Have a happy hair!

En ihan jaksa ymmärtää miten olen taas tässä. Mulla on pinkkiä päässä! Vanha koira ei opi uusia temppuja edes kantapään kautta. Tarvittiin vain maailmankaikkeuden kaksi kammottavinta sanaa, et uskalla, ja mulla oli väriä karvoissa. Mähän uskalsin. Ja nyt mietin pinkkien latvojeni kanssa seuraavaa liikettä.

Vuoden 2012 lokakuussa mä värjäsin hiukseni pinkiksi. Meillä oli työpaikalla Halloween-juhlat, ja ajattelin räväyttää, yhden päivän ajaksi. Olin löytänyt isän luota kylppärin kaapin perukoilta käyttämättä jääneen ikivanhan suoravärin. Muistaako kukaan niitä vaahtovärejä, joissa oli piirretyn tytön kuva? Itse tein samaisella värillä elämäni ensimmäisen hiusvärikokeilun jo joskus ala-asteikäisenä. Tällöin hattaranpinkki tukkavärini lähti muutamassa pesussa pois.

Vuodet kaapissa olivat selkeästi tehneet tepposensa värille. Mun tukasta tuli shokkipinkki, lähes violetti, kymmeneen osaan haaroittuva ja täyttä hamppua. Ihme etteivät hiukset tippuneet päästä pois. Yritin haalistaa väriä ties millä hopeashampoilla, colormaskeilla ja syväpuhdistavilla shampoilla, lopputuloksena teräsvillaa muistuttava tukka siinä alunperin toivotussa hattarasävyssä. Kiitokset kaikille tukkajumalille, että kyseisestä katastrofista ei ole kuvallista todistusaineistoa missään.

Olisin halunnut oman blondin värini takaisin, mutta kampaajan tuomio oli tyly: ei uskaltanut edes kokeilla vaalentamista, vaan punapigmentit olisi peitettävä tummalla. Jouduin yli puolen vuoden värjäyskierteeseen. Musta ei ikinä tuntunut että tumma olisi sopinut, vaan päädyin lopulta käänteisliukuvärjäykseen, ja oman värin esiinkasvattamiseen. Blondiuduttuani jälleen viime kesänä, päätin, ettei enää koskaan värjäilyjä. Korkeintaan omaa hiusväriä korostavia raitoja, muttei ainakaan mitään radikaalia.

Pinkki on kuitenkin aika radikaali ratkaisu. Päätöstensyönti on mulle vähän liian helppoa.

32 kommenttia

  1. Aika teini ja wt noi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei oo mikään sofistikoitunut Esbo-look tämä :D

      Poista
  2. Sulla on ruman värinen iho. Tollanen sian nahan värinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika kelmeä varsinkin noin kylppärin valossa :D Tähän aikaan vuodesta kun ei sitä luonnollista brunaa Suomesta saa.

      Poista
  3. Yllytyshulluus, mikä pirullinen ominaisuus ihmisessä ;D Voi, miten monelta katastrofilta mäkin olisin elämässäni välttynyt, jos osaisin vastata tuohon "et uskalla" että en uskallakaan ;) Tai edes että uskaltaisin, mutten viitsi... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No äläpä vaan :D Tota "en viitsi" olen kokeillut joskus, mutta tuloksetta, tulee vaan turhia syytöksiä etten uskalla ja keksin vielä tekosyitä. Harmillisinta on, että liian moni ystävä tietää nää mua eniten loukkaavimmat sanat, ja käyttävät niitä toisinaan röyhkeästi hyväkseen :DD

      Poista
  4. Moi! Tulin tänne vauva.fi keskustelujen kautta ihan uteliaisuuttani kun tää blogi mainitaan usein siellä. Oon tosi järkyttynyt noista kommenteista mitä saat jokaiseen postaukseen ja tosiaan jos et kaikkia edes julkaise! :( inhottaa että ihmiset voi olla noin ilkeitä. Koeta jaksaa, minun mielestäni kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta arvostella ketään noin julmasti. Voin vain kuvitella miten pahalta sinusta tuntuu lukea niitä!
    Hyvää kevään jatkoa! Ja kiusaajat menkää itseenne.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kanssasi ihan samaa mieltä. Onneksi mä jaksan kyllä :)

      Poista
  5. Lopeta toi provosointi!

    VastaaPoista
  6. vittu mitä paskaa vaan tällänen et sä saat rauhassa blogata täällä sun paskassa blogissa kun toisia vastaan nostetaan jotain vitun syytteitä sun takias!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Ei kai nyt ketään vastaan voi nostaa syytettä siksi, että mä bloggaan? Tää ei oo mikään Amerikka.

      Poista
  7. Mulla on vanhal koneel todistusaineistoa! Harmi vaan et kosahti, jos ne kuvat jotenki sais pois sieltä.... ja sama kameran muistikortilla on ehkä jotain. tulee ainaki mielee ne esa kuvat hämäril suihkussa (esa=heineken, ettei tule muille lukijoille vääränlaisia mielikuvia) ;D tarviipa tarkistaa ku kotio pääsee. Hehee. B)
    T.johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi apua :D Mä en oo yhtään varma haluanko mä nähä niitä kuvia. En ees muista mitään esakuvia suihkussa :D:D

      Poista
    2. Mä luulin et oot onnistunu jo saamaan välit poikki Johannan kaa ku se ei oo aikoihin ollut sun blogissa tai kommentoinut mitään eikä muutenkaan teit yhes.

