Väsymys

Mä en ole osannut nukkua viime aikoina. Syynä ei ole valoisat kesäyöt, nukun kotonaoloöistäni valtaosan koristevalosarjan valossa. Eikä liika kofeiini, kahvia on juotu tällä viikolla vasta kaksi kuppia. Uni vaan ei suostu pysymään mun päässäni. Herään keskellä yötä lenkille, katsomaan jakson tai vajaan Gossip Girliä, tahi lukemaan. Sitten se uni yllättää uudestaan - hetkeksi. Mä en edes muista, milloin olisin viimeksi nukkunut yli kolmea tuntia kerralla.

Väsymyshän kulminoituu sitten yleiseen urpoiluun. Mä aloitin aamuni kaatamalla lasini täyteen laimentamatonta Fun Lightia, ja join siitä puolet, ennen kuin aloin kummastella makua. Olen vahvojen juomien ystävä. Maanantaina tyhjensin tiskikaapista astioita jääkaappiin. Eilen mummolassakin vein jäätelötikun jääkaappiin, ja muistin sen vasta äsken. Eipä tää vahvasti mene.


Käytiin tiistaina Johannan kanssa katsomassa Maleficent. Elokuvatuokion luulisi olevan hyvää ja rentouttavaa lääkettä väsymykseen, mutta ei mun kohdallani. Oli taas niin huonon huumorin iltapäivä. Hupi alkoi hissimatkalla kun jouduin pyytämään tuntematonta painamaan nappia puolestani. Johanna lisäsi viiteen litraan popcornmaustetta jonkin verran popcorneja, ja jo alkumainokset lupasivat erittäin pahaa. Kuten Reetun tähdittämä Piimä-mainos.

Mä olin ihan liian väsynyt katsomaan sinänsä viattoman yksinkertaista lastenelokuvaa, ja bongasin joka välistä no shit sherlock-huumoria. Kuten että vauvan syntymän jälkeen tulee ristiäiset. Ja tarinan opetus oli siinä, että jos mies tarjoaa juomaa, hänellä saattaa olla taka-ajatuksia. Kannattaa jättää juomatta. Mun, Johannan ja jokaisen kanssakatselijan onni oli siinä, että skarppaamalla osaan nauraa ääneti ja muita häiritsemättä.


Tänään yritin tehdä ulkomuistista kanakeittoa. Mikä voisi mennä pieleen, olen tehnyt sitä kymmenen kertaa aikaisemminkin... Katastrofi alkoi jo kun käytin mausteiden mittaamiseen ruokalusikkaa teelusikan sijaan. Ja yksi mausteista oli kahvi. Koska viime yön unet jäivät ajanjaksoille 22:30-0:15, 1:00-2:25 ja 3:45-6:00, ajattelin voivani nukkua vartin päikkärit sillä aikaa kun soppa kiehuu.

Alitajuisesti herätyskello oli poistunut päältä, ja keitto kiehui puolitoista tuntia liikaa. Syntyi niin hirveä soppa, että ilman maistamisia postitin sen viemärille. Itkuhan siinä pääsi, koska väsytti ja myös nälätti. Aika lohduttautua sohvannurkassa jätskipurkin ja Saksan pelin parissa. Kuolema kuittaa univelat.

10 kommenttia

  1. Vau, Johanna näyttää ihan Skinsin Effyltä, uskomatonta kauneutta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa yllättävän paljon tossa kuvassa :D Ehkä se on toi viileä tyyni ilme.

      Poista
  2. Sä oot kyl niin miehen näkönen ja vitun ruman sellasen. Onnee noista viiksistä!

    VastaaPoista
  3. Hauska postaus! Tätä blogia on kiva lukea, kirjoitat todella mielenkiintoisesti ja sujuvasti. :-)
    -M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että tykkäät juuri mun kirjoitustyylistä, se on mulle tärkein osa tätä blogia :)

      Poista
  4. Me katottii portugali peli koska mut on aivopesty tykkäämään kristiina-tädistä -_- oisko sul viikonloppuna aikaa lähtee vaik lenkkeilee ? :)
    -johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eih, sinäkin Brutukseni :(((( oon nykyään sitte mun tuttavapiiristä varmaan ainoa joka ei voi sietää Krisuliinaa missään muodossa.

      Sunnuntaina voitais mennä, mä en kyllä tuu pysymään sun vauhdissa mukana :DD ei kauheen aikasi, lauantaiyönä tulee drafti. Ja seiskalta ois Hollannin peli, pitäiskö meiän vallata mummo?

      Poista
  5. Oot saanu täällä 32 alapeukkua ja nolla yläpeukkua xDD Vituttaako olla Suomen inhotuin blogisti?
    http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4211896/Peukutetaan_blogeja!/sivu/2

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://cartman.naurunappula.com/screen/29/e3/29e367944216539a/0/591767.jpg

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.