On Love Street


The Doors - Love Street
Mä ehdin jo viikonvaihteessa julistaa kevään alkaneeksi, mutta totuus iski vasten kasvoja tänään satamassa hyytävän tuulen muodossa. Tähän kun yhdistää lahtelaiset yksitoista lämpöastetta, tekee mieli haudata ne keväisimmät vaatteet takaisin kaapin syövereihin.

Käytiin satamassa kahvittelemassa kummitädin syntymäpäivien kunniaksi. Kahvila Karirannan parsakaali-fetapiirakka on jotain todella hyvää, syön sitä käytännössä aina kyseisessä kahvilassa käydessäni. Satamassa oli tänään lintuilta, ja havaitsin hyvin, että peruskoulun lintutunneilta ei ole jäänyt paljoa päähän. Vedin linnuntunnistusvisassa tyylipuhtaasti 0/7 oikein, tunnistin kyllä, että kuvissa on joku pöllö, jotain lokkeja ja joku uikku, mutta tarkempi lajimäärittely ontui.


Parsateema jatkui myös kotona, tosin ihan parsa-parsana. Roomanreissun jälkeen olen vain käväissyt nälän tullen ostamassa sitä mitä mieli tekee, varsinainen ruokavarastojen täyttäminen on unohtunut. Tänään ostin kahden euron parsanipun. Tankoparsan kuoriminen, keittäminen ja syöminen antoi mulle henkisesti köyhät ja ennenkaikkea lapsenomaiset Jone Riksusta-fiilikset. Parsan ohella perinteisesti syötävän hollandaisekastikkeenkin yritin ammattilaista konsultoiden tehdä itse. Lopputulos oli kaikkea muuta kuin onnistunut, vähän liian sitruunaista ja vetistä. Seuraavalla kerralla tyydyn kaupan pussisoossiin, mä en ole mikään kastikemestari.


Tänäänkään ei ollut ihan mun naamapäivä (sen ilmestymistä odotellessa), tosin kameran edessä oleminen ei ole ikinä ollut mulle luontevaa. Takki on äidin vanha, 70-luvun puolivälistä. Äidillä on ollut kiva tyyli nuorempana, olen ominut kymmenittäin äidin vanhoja, hyvin kestäneitä vaatteita koko ikäni. Viime vuosina vähän enemmänkin. Ei se niillä kuitenkaan enää mitään tee.


Lahti on rakastuneiden kaupunki.

12 kommenttia

  1. Ootko vasenkätinen?

    VastaaPoista
  2. hihhii oonkin jo kuullut huhuja ja tiedän kuka tämä sun mysteerimiehes on. lahti on pieni paikka ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huhujahan liikkuu aina :) mutta enpäs usko että tiedät.

      Poista
  3. Kannattaa mennä pukeutumisneuvojalle ja lopettaa niiden äitin polyesterirytkyjen käyttö. Olisit paremman näköinen mikäli pukeutuisit vartalotyyppisi mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä pukeudun niihin vaatteisiin mistä tykkään, vartalotyypistäni huolimatta. Mammalta omituista vaatteista yksikään ei ole polyesteria :)

      Poista
  4. lupaakko viiä mut teijä satamaan kesällä 😞 😊 ja ai vitsit mikä asu, me likes mycket much <3 t. lennart

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin viedä mutta ei toi oo niin kiva koska antimeri :/ mutta kesäaikaan melkeinpä parasta mitä lahesta löytyy :D

      Poista
  5. mulla kans iski tänään kevyt säämasennus... aamupäivällä vappupiknikille ullanlinnanmäelle: +2,5c ja forecan mukaan sateen mahdollisuus 98%. ja silti oli pakko mennä lol :D kesä tule jo!
    - Nina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin eilisiltana muutaman hetken Ullanlinnanmäellä ja meinasin kuolla siihen tuuleen :D tänään taas tuntui vielä kylmemmältä kuin eilinen. Onneksi toukokuussa yleensä alkaa lämmetä :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.