      Poista
  8. Kuinka monen elämän aiot vielä pilata oksettavalla olemuksellasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuinka monen olen jo pilannut?

      Poista
    2. Voi elämän kevät, että voi olla jonkun onnellisuus heikoissa kantimissa... Miten voikaan yksi ainoa blogi noin kamalasti jonkun mielenrauhaa ravistella... ;D

      Sinulle, arvoisa anonyymi tiedoksi; sinun ei tarvitse kärsiä yhtään Iidasta ja hänen blogistaan, riittää, että lakkaat lukemasta tätä blogia. Siellä on tietsikan ruudussa oikeassa yläkulmassa sellainen punainen raksi. Klikkaat sitä, kun alkaa tuntumaan siltä, että elämä menee pilalle, ja kas, enää ei mimosan herkkää sieluasi ahdista!

      - kyllästynyt kiusaajiin -

      Poista
    3. Täähän on sama muija koko ajan! Täsmälleen sama kirjotustyyli joka kerta. Harmillista miten hänel ei oo muutakaa tekemistä.

      Poista
  9. En jaksa uskoa, että kissasi olisi mitenkään hieno ja rotukissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, enkä ole koskaan niin väittänytkään. Paperiton vahinkolapsi se on :D

      Poista
  10. Kuinka hyväksi arvioisit omaa kielioppiasi suomen kielessä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyväksi. Esimerkiksi yhdyssanojen kanssa olen todella tarkka, eikä mieleeni tule yhtään yhdyssanavirhettä vuosikausiin (lukion ekalla kerran ja ai että mä olin kiukkuinen siitä kauan!), mulle yhdyssanat tulevat selkärangasta. Mua myös årsyttää suuresti, jos joku ei osaa ilmeisiä yhdyssanoja. Kuten vaikka "lauantai ilta ja hyvämieli."

      Konkreettisen kirjoitan liian usein ajattelemattomuuksissani kongreettinen. Ja kuvaannollisen kuvainnoillinen. Vähän pidempien sanojen taivuttelu tietyissä sijamuodoissa, kuten partitiivissa, instruktiivissa ja eksessiivissa, saa mut miettimään vähän kauemmin.

      Kaksois- ja yksöiskonsonantit löytyvät ihan rutiinilla. Ja sitten mulla on lapsellinen tapa kirjoittaa ifk aina pienellä, ellei se sitten ole lauseen alussa. Välimerkkien käytön mielestäni osaan, tosin en muista niitä teoriasääntöjä ulkoa. Mutta käytännössä taitavat mennä kohdilleen.

      Mä käytän blogissa pitkälti puhekieltä. Tiedän kyllä, että se kirjoitetaan "ilmoittaa", vaikka blogissa kirjoitankin "ilmottaa". Tai "alkaa tehdä":n sijasta käytän "alkaa tekemään". Mutta olen sitä mieltä, että jokaista, joka kirjoittaa "enään" pitäisi vetää nenään.

      Poista
    2. Minäkin niin tiiän sen tunteen ku näkee jossain jonku yhdyssanavirheen. Vaikka pää-asiassa tai lento pallo turnaus. Niiiin ärsyttävää:// :D ja siksikin sun blogia on mukava lukea kun sulla on suomen kieli hallussa!:)) nykyajan ihmiset ei lue enää kirjoja niin paljon. Luulen että jos lapsena on lukenu paljo kirjoja ja vaikka kuunnellu satuja niin siitä on ihan hirveen paljo hyötyä siihen että osaa kaikki perussäännöt. Ja musta se on tosi harmi jos joku ei osaa.

      Poista
    3. Mulla on ollut kyseenalainen hyvä onni, että vanhemmat eivät ehtineet lukea mulle enää yhtään satuja kun olin vajaa kolme, ja koska tykkäsin saduista, lukemaan oli opeteltava itse. Luin vajaa nelivuotiaasta eteenpäin kaikki itsenäisesti.

      Mun isä ja kummitäti ovat vielä pahempia kielioppinatseja mitä minä. Kummitäti jaksaa kuittailla aina tekemistäni pilkkuvirheistä. Äidillä taas on paha lukihäiriö, ei niinkään yhdyssanojen kanssa, vaan kirjainten paikkojen, kaksoiskonsonanttien ja -vokaalien kanssa. Kauppalistassa saattaa hyvinkin lukea "porkanoita, jurgutia, banania". Moni lukihäiriöstä kärsivä loukkaantuu syvästi jos ihan ystävällisestikin viitataan kirjoitusvirheeseen. Onneksi ei mun äiti, viimeiset kymmenen vuotta olen saanut oikolukea hänen virallisempia tekstejä :D

      Poista
  11. Oot hauska:DD ja ihanaa että oot niin vahva noitten sun kiusaajien kans! Tsemppiä ja oottelen sun uutta postausta!:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin tragikoominen jos en muuta :D Uusi postaus tulossa tänään illalla :)

      Poista
  12. Siis toi sun tukkas... Jotain niin järkyttävää!!! Toivottavasti tajuat hankkiutua siitä äkkiä eroon, sä asut kuitenkin Lahdessa etkä Kouvolassa.

    VastaaPoista
  13. Kamalia ihmisiä. Oot ihanan vahva miten otat noi persekommentit vastaan!

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.