I fell in love at the seaside


The Kooks - Seaside

Vaikka tänään ei ole mikään throwback thursday, haluan palailla ajassa vähän taaksepäin. Mun Itävaltasisko (ilman biologista yhteyttä) ja -kaveri kävivät viikko sitten parin päivän visiitillä Helsingissä. Mun tehtävänä oli toimia turistioppaana, joka oli yllättävän hankala haaste. En mä osaa katsella Helsinkiä turistinäkökulmasta. Sisko onneksi tiesi itse haluavansa Lintsin Sea Lifeen, jossa käytiin sunnuntaipäivän aikana kahdesti - aamupäivällä ja ennen sulkemista. Mikäs siinä jos tykkää kaloista.

Oon muuten aina todella onnistuneen näköinen valokuvissa, varsinkin toisten ottamissa. Tukkakin oli aamulla ihan kiva, mutta Helsingissä tuulee käytännössä aina. Turistiurpoilu oli hyvää harjoitusta ja tuntumanhakemista mun Rooman reissua varten, siellä joutuisi kuitenkin suunnistamaan ja kipittelemään. Koska mun aikataulumuisti on hyvä kävellen näkee paikkoja paljon paremmin, päädyttiin marssimaan Kansallisoopperalta Töölönlahden kautta ylös Linnanmäelle.


Koska haluttiin hoitaa safkaaminen halvalla, mentiin Vapianoon. Mä en henkilökohtaisesti oikein tykkää konseptista, jossa ruuan joutuu metsästämään itse, vaan nautin siitä pöytääntarjoilusta. Mutta vaihtelu on hyvästä toisinaan. Mä valmistauduin Italianmatkaan pitsalla. Sisko otti samaa ruokaa, koska me molemmat rakastetaan rucolaa, ja tossa sitä oli ihan reippaasti.


Ja koska mun turistioppaan taidot on hyvin rajalliset, päätin viedä tytöt mun lempipaikkaan Helsingissä. Lahdenpoukamaan lounais-Suomenlinnassa. Yksi mun legendaarisista lausahduksista Itävallassa oli, että rakastaisin tätä maata vähän enemmän, jos joku vain siirtäisi sen meren rannalle. Moni itävaltalainenkin on samalla linjalla. Viihdyttiin useampi tunti merelle tuijottaen ja jutellen. Olin iloisesti yllättynyt, että mun saksan puhetaito ei ole haihtunut minnekään noin vuoden puhumattomuuden jälkeen. Ikävä paikallisia ja maata kohtaan ei lievittynyt yhtään, päin vastoin. Nyt se on mun vuoro lähteä Itävaltaan.

16 kommenttia

  1. Hei sä lupasit leikata samanlaisen tukan mitä Juha-Matti Aaltosella mikäli se ratkaisee mestaruuden Suomelle. Laita kuitenkin tällainen tukka eikä nykytukka: http://img.yle.fi/urheilu/arkisto/article5031618.ece/ALTERNATES/w580/Juhamatti+Aaltonen+Pelicans+Suomi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Puhe oli vain olympiakullasta,
      "Jos Juhamatti Aaltonen tosiaan _yksin_ ratkaisee Suomelle The Olympiakullan, mä lupaan käydä leikkausvärjäyspermanenttaamassa itselleni samanlaisen järkyttävän takajeejeen. Niin paljon tykkään omasta luonnollisesta väristäni, eli tämä on ihan helvetin iso lupaus multa. Saa ottaa talteen."
      http://chicago187.blogspot.fi/2014/01/tekemattomyys.html

      Mulle oli ihan sama vaikka suomenmestaruuden olisi ratkonut Ville Vahalahden koira.

      Poista
  2. Hankalista haasteista puheenollen, voisitko tehdä toisenkin randomfaktapostauksen? Samanlaisen mitä tämä: http://chicago187.blogspot.fi/2014/03/about.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos vain keksisin niitä randomfaktoja :D annoin tohon postaukseen käytännössä kaikkeni.

      Poista
  3. Oot tosi kaunis tossa ylimmässä kuvassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En ees tiennyt että tollasta kuvaa ollaan ottamassa :D katselin vain haita.

      Poista
  4. Hohhoh vai että onnistut aina kuvissa? :--D Sori vaan mutta en ole nähnyt susta ikinä yhtään kaunista, onnistunutta tai edes seminättiä kuvaa. Ja tän postauksen kuvat on siitä kauheimmasta päästä, juurikin sun osalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pistä se sarkasmitutka päälle niin elämä helpottuu :)

      Poista
    2. Ano: http://cdn.memegenerator.net/instances/500x/44342893.jpg

      Poista
    3. :DD tää on jo melkein asiaton kuva

      Poista
  5. En ymmärrä mitä ihmiset on tästä blogista viime yönä vauvapalstalla vauhkonnut. Mun korvaan kuulostaa selvältä sarkasmilta toi sun "omakehu" muiden ottamista onnistuneista kuvista. Olenko oikeassa?
    Sulla on hyvä tyyli kirjoittaa ja ihan nätti tyttö olet. Jään varmaan seurailemaan!

    Kivaa kesän alkua sulle. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai taas siellä on keskusteltu :D liikenteen lähteet eivät paljastaneet yhtään sivunäyttöä vauvapalstalta, mutta osataan siellä kai keskustella linkkaamattakin.

      Oikeassa olet, välillä on hämmästyttävää kuinka huono sarkasmintaju blogia lukevilla on. Pitäisi varmaan jättää sarkastisesti kirjoittaminen välistä.

      Kiva että viihdyt blogin parissa :) mukavaa kesän alkuhetkiä (hope so) myös sulle!

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Nemokalat pysytteli aika hyvin piilossa mutta sain napattua kuvan :)

      Poista
  7. Kuulin susta juttuja ja sä oot sairas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahdollisesti, kävin kyllä tänään lääkärissä :D

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.