Gårdagen

Mä en ole meidän suvun ainoa jolla on italiafiilis! Eilen meillä oli taas äidin kanssa perinteinen, joskin nykyään sangen epäsäännöllinen viikoittainen kahvillakäynti. Koska äidillä oli bisneksiä Karismassa, mentiin sinne. Ja koska mä olin nälkäinen, päätettiin puolittaa pitsa Karisman Momentossa. On erittäin harvinaista, että mun äiti suostuu syömään pitsaa, joten hänelläkin oli pakko olla jonkinasteisia, vähintään väliaikaisia mieltymyksiä italialaisuuteen.


Koska mun kiinanruusu ei enää useista elvytysyrityksistä huolimatta herännyt henkiin, kodissa on pulaa kukkasista. Suunnittelin pyytäväni sukulaiselta pistokkaan satavuotiaasta perintökiinanruususta, mutta se on oranssi, eikä täten sovi sisustukseen. Nykykiinanruusut käsitellään kuulemma hormoneilla, jotka kiihdyttävät kukintaa ja hidastavat kasvua, eikä täten itse kasvi ole pitkäikäinen. Perintöhibiskus olisi ainakin täysin luomu... Väliaikaisratkaisuksi ostin karvareunustulppaaneja, punakeltaisina tietenkin!


En päässyt ihan perille siitä, oliko k18-jäätelö aprillipilaa vai ei, mutta päätin sellaisen kuitenkin ostaa jälkkäriksi koska ikäähän mulla riittää. Onnittelen sitä, joka pystyy vetämään lärvit ton kanssa, on nimittäin todella täyttävää jäätelöä. Mä jaksoin syödä vähän yli puolet puikosta.

Aprillipäivänä uhosin kovaan ääneen etten usko mitään koko tiistaipäivänä, mutta ei tarvittu kuin yksi viesti ja olin vauhdilla menossa katsomaan Beckhamien pariskuntaa Kamppiin. Onneksi tulin järkiini ajoissa (=kaverin sytyteltyä valoja mun päässä), enkä ehtinyt edes kaupunginrajojen ulkopuolelle. Aprillipäivä sai mut tänä vuonna.

29 kommenttia

  1. Haha asiallisen väriset pillit!

    VastaaPoista
  2. Minkä näkönen toi jäätelö oli sisältä? O.o

    ja Italia=<3 En ole ikinä käynyt mutta eat pray love -elokuva sytytti mussa ihan älyttömän italia-kuumeen aikoinaan, joka ei ole helpottanut..

    Muistanko väärin vai ootko joskus blogissa sanonut, että puhut monia kieliä? Mitä kaikkia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://instagram.com/p/mVWvywuClr/# Tollanen hopeinen, siitä tarttu vielä huuliin shimmeriä :D Ja kuoren alta oli vaaleeta.
      Mä puhun hyvin suomen lisäks ruotsia, englantia, venäjää ja saksaa. Puhuttua (arki)latinoespanjaa ymmärrän ihan hyvin, mutta sen puhuminen jää sitten vähemmälle. Kauppa- ja ravintolatilanteet hoituu kyllä.

      Poista
    2. Missä oot opiskellut kieliä? Toisethan aloittaa saksankin jo ala-asteella! Mulla on sukua venäjällä ja olis ihan mielettömän siistiä osata sanoa edes pari sanaa venäjäksi!

      Luetko paljon englanniks? Suosittelen lukeen ringin :) (Se onkin muuten ainut kirja mihin mulla riitti kärsivällisyys jatkuvan sanakirjan pläräilyn seasta..)

      Poista
    3. Mulla oli venäjä a-kielenä, aloitin sen kolmannella luokalla. Saksan opin asuessani vuoden Itävallassa, ja espanja tarttui myös siinä Itävaltavuoden ohella, valtaosa mun kavereista oli lattareita :D

      Pohjautuuko toi Ring-kirja siis siihen elokuvaan? Leffan olen nähnyt, mutten tiennyt, että siitä on kirjakin. Pitää katsoa, jos tulisi vaikka kirjastossa vastaan :)

      Poista
    4. Niinpäin, että elokuva pohjautuu kirjaan (: Tykkäsin ite elokuvasta paljon ja sitten oli pakko lukea se kirja myös! (Siitä ei kai oo ollenkaan suomennosta niin luin itse sen sana kerrallaan sanakirjan kanssa) Ite tykkäsin paljon!

      Poista
  3. Yritätkö kerjätä jotain blogiyhteistyö italian matkaa näillä valituksillas? Turha toivo.

