8

Eilen oli Teemu Selänteen viimeinen runkosarjapeli. Mä olin viikonlopun jälkeen rättiväsynyt ja univeloissa, ikinä ei ole ollut yhtä vaikeaa herätä keskellä yötä katsomaan änäriä. Vaan ei tollasta spektaakkelia voi jättää välistä! Mä olen yrittänyt opetella syömään terveellisesti (suomeksi: laihduttaa) joten tein pitsaa ilman juustoa kaapin ja pakastimen aarteista. Täytteenä kebablihaa, sipulia ja chiliä, tomaattikastikkeen jaksoin keittää itse. Enpä ole ikinä nähnyt yhtä surullista pitsaa.

Lievästi urheiluromantikkona ja hyvin itkuherkkänä tota peliä oli tunteikasta, jopa vaikeaa katsoa. Silmät sumeni melkein jokaisesta thank you-plakaatista ja selostajan maininnasta, ja pelinjälkeiskarkelot oli yhtä kyyneltä. Selänne on aina pelannut siellä kun mä olen änäriä seurannut, se on pelannut siellä jo ennen mun syntymää. Tuntuu absurdilta, että viime hetket NHL-jäillä olisivat nyt käsillä. Kiitos Teemu.


Terveellisestä syönnistä puheenollen... Mun ja äidin viikottaiset kahvihetket ovat olleet vähän kiven alla viime aikoina. Tosin äidin kymmenen minuuttiakin on nykyään kolme varttia, joten viikko voi ihan hyvin olla kymmenpäiväinen. Mä en ollut syönyt päiväsaikaan mitään, eli suuntana oli Picnic. Mä olen altis kaikille uutuushypetystarjouksille, joten valintana oli tollainen kana-jalapenotäytteinen parilaleipä, jolla oli joku latinoperäinen nimi. Äiti kehui ihan ääneen "ihana nähdä että sulla on nälkä!" Aivan kuin mulla ei koskaan olisi.

Onnistuin hommaamaan viime viikolla jalkapohjaani (mun kenkävalinnoilla ehkä se epätodennäköisin paikka!) hamsterinkokoisen rakon, joka ei ole ymmärtänyt poistua tahi puhjeta. Iskin tänään sen päälle rakkolaastarin, joka taisi suututtaa ton saatanan ihan huolella. Mun liikkuminen on nyt kaikkea muuta kuin Usain Boltin luokkaa ja näytän lonkkavikaiselta gorillalta kävellessäni. Kilometrin kipittelyssä mieltäylentävässä tihkusateessa kesti melkein neljäkymmentä minuuttia, ja tähänhän ei ole syynä se, että mulla olisi huono kunto. Asioita joita en yleensä edes ajattele: olisipa auto.

15 kommenttia

  1. Noi sun sanavalintas on aina vähintäänkin mielenkiintosia. Tiesitkö, että Saatana eli paholainen on monien uskontojen, etenkin juutalaisen, kristillisen ja islamilaisen käsityksen mukaan Jumalan vastustaja, pahuuden henkilöitymä, joka viekoittelee ihmisiä syntiin? Ei mikään rakkula.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiennyt! Kiitos tiedosta, kiva oppia joka päivä jotakin uutta!

      Poista
    2. Rakkula on ihan hyvä vertaus saatanalle, rakkula, mätäpaise, whatever! :D

      Poista
    3. Onneksi se ei sentään mätää ole pullollaan :D Mutta inhottava kaveri joka tapauksessa.

      Poista
  2. bloggaa seuraavan kerran sitten kun olet silminnähden laihtunut. ällöttää sun omakuvat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä voi mennä pitkän aikaa, ja musta bloggaaminen on kivaa, joten ällöönny rauhassa!

      Poista
    2. Miksei se anonyymi käy lukemassa sitten jotain muuta blogia? Mun mielestä Iida on kaunis ja sopusuhtainen :)

      Poista
  3. Mä en ymmärrä mitään jääkiekosta :( Enkä oikein tiedä mistä sellasen perustietämyksen hankkiminen edes kannattaisi aloittaa? Tiedän pelaajistakin lähinnä ne joista on lehtijuttuja naistenlehdissä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä yritän välttää kaikkia naistenlehtijuttuja, mua kiinnostaa jääkiekkoilijat nimenomaan lajin ja ammattinsa puolesta, siviilielämä on asia erikseen :D Helpoiten siihen kai pääsee sisään ihan vain katsomalla, alkuun vaikka jonkun sellaisen kanssa joka ymmärtää säännöt ja viitsii selittää. Varoitan, lajiin koukuttuu helposti :DD

      Mä tykkään katsoa NHL:ää jenkkiselostuksilla, koska siinä selitetään tilanteita ihan kädestä pitäen näyttämällä hidastuksina ja piirtämällä syöttölinjat, tähän tyyliin http://www.youtube.com/watch?v=uFF5vLgIRlY

      Poista
    2. Ei sitten auta kun napata pikkuveljet kainaloon ja lähteä kattoon joskus peliä :P Ne tietää aika paljon kiekosta, tosin kannatetaan eri joukkueita..

      Miten oot alunperin kiinnostunut kiekosta? :)

      Poista
    3. Mun mielestä on aina kivaa katsoa "väärän" joukkueen kannattajien kanssa, opettaa objektiivisuutta :D

      Mun isä on opettanut mut ihan pennusta asti katsomaan kaikenlaista urheilua, ja jääkiekkoa katsottiin nauhalta tai käytiin hallilla. Koska isä on enemmän analyyttinen kuin fanaattinen fani, mä olen pienestä pitäen oppinut ymmärtämään eri pelityylejä, ja saanut itse päättää kenestä pelaajasta pidän ja kenestä en, mua ei yritetty aivopestä edes pitämään lajista, saati jostakin joukkueesta tai pelaajasta. Välillä oli ajanjaksoja, jolloin jääkiekon seuraaminen jäi vähemmälle, mutta viime vuodet on eletty kulta-aikaa lajin kiinnostuksen suhteen.

      Isä jaksoi aina selittää pelaajien tilanteet, miten tilanteesta X olisi tullut maali tai miten sen olisi saanut estettyä, mitä olisi käynyt jos pelaaja A olisikin syöttänyt pelaaja C:lle pelaaja B:n sijaan, ja miten toisen tyylin maalivahti olisi yrittänyt torjua vastaavassa tilanteessa. Iän myötä sitten omakin ymmärrys alkoi kasvaa ja omat näkemykset vahvistua, usein tänä päivänä vain tapellaan isän kanssa lätkästä :D Ikinä en ole pitänyt jääkiekkomailaa kädessä enkä ole ollut jäällä, ja änäriäkin olen pelannut vain yön pikkutunneilla vähemmän menestyksekkäästi.

      Poista
  4. Ikävää, että joku mielipuoli on hyökännyt sun blogiin ja pesiytynyt tänne. :( Ällöttää lukea näitä kommentteja.
    Muuten tykkään lueskella sun blogiasi, oot ihanan reipas, positiivinen ja nätti nuori nainen. Toivottavasti jatkat samaan malliin! Kiitos! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Mä en aio muuttua miksikään, joidenkin pyynnöstä huolimatta :D

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.