Essen

Ruokapainotteista postausta, taas. Sori. Mä tykkään höpöttää ruuasta, koska se on erittäin lähellä sydäntäni, ja muutenkin olennainen osa melkein kaikkien elämää. Jokainen ihminen syö joskus. Toinen syy on se, että en muista koskaan räpsiä muita kuin ruokakuvia. Pitäisi varmaan tehdä parannus.

Tänään aamupala oli nestemäinen. Olen koukuttunut smoothieisiin, koska legendan mukaan hedelmät ovat terveellisiä, mutta mä en osaa muista syödä niitä. Tekisin smoothieni muuten vaikka itse, mutta koska mun keittokomero on kooltaan noin puolitoista neliömetriä, omaa blenderiä en ole raaskinut ostaa. Vie liikaa minimaalista tilaa, joten tehdään syntiä ja ostetaan valmissmoothiet kaupasta. Kivannäköiset pakkaukset on mulle vähän sellainen akilleen kantapää, joten olin käytännössä pakotettu ostamaan tota teetä missä sievä lohikäärme hengailee kukkasten kanssa kauniinvärisessä pakkauksessa.

Kesän ja talven rajaviiva on sellainen veteenpiirretty. Mä en ole koskaan selvittänyt tarkempaa määritelmää, se on joskus keväällä, riippuen säästä ja fiiliksestä. Koska eilen oli aurinkoinen, lämmin ja nätti päivä, päätin, että Johannan kanssa syödyt jäätelöt olivat ne kesän ensimmäiset. Vaikka syötiinkin ihan sisätiloissa. Mä valitsin Piña Colada- ja Mojitojäätelöä, huomaa hyvin, kuinka Karibia ja rommi pyörivät mielessä. Mulla oli aamukahvit vielä juomatta kolmelta iltapäivästä, koska en raaski keittää ikinä kotona kahvia pelkästään itselleni. Otin lattea.

Varmaan kaksi kuukautta jatkunut intensiivinen vuohenjuustokausi ei näe loppua. Ja koska pyrin syömään vähintään yhden aterian päivässä salaattina, vuohenjuustosalaatteja on syöty toistakymmentä lyhyen ajan sisään. Jaksoin pitkästä aikaa keitellä kasaan balsamicosiirappiakin, se on niin hyvää (vaikkakin epäterveellistä) paistetun juuston kanssa. Halloumi ja balsamicosiirappi on ihan kuningasluokan yhdistelmä! Viime kesän söin kana-caesarsalaattipainotteisesti ja kyllästyminen tapahtui jo heinäkuussa, mutta vuohenjuustosalaatti jatkaa eteenpäin porskuttamistaan mun vakioruokalistalla. Katsellaan kuukauden päästä, maistuuko vielä.

14 kommenttia

  1. Mä vedän smoothien aina välipalana, pakko syödä aamulla puuroo kun ei mulla pysy tollasella nälkä :/ Mikset sä oikeesti laittais ruokablogia tän rinnalle? :)

    Paljonko sun kämpässä on neliöitä? Me muutettiin isompaan viime syksynä ja olin ihan täpinöissäni kun meillä on nyt keittiö! :D Edellisessäkin oli kyllä, mutta niin pieni, ettei sinne mahtunut ruokapöytää. Keittiö on kodin sydän jne :P<3

    Mä en oo ikinä maistanut balsamico-siirappia ja pakko kysyä tyhmänä vielä, että minkä kanssa sitä syödään? Juuston ainakin?

    Ja kiitos pitsapohjan ohjeesta, teen sillä huomenna sit pitsaperjantain lätyt (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei multa löydy niin paljoa reseptejä että ruokablogin pitäminen olisi mitenkään järkevää :D Laitan melko usein vain jotain tuttua ja turvallista, johon yritän joka kerralla keksiä jotain pientä uutta kivaa.

      Mulla on karvan verran alle 50 neliötä, ja en ymmärrä miksi edes muutamaa neliötä olisi voitu käyttää ihan oikeaan keittiöön :D Pitäisi hiljalleen keksiä joku toinen kotiratkaisu, keittiötön elämä alkaa jo hiljalleen hajottamaan.