    VastaaPoista
  4. Kas kun et kerjää Chicagon matkaa sponsoroiduilla NHL-ottelulipuilla :D "siish mulla on niinq aina!! ollut gauhee chicagofiilish, ois tosi ihq jos joq matkatoimisto vois lähettää mut sinne ku mä haluun!!!"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi luoja.. Luulenpa että jos Iida vinkuisi lippuja sponsorin kautta, hänellä olisi blogi täynnä mainoksia :D mutta ei sillä, en usko että kieltäytyisikään, jos mahdollisuus vastaan tulisi ;)

      Poista
    2. Joo toi ois kyllä sellanen reissu mille en sanoisi ei :D Vaikka vaatisi multa itseltänikin vähän isompia järjestelyjä.

      Poista
  5. Ärsyttää sun kirjotustyyli ku käytät noin paljon huutomerkkejä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käytin kaksi-kolme kertaa tässä postauksessa huutomerkkiä. Kuinka paljon sinua ärsyttää anonyymi 19.25:n huutomerkkimäärä?

      Poista
    2. Mäki oisin halunnut maistaa tota jätskii ku sen viime viikolla pakastealtaasta bongasin, mut ei kehannu ku kalorit.
      Joo ja siis ihan liikaa huutomerkkejä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! xD
      Ps. Ei olla taas nähty vuotee. Ikävä :c
      -johan

      Poista
    3. Mitäs et vastaa puhelimeen :((
      Sinä ja sun kalorit aina :DD Mä syön vaan sitä mikä maistuu.

      Poista
  6. ainakin jätit tekemättä perusbloggarin aprillipilan; "olen raskaana!" Kiitos siitä :D
    -Nina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mun mielestä noilla asioilla on oikeastaan aika mautonta pelleillä. Mulla ei mielikuvitus riittäisi mihinkään kekseliääseen aprillipilaan, ja kaikki kihlavauvamuutto-jutut on niin käytettyjä. Kuka (paitsi minä) edes menee näin nettiaikana enää aprillipiloihin, kun joka paikassa huudetaan MUISTATHAN MIKÄ PÄIVÄ ON TÄNÄÄN :)))

      Poista
  7. voisitko tehdä postauksen, missä kertoisit sukulaisistasi? erit. merkkihenkilöistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :DD:D en. Toki saatan viitata sukulaisiini blogissa kuten tässä postauksessa äitiini, mutta en näe mitään syytä omistaa omia postauksia mummon serkuille sun muuta :D

      Poista
  8. En ole KOSKAAN aiemmin kommentoinut yhtäkään blogia, vaikka niitä aina välistä seurailenkin. Olen kuitenkin niin järkyttynyt näistä kommenteista, joita olet pitkin blogiasi saanut, että on pakko kirjoittaa. Sinun blogiisi päädyin, koska luin ihmeellistä ja ikävää kommenttia ja halusin uteliaisuudesta tulla katsomaan. En ymmärrä ollenkaan miten ihmiset voivat olla niin ilkeitä kuin ovat sinulle. Minun mielestä olet nätti, tavallinen tyttö, enkä tajua millä perusteella olet ruma tai läski, kuten sinua täällä kutsutaan. Ja jos olisitkin, niin mistä lähtien on ollut ok tulla haukkumaan ihmisiä? Tuli oikeasti todella paha mieli. On sinulle annettu hyvääkin palautetta kommenteissa, tällaista samanlaistakin, mutta tuntui silti, että haluan itsekin olla tsemppaamassa, että jaksat tätä paskaa, jota ihmiset harrastavat. Olet tosi vahva, kun kestät noita kommentteja ja osaat aina vastata järkevästi takaisin. Uskon, että on silti raskasta lukea päivästä toiseen tuollaisia juttuja. Jaksamista, jään seurailemaan blogiasi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Nettimaailman anonyymiteetti on antanut ihmisille oikeuden olettaa, että kaiken saa sanoa, mitä sylki suuhun tuo. Kunhan se on omasta mielestä saatu massoille luettavaksi, kaikki on hyvin. Eikä mitään väliä, miltä muista tuntuu.

      Kiitos sinulle kommentista ja kiva, että jäät lukijaksi :)

      Poista
  9. Ja niin lempijoukkueesi Minnesota pyyhki Teuvo Teräväisellä täysin jäätä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvin pyyhki :)) Teuvo ei pelannut ja Chicago voitti rankuilla.

      Poista
  10. Moikka. Tulin kurkkamaan tätä sinun paljon parjattua blogia. Tämähän on kiva, kirjoitukset sopivan lyhyitä ja kuvia ei ole liikaa :) tsemppiä jatkossakin ja mukavaa kevättä. T. Kukkahattutäti 30v

    VastaaPoista
  11. Onko sun vanhemmat eronneet kun puhut aina että teit sitä isän kanssa, tai tätä äidin kanssa, ettekä koskaan porukalla? Ootko kokonaan suomalainen? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ovat eronneet, ja oon täysin suomalainen :)

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.