Sä kysyt, ja kaikki on ookoo


Helsinki 78-82 ft. Villa Nah - So Lifelike

Havahduin siihen, että en ole pitkään aikaan kirjoittanut postausta siitä, mitä mulle kuuluu juuri nyt, missä mennään. Nää on henkilökohtaisesti mulle aina kaikkein mielekkäimpiä postauksia, enkä oikein ymmärrä, miksi nämä ovat jääneet niin pitkäksi aikaa unholaan...

Mymmeli tuli kotiin, iloinen jälleennäkeminen, kuten kuvastakin huomaa! Mymmelin piti alun perin olla äidillä hoidossa vain yhden yön yli, maaliskuun ekan viikonlopun, kun mä olin Helsingissä Talviklassikoimassa ja jatkoilemassa. Äiti ei kuitenkaan raaskinut tuoda kissaa mulle heti takaisin, vaan vierailu venähti. Ottaisi oman kissan jos ajallaanpalauttaminen on niin vaikeaa... Onneksi Mymmeli on taas täällä, mulla ehti olla jo ikävä!

Mulla ois lukemista vaikka muille jakaa! Mä luen todellakin laidasta laitaan, tällä hetkellä listalla niin chick-lit-hömppää, eroottista historiafiktiota, informatiivista tekstiä, kuin inspiraatiotakin. Nykyään luen paljon vähemmän, kuin ennen. Aiemmin kirjoja tuli ahmittua ihan romaani päivässä-tahtia. Nyt olisi mukamas tärkeämpääkin tekemistä, ja lukuharrastus on jäänyt vähemmälle.

Tänään avattiin terassikausi! Olin satamassa kahvilla, ja koska aurinko paistoi niin kauniisti, päätettiin kahvitella ulkona. Huono idea, tuuli oli armoton. Meteorologien lupaama taka-taka-talvi siirtänee terassikauden vakiintumista arkirutiineihin pidemmälle kevääseen.

25 kommenttia

  1. Toi musta kissa+musta paita-yhdistelmä tekee susta läskin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D en nyt tajunnut vaihtaa paitaa, ja kissan värin vaihtaminen onkin paljon isompi operaatio.

      Poista
  2. Aivan paras biisi! En oo kuullut moneen vuoteen ,kiitos kun muistutit ton olemassaolosta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en mäkään meinannut muistaa tota :D tuli ihan yllättäen vastaan, kuuntelin paljon joku viis vuotta sitten. Loistava biisi!

      Poista
  3. Hei Iida,

    päädyin blogiisi uteliaisuudesta, ja löysin jotain aivan muuta kuin odotin. Sun blogisihan on aivan huippu ja sulla tosiaan on sana hallussa. Oon tosi tyrmistynyt sun saamista kommenteista ja paskasta mitä sun niskaan syydetään. Vaikutat tosi sympaattiselta ja kivalta tytöltä tekstiesi perusteella ja toivon ettet ota näiden yksien idioottien perusteettomia hyökkäyksiä turhan raskaasti.

    Oon tosiaan lukenut blogiasi - ja myös näitä kommentteja. Oot sanonut ettet halua rajoittaa sananvapautta mutta pidä mielessä että voit kyllä ottaa yhteyttä poliisiin silloin kun joku uhkaa fyysisellä väkivallalla (laiton uhkaus on rikos, josta voi saada jopa kaksi vuotta vankeutta). Jos uhkailija on yksi ja sama henkilö, luulen että tästä voi olla apua:

    "Vainoaminen on ollut Suomessa rikos vuoden 2014 alusta alkaen. Lain mukaan vainoamiseen syyllistyy henkilö, joka toistuvasti uhkaa, seuraa, tarkkailee, ottaa yhteyttä tai muulla näihin rinnastettavalla tavalla vainoaa toista niin, että se on omiaan aiheuttamaan vainotussa pelkoa tai ahdistusta. Rikoksesta voidaan tuomita sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Vainoaminen on virallisen syytteen alainen rikos eli syyttäjä nostaa siitä syytteen, vaikka asianomistaja ei vaatisi rangaistusta." (lähde: Wikipedia)

    Oikein aurinkoista kevään jatkoa sulle. Ja jatka kirjoittamista, sun tekstejä on kiva lukea kun persoona ja innostus asioihin paistaa näistä läpi. :)

    - K.

    P.S. Rio Cola on hyvää ja sun kissa on ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikean tilanteesta tekeekin se, että mulla ei ole aavistustakaan kuinka monta ihmistä tässä häiriköintijupakassa on taustalla, ketä, ja kuinka aktiivisesti. Toistaiseksi mä pärjään kyllä heidän kanssaan :)

      Kiitos tsempeistä, ihanaa kevättä ja Mymmeliltä terveisiä!

      Poista
  4. hanki kuvaaja sun kuvat on luokattoman huonoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei niitä kuvaajia ihan puussa kasva :D tai jos löydät sellaisen, ilmoita mulle!

