Joka laivoja rakastaa


Vietettiin Johannan kanssa kauankaivattua hellepäivää satamassa. Mä oon ehdottomasti meri-ihmisiä, mutta Lahdessa ei ole oikein muita veden äären vaihtoehtoja kuin mielikuvituksellisesti nimetty Vesijärvi, joten pitää tyytyä vähään. Haettiin kaupasta muutama janojuoma, jäätelöä sekä sipsiä, ja parkkeerattiin itsemme mukavannäköiselle pläntille rantakivikon ylle, josta ei sitten liikahdettukkaan tunteihin.


Yritettiin huonolla menestyksellä liftata ohimenevien veneiden kyytiin. Meistä kumpikaan ei oikein tiennyt, mikä on vesiliikenteen kansainvälinen kyytiinottokäsimerkki, joten ajateltiin kokeilla maanteiltä tuttua peukalo pystyssä-koodia. Ei tainnut viesti mennä perille. Kirjoitettiin myös pullopostia, mutta en jaksanut heittää sitä tarpeeksi kauas, ja pullo ajelehti kivikkoon alta aikayksikön.


Päädyttiin lopulta vapauttamaan sisäiset lapsemme pieneen Kisapuiston tuntumassa, pensaiden suojassa avautuvaan leikkipuistoon, ja syömään kevyttä iltapalaa ennenkokemattomaan linja-autoaseman pizzakebabbilaan, josta ei saanut kuin normaaliksi Olviksi naamioitua ykkösolutta. Aterioimme Taistelu-Jaska-jaksojen parissa hinta-laatusuhteeltaan keskimääräistä parempaa aurajuustorullakebabia.


Matka jatkui Amarilloon tutulle ja turvalliselle punaviinilasilliselle. Aika pian päätettiin siirtyä tuttuun ex tempore-tyyliin suunnilleen mun olohuoneen kokoiseen Etelä-Afrikkabaariin livemusiikkia kuuntelemaan. Lopuksi yöuinneille. Harmittaa suuresti, etten ottanut mun vesitiivistä kameraa mukaan. Näin ensimmäistä kertaa elämässäni Lahden kauniina kaupunkina sataman valojen piirtyessä mustaa järvivettä vasten.

7 kommenttia

  1. Kuin läski sä oot? :(

    VastaaPoista
  2. vinkki vitonen, älä käytä valkosta väriä ku oot noin lihava!! näyttää kauhealtaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä katso jos näyttää! Mä käytän, koska se on mun lempiväri.

      Poista
    2. Vaalea väri kyllä isontaa ihmistä, jos sitä käyttää väärin. Mun mielestä Iida osaa pukeutua, eikä näytä lihavalta yllä olevis kuvis. C:

      Poista
  3. Satama on kyl kaunis yöllä! Ja eiks toi vika kuva ole Cornerista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sieltäpä sieltä! Mä yhdistän ne niin samaks tilaks, varsinkin kun mentiin Rillon puolelta sisään.

      Poista

Toivottavasti jätät edes jonkinlaisen puumerkin käynnistäsi :) Pyrimme vastaamaan kaikkiin kommentteihin!

Jos sinulla ei ole mitään asiallista sanottavaa, tai kommenttisi on herjaava, loukkaava tms. älä tule tänne tai mene muuallekaan vinkumaan kun epäasiallinen kommenttisi on poistettu.