Aamukahvilla

Mulla oli keskiviikkona menoa Helsingissä. Koska päivä oli kaunis, kirkas ja aurinkoinen, päätettiin ex tempore-henkisesti Leenan kanssa juoda aamukahvit torilla ennen mun varsinaista tapaamista. Olin omasta mielestä vielä ihan nätti, kun astuin junasta ulos. Sitten jäätävä helsinkiläinen merituuli puhalsi mut takaisin maanpinnalle, sotkien hiukset tuhannen sutturalle ylimennessään.

Julian kanssa ei olla ehditty treffailemaan pitkään aikaan, joten otettiin keskiviikkona vahinko takaisin. Mä olin etukäteen jo päättänyt, etten tarvitse Hulluilta päiviltä yhtikäs mitään, mutta jouduin kyseisen sirkuksen sivullisuhriksi Julian metsästäessä mausteita. Päätös myös piti, mä en kulkenut eilen pitkin Helsingin katuja keltainen muovikassi kädessäni.

Syö Helsinki-hengessä mentiin syömään hampparit takavuosien suosikkipaikkaamme Rymy-Eetuun. Ravintola oli onneksi käytännössä tyhjillään, meidän pääpuheenaiheemme oli parasitologia, joka saattaa karkottaa herkimmiltä ruokahalut. Ja koska mulla oli edessä änäriyö, eikä ehditty puhua ruokailun ohella kylliksi, mentiin Foorumin Väinöön kahville. Sieltä saa erittäin asiallisen kokoisen kupin kahvia.

Torstaipäivän puolelle venähtäneen aamukahvireissun kohokohta oli kuitenkin mun kohtaamani elämäni ensimmäinen elävä siili Kumpulassa. Mä olen aiemmin nähnyt luonnossa vain auton yliajamia ex-siilejä, ja olen aina ihan innoissani, kun näen onnellisen villieläimen lähietäisyydeltä, oli se sitten mikä pupu tai sammakko tahansa.

Jokainen maailman Chicago Blackhawks-fani taitaa olla muuten mulle kiitoksen velkaa. Olin äärimmäisen väsynyt pelin junnatessa jatkoajalla, ja totesin ääneen: "tästä hyökkäyksestä saa luvan tulla maali." Ja niinhän siitä tulikin, Sharpin epäonnistunut laukaus nousi torjunnasta kerrassaan merkillisesti ylöspäin, josta maalivahti itse ilmasta tökkäsi kiekon maaliin. Mulle suositeltiin uutta uraa manaajana.

30 kommenttia

  1. no et sä kyllä mikään säihkysääri ole!

    VastaaPoista
  2. Raitapaita ei ole teidän mahakkaiden ja ylipainoisten juttu! Muista taas kerran, että vartaloa myötäilevä ei ole sama asia kuin tiukka. Omenavartalotyypin omaavan naisen kannattaa aina välttää liian pieniä ja kireitä vaatteita. Pidemmän ja kapeamman figuurin luomisessa auttavat myös siististi laskeutuvat ja joustavat materiaalit, ei polyesteri ja stretsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en osaa noudattaa oikein orjallisesti noita pukeutumisohjeita. Raitapaidat on kivoja!

      Poista
  3. Moi! Tykkään tosi paljon sun blogista, kirjoitat hyvin ja tykkäät kirjoista, joten et voi olla läpeensä paha! :D
    Mua vaan hämää kun kaikki sun poseeraukset on pää niiiiin vinossa että niskat napsahtaa! Vaikka nyt kun poseerasit suoraan edestä niin näytit ihan hyvältä. Miksi tuo pää kenossa-pose? :O

    Mutta ihanaa kevättä ja sait ainakin täältä yhden uuden lukijan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oikein tiedä, tollanen kallistus vaan tulee multa automaattisesti :D Ei niskojen napsahtaminen ainakaan mulle pahaa tekisi, päinvastoin, saisin ainakin jumit pois.

      Poista
  4. kannattais vaihtaa toi blondi feikki reuhka johonkin luonnollisempaa, esim siihen minkä luoja on sulle suonu. saattasit näyttääki ehkä nätiltä.