      Poista
  5. kättä ainakin löytyy sulta...

    VastaaPoista
  6. Miksi edes vaivaudut lukemaan jotain toisten kirjottamaa, mikset kirjota itse noita kaikkia uusiksi kerta olet mielestäsi maailman paras kirjottaja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon sanonut olevani hyvä kirjoittamaan, en mikään maailman paras :D mä tykkään lukea toisten kirjoittamaa tekstiä, enkä näe mitään syytä miksi kirjoittaisin toisten luomuksia uusiksi.

      Poista
  7. Mä niiiin tiedän ton tunteen, kun ei ole "aikaa lukea"! Mulla ihan sama juttu, että ennen luin vaikka miten paljon ja koko ajan oli kirja kesken, mutta nyt se on jotenkin jäänyt.. Sääli, sillä kämppikseni kirjavalikoimasta sais jo pienen divarin pystyyn:D voistko tehdä postauksen sun lempikirjoista, sellasista mitkä on herättäny ajatuksia tai ollu muuten vaan poikkeuksellisen hyviä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva idea, venyy vaan toteuttaminen ainakin ensi viikon puolelle. Voi tulla myös kuvaköyhä postaus, mulla on vain muutamia lempparikirjoja hyllyssä.

      Poista
  8. Huomaa että olet kirjojen parissa viihtynyt. Sun tekstit useimmiten virheetöntä, aina sujuvaa, lennokasta, persoonallista ja hauskaa. Olet hyvä kirjoittamaan!
    Mutta asia josta joudun kritisoimaan on kuvat. Kuvat tylsiä ja huonosti otettuja. Tavarat niissä on mielikuvituksettomasti sijoiteltu.. suosittelisin harjoittelua tai valokuvauskursseja. Hyvällä kuvakulmalla saa paljon huijattua ja asiat näyttämään houkuttelevilta.
    Stemppiä kevääseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmeisesti mulla ei vain ole tarpeeksi visuaalista silmää, yritän kyllä ottaa kivoja kuvia, mutta joku on kun ei taidot riitä. Yhden valokuvauskurssin olen käynyt, mutta siitä ei jäänyt mitään käteen. Toisekseen, mä en ole koskaan ollut niin kiinnostunut valokuvauksesta, että raaskisin investoida kameratekniikkaan. Nykyään bloggaajalta taidetaan vaatia poikkeuksetta järkkärilaatua ja taiteellista panosta. Kuvaton blogi ei kuitenkaan ole mulle vaihtoehto, mun mielestä ne ovat armottoman tylsiä. Joten tyytyminen on mielikuvituksettomiin ja huonosti otettuihin kuviin. Ei voi kauhallakaan ottaa kun on lusikalla annettu.

      Poista
  9. Miks käyt matseissa mekko päällä? Näyttää tyhmältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli huono vaatepäivä, mekko on niin helppo vaan heittää päälle. Ei tää ollut kuin mun elämäni ehkä kolmas kerta mekko päällä pelissä, joten en näytä läheskään aina tyhmältä.

      Poista
  10. Mikset julkaissut mun kommenttia (koskien Blues pelaajaa)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä aloitin kommenttien julkaisun tältä ja eiliseltä vasta vartti sitten. En julkaissut kommenttiasi, koska mä en näe mielekkääksi julkaista blogissa huhupuheita. Toiseksi, käytit musta sen verran asiattomia nimityksiä, että raja ylittyi ainakin tänään, mulla on ollut kamala päivä. Olen kyllä kuullut itsekin kyseisen huhun, ja sinun lohdutukseksesi voin sanoa, että en huolisi kyseistä pelaajaa khl-jokereihin mistään hinnasta. Ollut jo kolme kautta liigasta mulle henkilökohtaisesti epämieluisin pelaaja. Harmi meidän kummankin kannalta, etten minä päätä pelaajista.

      Poista
  11. Miten kehtaat enää blogata tai edes liikkua julkisilla paikoilla kaiken tekemäsi paskan jälkeen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mitä paskaa mun nyt väitetään tehneeni? Mä en ole tehnyt mitään mitä mun pitäisi hävetä, jonka takia kehtaan ihan hyvällä omatunnolla kekkuloida blogissa ja julkisillakin paikoilla.

      Poista
  12. Nostan sulle hattua että jaksat vastata asiallisesti noihin törkeisiin kommentteihin, mitä tuntuu tulevan niin asiasta kuin asiasta :)..
    En voi käsittää miten joku/jotkut voi olla noin uskomattoman ilkeitä toisia kohtaan. Joillain ihmisillä ne kaks aivosolua ei vaan siellä päässä kohtaa toisiaan, harmillista..
    Hurjan paljon tsemppiä ja jaksamista niin blogin kanssa kuin muutenkin elämässä :)!

    VastaaPoista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.