      Mä en oikeastaan tiedä minkä kaiken kanssa balsamicosiirappia voisi käyttää. Legendan mukaan se on todella hyvää mansikoiden kanssa, mutta mä en ole testannut. Olen käyttänyt lähinnä vain salaatissa kastikkeena, myös juustottomissa sellaisissa :)

      Poista
  2. sun vartalonmuodoista huomaakin erittäin hyvin ettet tee muuta kuin syö

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DD Mitäpä sitä muuta elämällä tekemäänkään?

      Poista
    2. Taitaa ne pahimmat vartalonmuodot näkyä anonyymin 22.57 peilikuvassa.

      Anna palaa Iida, et sinä mikään lihava ole ja tiedät sen kyllä itsekin.

      Poista
    3. Vaan voisi sitä olla hoikemmassakin kunnossa :D

      Poista
  3. Vihaan suo koska näytät blogillas ja elämän tavoillas ihan kauheeta esimerkkiä muille. Noin ylipainoinen ei saa olla tyytyväinen elämäänsä tuollaisena, vaan sun pitäisi pyrkiä muutokseen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kun en halua muuttua miksikään. Mä tyydyn tasan siihen, mikä riittää onnelliseen elämään, koska elämässä tärkeintä on olla onnellinen, vitut mistään esimerkeistä. Sulla on kerrassaan kummalliset syyt vihata.

      Poista
  4. Olis kiva perustaa blogi koska mä oon ihan oikeesti lievästi ylipainonen niin noi anot vois tulla valittaan oikeeseen osoitteeseen ;) Hitot kiloista mun elämä on iloista jne.

    Mun mielestä Iida näyttää hyvää esimerkkiä muille, normaalipainoinen nuori nainen joka on positiivinen eikä lahduta typerien anojen ja fitness muodin vuoksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu että anonyymit keksisivät valittaa vaikka mä näyttäisin varsiluudalta tai vaikka jukkapalmulta. On todella kiva etsiä ihmisestä kaikki pienemmätkin piirteet mitkä voisivat olla "paremmin." Fitnesspelleily ei ole ikinä kiinnostanut mua, ja se on tän päivän ihmisten mielestä suuri vääryys :D niin myös mun vakkarianonyymien mielestä.

      Poista
    2. Niin se voi kyllä olla, ihan tyhmää ja noloa tollainen nimetön (eikä sillä, nimellinenkin..) kiusaaminen!

      En oo itsekään tohon fitness juttuun päässyt oikein sisään, hyvä toisaalta, että terveellisyys ja liikunta on muodissa, mutta huonoahan tässä lajissa on myöskin se ulkonäkökeskeisyys! :-o

      Ja hei, testasin sen pitsaohjeen ja tuli ihan mielettömän hyvää pitsaa! :-o Oon aiemmin tehnyt sellasella "pikapitsapohja" -ohjeella, ja se ei oo mitään ton rinnalla :D

      Poista
    3. Hyvä että pitsa onnistui :) Mulla on lähes kaikessa leivonnassa käytössä pitkähkö kohotusaika, leipätaikinaakin nostatan sellaiset 12 tuntia :D En tiedä leivontakemiasta sen tarkemmin mitä pitkä aika käytännössä tekee, mutta taikoja ainakin :)

      Poista
  5. Moikka! Törmäsin tänää ekaa kertaa sun blogiin ja oon selaillu sun päivityksiä. Ja oon JÄRKYTTYNYT! Miten näin moni ihminen sanoo pahoja asioita sulle. En ymmärrä. Oon pahoillani siitä että sun pitää lukea tommosia paikkaansa pitämättömiä kommentteja noin paljon. Oot kaunis ja varmasti mukava. Kaikkea hyvää sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sellainen 'ihme ja kumma'-tilanne tämä on itse kullekin. Eikä pelkästään blogikommentointi, myös keskustelupalstapalaute ja suusta suuhun kulkevat, melkein paikkansapitävät juorut. Niitä on aina yhtä jännittävä kuulla ja salakuunnella :D kiitti tsempeistä :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.