Järjestäytynyttä rikollisuutta




Siis oonko mä jotenkin myöhässä vai mikä ihme? Kun mä viimein päätin mennä ostamaan kukkia ennenkuin se keskitalvi alkaa, niin Prisman Kesäpihalla ei oo enää muutaku jäätävän kalliita kukkasia. Missä kaikki petuniat ja orvokit mitkä maksaa sen 50 senttii sippi niin mulla ois varaakin ostaa niit enemmän ku yks?
Kai mä vaan oon niin jälkijunassa.

Ostin mä kukkasia, kaks ihan helkkarin kallista ja luultavasti pian myös kuolevaa kukkasta. Toinen, ylläoleva, on ainakin nyt vielä kaunis vaikka käsittelinki sitä jo raa'asti ja laitoin sen purkkiin ja multaa perään. Toinen, allaoleva, on myös ihan nätti, tosin se on jo puoliks kuollu ennenku päästiin edes kotiovesta sisään



Mulla ei ole edes mitään muistikuvaa näitten kukkien nimistä, jos ne nyt sattuukin olemaan niin fantastisia että joku tuhansista lukijoista haluaa itselleenkin nämä. Valkoinen kukka oli joku kello. Joku kello. Punavalkonen kuka oli joku G:llä alkava jörge.

***
Kukkien kuolemasta, siis mun mielestä on oikeasti rikollistä ja eläinsuojelulain vastaista myydä mulle mitään eloperäistä. Kaikki ne vaan jotenkin kuolee, kun mä meen edes lähelle, mikään ei pysy elossa.
(Kannattaiskoha meiän kissojen puolesta alkaa jo pelätä? Ne on ollu JO vähän reilu viikon. Jokohan koht käy jotain?)

Oikeesti, kuvatodistetta mun hirviömäisyydestä:



Tämä, tuntematon kukka ehti olla meillä muutaman päivän ja kattokaa sitä. Kuollu ku kivi, ei mitään elonrippeitä. Kaikenlisäks Jani viel tuli möllöttää ja kummastelemaan et "mitä sä sitä kuollutta kukkaa kuvaat? Mihkään julkiseen paikkaan et sitä sitten laita."
En en.


Tässä, ovat minun herneeni ja vieressä taas jokin tuntematon kasvi. Ainoa tieto niistä on, että ne ovat jotain syötävää. Tässä nää herneethän näyttää oikeesti aika mahtavilta ja hyvävointisilta, huomatkaa vielä että olen oikeaoppisesti tukenut niitä kun kasvoivat purkista yli. Ja kyllä, tukikeppeinä on sukkapuikot ja villalankaa. Kyllä hätä keinot keksii. 
Tämä kuva on siis vähän ennen juhannusta. Juhannus aatonaattona lähdettiin mökille ja tultiin sitten juhannuspäivänä pois, ja voi että sitä näkyä. Keltasia herneenpalkoja ja varsia yltympäriinsä. Koitin vielä ainakin viikon verran saada elvytettyä niitä mutta lopulta ne makaa vieläkin tuolla partsilla puoliks kissojen syömänä. 

Katotaan viikon päästä miltä kello ja jörge näyttää.

- Tiia -

Ei kommentteja

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.