvittuneisuudella :D Mutta ajatelkoot mitä ajattelevat. Mulle kyseessä oli henkilökohtaiselle tasolle menevä, todella tunteellinen juhla, ja aina ei viitsi piilottaa tunteitaan.

      Poista
    3. Enkä ees kauheen paljon kirkunu :( pikkasen vain :(

      Poista
    4. kommentti oli kirjotettu tuolle herjaajalle.

      sydämissä ei ole mitään vikaa, itsekin niitä näyttelen ^^

      Poista
  12. Missä kävit syömässä kummitätisi kanssa?

    VastaaPoista
  13. Musta on niin ihanaa, että joku on hyvissä väleissä kummitätinsä kanssa ja viettää yhteistä aikaa. Meillä yhteydenpito katkesi konfirmaatioon :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi :( Munkin mielestä on kivaa, että mulla on hyvät välit kumpaakin kummitätiin. Meillä se konfirmaation merkitys oli aika mitätön, en ole saanut kummeilta uskonnollista kasvatusta, vaan kummatkin ovat aina olleet se "aikuinen kaveri", ja molemmat tekivät selväksi konfirmaatiopäivänä, etteivät halua lopettaa "velvollisuuksiaan" siihen päivään.

      Poista
  14. Viinipunaset housut on jo ihan menny juttu!

    VastaaPoista
  15. Mua oksettaa sun ylimielisyys vaikka oot niin olevas suosittua bloggaria vaikka sitä et ole! Et kelpais yhdellekkään noista pikkuleijonista, et edes millekkää divari kiekkoilijalle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kaikkea muuta kuin suosittu olen :D
      En mä varmaan kelpaisikaan. Onneksi mun ei tarvitse laskea elämässäni kaikkea sen varaan, että kelpaanko jollekulle vai en.

      Poista
  16. Matkitko noi viininpunaset housut Annika O:lta?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En. En tiennyt että silläkin on viininpunaiset housut. Tosiaan, todella monella muullakin kyllä on.

      Poista
  17. Ethän käyttäisi alkoholia jos olet raskaana?

    VastaaPoista
  18. Tuleko toi 187 siirtä et Sydney Crosby on sun lempipelaajasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei tule, Sidney Crosby edustaa mulle varmaan kaikkea muuta kuin lempipelaajaa. Raivostuttava ruikuttajavinkuja, vielä raivostuttavampaa on se, että se on oikeasti helvetin hyvä jääkiekkoilija.

      Mun lempipelaajani on Teuvo Teräväinen. NHL-puolelta Ovetskin on lemppari, Hawkseista puolestaan Marcus Krüger.

      Mä en tiedä tarkkaan mitä toi 187 tarkoittaa, silloin kun Tiian kanssa tehtiin blogi, haluttiin nimeen Lahti ja Riihimäki. Lahti oli nyt helppo vääntää Chicagoksi, mutta ei aavistustakaan miksi 187 olisi Riihimäki :D

      Poista
  19. Luin sun koko blogin alusta loppuun asti pari päivää sitten ja uusimmat postaukset vielä tänään. En ymmärrä, mitä oot tehny saadaksesi osakseks noin vihamielistä kommenttia. Mä henkilökohtaisesti pidän sun blogista tosi paljon. Kirjoitat hyvin ja monipuolisesti, mutta ennenkaikkea sun asenne saa lukemaan tätä. Toivoisin, että mulla olis edes hippusen verran sun intohimoa ja innostusta johonkin asiaan, kuten sulla jääkiekkoon.

    Pidä pää pystyssä ja jatka bloggaamista, haistatetaan yhdessä paskat haukkujille. Sait musta ainakin ihan vakituisen lukijan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ihana! Et arvaa miten hyvä mieli mulle sun kommentistasi tuli ♡
      Välillä tää on todellakin liian rankkaa, ja lopettaminen pyörii mielessä, mutta luovuttamaan en ala. Sekin on niin mun tapaista, että jos mulla on intohimoa johonkin, kuten tähän bloggaamiseen, mä taistelen sen kanssa vaan eteenpäin ja eteenpäin, vaikka vastaan tulisi mitä vain.
      Todella kiva että jäit lukijaksi :)

      Poista
  20. Kirjotat kivalla tyylillä, ja et mun mielestä lyttää muita ollnkaan (?) joten en ymmärrä miksi tommosia kommentteja putkahtelee tohon muiden nähtäväksi.
    Onhan se anonyyminä helppo haukkua ja valittaa, mutta mitäs sitten jos oikeasti tapaisikin Iidan? Et varmasti uskaltaisi alkaa siinä valittaa toisen blogista ja elämästä.

    Itsekkin kirjoitin yhtä blogia joskus, siitä kun kissani tuli. En turhaan, aikamoinen tapaus tuo peiton alla makaava katti olikin, ja on vieläkin ♡♥

    Tsemppiä blogille, liittyisin lukijaksi, mutta sitten en jaksaisi käydä ollenkaan. Kun tulisin takaisin olis sata postausta lisää ja hirrrrvvee homma lukea:P

    VastaaPoista
  21. Mun tahdilla menee varmasti vuosi ennen kuin on sata uutta postausta täynnä :D

    Blogissa näkyy vaikka minkälaista kommenttia. Siksi, että mun mielestä kommentteja on kiva saada, ja mä julkaisen lähes kaikki. Niin hyvät, kuin huonotkin. Ihmisillä on uskomaton taito loukkaantua mistä vaan, ja oma paha olo on aina näppärin purkaa saman tien jonnekin muualle.

    Luultavasti se henkilö, joka ei pidä blogipersoonastani, ei myöskään pidä minusta siviilissä. Mä yritän olla blogini kanssa mahdollisimman oma itseni. Olen saanut palautetta blogistani myös blogin ulkopuolella, aina en niin positiivistakaan.

    Kissat on ihan parhaita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mm. Tottahan se on. Kaikki eivät muutenkaan mieti mitä kirjoittelee. Joskus sain itsekin semmoisen kommentin kuin:" vitun saatanan elvailija! Sulla on niin hieno kissa. Saatana rääkkäät sitä vittu! " että ne tuommoiset kommentit ovat yksi syy miksi lopetin.

      Mutta edelleen tsemppiä ja menestystä Iida :)
      Toivoo Peppi kissa :3

      Poista
    2. Höööh ihan ihme kommentoijia sulla ollut :( Mullekin tulee välillä koomisuudessaan täysin uskomattomia, tyyliin "kissasi ei varmasti halua esiintyä omalla naamallaan ja nimellä blogissa, miettisit toisen tunteita!" (sori, mutta kissalta ei kysytä), oon sitten kai hyvin häikäilemätön ja välinpitämätön kissanomistaja :( :D
      Paljon rapsutuksia Peppi-kisulle!

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.