Saturday the 11th


Moby - Natural Blues

Tänään on ollut kunnon rumatyhmäpäivä. Mä keikuin hereillä vielä kolmelta yöllä, koska perjantaipäivän aikana tuli juotua kolmatta litraa kahvia. Kofeiini on oikeasti yksi maailman parhaimmista  julmimmista kidutusmuodoista, se estää jopa loistavat unenlahjat omaavaa ihmistä tehokkaasti nukkumasta. Ja kun mä heräsin puoli kahdeksalta kofeiinikrapulassa.. Väsytti ja olo oli huono, vaan kroppa ei jaksanut yksinkertaisesti nukkua.

Mun päivän ohjelmaan kuului ensi viikon asujen miettiminen ja sovittaminen. En kuitenkaan saanut vastapestyjä hiuksiani käännettyä minkäänlaiselle kampaukselle, eikä yksikään asukokonaisuus näyttänyt hyvältä mun päällä, ei edes boyfriend-farkut ja valkoinen t-paita, maailmanhistorian yksinkertaisin asukokonaisuus. Peilikuva vain irvisti, ja kertoi, että oletpas ruma tänään. Kiitos. Kävin viisi kertaa olohuoneessa katsomassa kelloa, ennen kuin aivoni rekisteröivät kellonajan muistiin pidemmäksi aikaa kuin sekunniksi. Varttia yli kaksitoista, ruoka-aika.


Koska olin jo ehtinyt ymmärtää, että tänään ei onnistu mikään, päätin tehdä jotain mahdollisimman yksinkertaista ja epäterveellistä ruokaa, joka ei epäonnistu koskaan. Tein katkarapupastaa. Ylisuorittamiseksihan se meni, normaalin 8 minuutin sijasta kastikkeen tekeminen kesti lähes kolminkertaisen ajan. Hyvä ruoka, parempi mieli-ajatusmaailma mielessäni yritin kuullottaa, maustaa, sekoittaa ja keittää kokoon niin viimeisen päälle ja millintarkasti. Lisäksi, kun ruoka pitää aina asetella kauniisti, lisätä koristuksia, napsia sata kuvaa... Olin entistä kiukkuisempi alettuani ahmimaan jäähtynyttä annostani - ja vielä sen jälkeenkin. Yleensä ruoka parantaa pahan päivän, mutta tänään se vain pahensi asiaa.


Seuraavaksi ajattelin lähettää kaverille makuuhuoneen sisustuselementistä kuvan. Vahingossa se meni äidille, jonka vastaus oli luokkaa "kylläpä oli somia kuvia!" Henkisesti äiti pitää mua varmaan kymmenen vuotta todellisuutta nuorempana, onneksi en häpeä itseäni ikinä.
Rumatyhmäpäivä kulminoitui mun muistaessa sopineeni kahvitreffit kaverin kanssa - ja aikaa tapaamiseen olisi vartti. Mahdoton yhtälö, alasti ei voi (saati kehtaa) mennä, mutta kun mikään vaate ei näytä hyvältä päällä. Mä osaan tehdä huolellisen pikameikin kahdessa minuutissa, mutta tällaisena päivänä olisin saanut ripsivärit leviämään luomille ja jämähtämään permanenttitussin lailla. Lisäksi juotu kahvi olisi pahassa tapauksessa tiennyt kahvikrapulapäivää myös sunnuntaille... Itkua sopertaen soitin neuvoa-antavan puhelun kaverille, joka sentään ymmärtäväisenä ehdotti tapaamista huomiselle. Sain huokaista helpotuksesta - ehkä sunnuntaina onnistuisi.

Onneksi huonot päivät eivät ole jokaviikkoisia, edes -kuukausittaisia tuttavia. Mä pukeudun takaisin pyjamaan, kääriydyn vilttiin ja alan katselemaan jotain pääntyhjentävää ohjelmaa. Kuten vaikka Pulttiboisia.

20 kommenttia

  1. Siksikö et laittanut postaukseen kuvaa naamastasi? Koska olet ruma?

    VastaaPoista
  2. Oih, Moby on niin ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti yksi aliarvostetuimmista artisteista!

      Poista
  3. Eikö kaverisi kestä nähdä sua rumana vai mikset kutsunut sitä kotiisi? #firstwordproblems...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaan olisi kestänytkin. On kuitenkin eri asia käydä kahvilla, kuin kutsua joku kahville kotiin. Tuolla kaavalla haluttiin vetää.

      Poista
  4. Haha kiitos tosta Pulttiboisista, päivän naurut! James Potkukelkka on tuttu mutta tuota en ollut ennen nähnyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä :) Mäkin näin ton pätkän ekaa kertaa vasta vähän aikaa sitten.

      Poista
  5. First world problems...

    VastaaPoista
  6. No eipä tuon ruuan kohdalla mistään kauniista esillepanosta voi puhua...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei kyllä rehellisesti voi :D Yliyrittäminen kaatui lopulta "kasaan nää kaikki vaan tähän ja olkoot"-kiukkuun.

      Poista
  7. Toivon sinulle parempaa sunnuntaita! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Hyvältä päivältä tää jo vaikuttaa.

      Poista
  8. miks et ikinä oo tyytyväinen ittees ja elämäsi asioihin? tää blogi ei oo muuta ku valivalivali all the time..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Mihinkään ei olla koskaan tyytyväisiä. Ei myöskään ruudun sillä puolen. Jos kirjoitan iloisista ja kivoista jutuista, mulle valitetaan siitä, kuinka teennäinen olen ja kaunistelen elämääni, toivotaan oikein että mulle tapahtuu jotain ikävää, koska on epäreilua, että jollakulla on elämässä kaikki hyvin.
      Mä haluan pitää blogini katsauksena koko elämään, ja elämään kuuluu niin huonoja kuin hyviäkin hetkiä. Pitäydy sinä jatkossa niissä "elämä on ihanaa!!<3"-blogeissa, jos minun valitivaliblogini aiheuttaa sinulle mielipahaa. Niitä hyvän mielen blogeja löytyy kyllä :)

      Poista
    2. samaa mieltä pelkkää turhaa ulinaa täällä päivästä toiseen. no onneksi huomasin ajoissa et tää on paska blogi eikä tarvii enää jatkossa lukea!

      Poista
  9. ja olet reilu puoli tuntia sitten vastannut kommentteihin.. miksi et minun? mitä sensuroimisenarvoista siinä oli? ihme sensurointia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kommenttisi ei ole tullut perille jostain syystä, mun ei ole tarvinnut jättää yhtäkään tähän postaukseen tullutta kommenttia julkaisematta.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.