    VastaaPoista
  5. Farkkukauppaan mars! Ei oikein imartele nämä farkut, muissa kuvissa jalkasi näyttänyt hoikemmilta ja pitkiltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakaan suhteessa ne eivät ole pitkät ja hoikat :D mulla on niin törkeän paljon farkkuja, että yritän käyttää edelliset ensin puhki ennen uusien ostoa.

      Poista
  6. Hyi vittu oot läski! Farkkukauppaan ostamaan isompaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihen "läskiyteen" ei auta uudet housut, vaan laihdutus :)

      Poista
  7. Mitä ihmettä joku aikaisempi kommentoija puhui omenavartalosta? Sullahan on ihan täydellinen tiimalasivartalo, ainakin ton kuvan perusteella :) tarkeniko jo hyvin nahkatakissa? Itse lähdin kapeen yks päivä farkkutakissa ja kyllä paleli vielä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tiedä tarkalleen mun vartalotyyppiä, aiemmin oon ollut ihan missimitoissa vyötärö-lantiosuhteessa, mutta se on saattanut muuttua :DD Ei oikein meinannut tarjeta, heti kun astui varjon puolelle, iski kylmä. Kaupan päälle vielä hyytävä tuuli... Mutta kyllä ne nahkatakkikelit tulevat, hiljalleen :)

      Poista
  8. Ihanan näköisenä oot ollut taas liikenteessä ^__^ Ja arvaa tekeekö mun mieli nyt possumunkkia, ne on mun herkkua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kannattaa käydä torikahveilla, ihan tunnelmakin vuoksi!

      Poista
  9. Kiva blogi! En ymmärrä mitä jotkut (kateelliset?) täällä huutelee, kaunishan sä selvästi olet. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Antaa hullujen huudella :D kiitos kaunis sulle :)

      Poista
  10. Tuleepa sulle kamalia kommentteja, oikein pahaa tekee lukea :( mitäköhän joidenkin ihmisten päässä oikein liikkuu, nähtävästi ei juurikaan oikein yhtikäs mitään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luultavasti ei, mutta tyhjässä tilassa sen vähänkin on hauska helistä.

      Poista
  11. Tulin tänne vain leikkimään pingviineillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun pingviineillä saa leikkiä ihan vapaasti :)

      Poista
  12. Tiesitkö olevas Jokereiden A-junnujen keskuudessa yleinen vitsin ja myötähäpeän aihe? Mm pelireissulla luetaan blogias ja nauretaan ryhmässä. Oot ruma ja nolo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiennyt, mutta hauska, että pojilla on sosiaalista ja kivaa tekemistä :) Siinähän nauravat.

      Poista
  13. kommentoin tosi harvoin kenenkään muun blogiin enää kuin sinun! on niin mukavaa kun jaksat vastata. jäin vähän vahingossa alun perin lueskelemaan ja nyt löydän itseni täältä harva se päivä, sun tyyli kirjoittaa on niin raikas!
    ihana keväinen asu, raitapaita ja nahkatakki tuo vaan niin aina kevään mieleen :)
    -Nina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla että tykkäät :) Aika laiska saisi olla jos tällä mun saamalla kommenttimäärällä ei jaksaisi vastailla :D Mä piristyn aina erityisesti vakiokommentoijien kommentoidessa!

      Poista
  14. Löysin blogiisi vauva.fi-keskustelusta. Uteliaisuuttani oli pakko katsoa useamman postausten kommentit läpi. Ja nyt oli pakko kommentoida. Mä en tajua, mitä joitakin ihmisiä vaivaa. Miksi ihmeessä joillakin on pakottava tarve oksentaa omaa pahaa oloaan muiden päälle, varsinkin netissä ja anonyymisti? Ihanalta ihmiseltä vaikutat, eikä sun kropassa mitään vikaa ole! Periaatteessa sun ei tarttee vastata ilkeilijöille mitään, mutta arvostan huumorintajuasi todella paljon...! :D Ole jatkossakin oma ihana itsesi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Elämä olisi aika kurjaa jos jaksaisi loukkaantua joka asiasta :) mä aion pysyä tälläsenä, muutos ei oo mun juttu :D

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.